Alla inlägg under mars 2009

Av Johanna - 2 mars 2009 19:23

.. nej.. jag vågar inte..




Men. Idag har jag gått till skolan. Igen. Efter lovet. Hade på mig min nya mössa :'D Den är hur fin som helst, ifrån Bula. Grågrön toppluva med orange blå gula ränder.. okej.. det låter jättefult.. men den är superfin! Och så har den en jättestor sån där garnboll/toffs högst upp :'x

Gick med E. till skolan, som vanligt. Vi hade sov morgon till 9:20 så vi gick i långsam takt och pratade om E.s helg. Hennes stora syster hade gift sigg och hon var tärna. Är så glad för hennes skull <3

Om den jag gifter  mig med, om jag nu ska gifta mig, inte vill ha min chokladfontän på bröllopet så tänker jag ta ut skiljsmässa direkt >_o


I skolan var det först Matte. M. hade tappat bort sina nycklar och i mycket desperat letande hittade vi dem i O.s väska. Tss..

Sen engelska. Vi gjorde ett test efter nationella proven. Det gick helt okej, det gäller att läsa noggrant bara. Tjoho.

Efter engelskan har vi ju 'kiosktjänst'. Men O. skulle ta bort stygn på magen så jag och M. fick snällt vänta på henne. Vi satt i skolsyster säng i väntrummet och hade högläsning ur GLÖD tidningar.


"Jag och min kille har varit ihop i 5 månader och han vill att vi ska ha sex. Men jag är inte redo än, jag vill vänta tills jag känner honom ordentligt.."


._. Men seriöst? FEM MÅNADER!? Snacka om dålig kommunaktion i deras förhållande om hon inte 'känner' honom. Det är ju nästan ett halvår!

Jag och M. skrattade rått åt alla okunniga ungdomar.


"Jag har hittat en tjej jag älskar överallt annat och jag känner mig redo att ha sex med henne. Men när vi pratade så fick jag reda på att hon haft sex förut. Är det fel av mig att känna mig besviken över att vi båda inte är oskulder? Jag vill så gärna att det ska vara första gången för oss båda.."


.. Killen var 18 år. Vad begär han egentligen? Bara för att hans tjej har ett liv?


Jaja.. jag borde inte klaga. Dem får väl ha vilka problem dem vill..


Men, O.s stygn gick bra. Sen var det kiosken. Vi åt glass och lyssnade på "107,1 - det bästa från 60, 70 och 80talen".
Ja, det var O. som valde radio kanal. Hon är en överdriven country människa <3


Såg inte till M, den maskulina, på hela dagen. Undrar vart han var.. skulle kunna fråga på msn.. men jag lät vår diskussion dö ut. .. Orkar inte ta upp tråden igen.


SO efter lunch/kiosktjänsten. Samhällsekonomi är så dödande tråkigt.

Efter det Bild. Det var helt okej..


Gick hem med E. och min nya mössa. :'x


Och nu sitter jag här.




Mt. tyckte jag ska ta texten jag skrev nyss om tid. Får väl göra det.. ska nog utveckla den lite. Skrev den trots allt på bara 2 minuter. Och tills imorn ska franska texten vara klar. Har skrivit ganska långt faktiskt. Ska bara kolla om 'google translate' tycker om texten >_<
.. har kvar vår konversation på msn fast du loggat ut. Känns tomt när ditt namn inte står där ,_,


.. Ja.. den här dagen ska väl också lösa sig antar jag.

Lyssnar på alla Regina Spektor låtar som finns.. känner mig väldigt harmonisk.. Heh..


MATHILDELOH!? Jag ÄÄÄÄLLLSSKAAAAR DIIIIGG!!! <3

Av Johanna - 2 mars 2009 18:28

Sometimes I wish that I was an angel
A fallen angel who visits your dreams
And in those dreams I'd blow you a message that says
You really want me


Sometimes I wish that I was a wrestler a Mexican wrestler
In a red vinyl mask and I might grab you and body slam you
And maybe cause physical harm
When we would land I might take pity on you
I could crack all your ribs but I can't break your heart


You will never love me
And this I can't forgive
That you will never love me
As long as I will live


Sometimes I wish that I was a beauty
A beautiful girl, the popular one
And I'd turn your head and your friends would love me
And I could afford to play hard to get
We'd go to parties and you'd show me off
Then I'd go out with your best friend


You will never love me
And this I can't forgive
And It will always bug me
As long as I will live
You will never love me
Why should I even care
It's not that your so special
You're just the cross I bear
You will never love me
You will never love me
And this I can't forgive
And it will always bug me
As long as I will live


Ja, fjollig låt, jag vet, låt mig va ._.

 

(13/10-2009 Den här låten sjöng jag för mig själv när jag flöt omkring på vattnet i Kroatien i somras. Det var helt underbart, saknar det av hela mitt hjärta. Men kanske inte riktigt lika mycket som jag saknar dig.)

Av Johanna - 2 mars 2009 17:36

Tid.

Vad vet jag om den?

Tid är bara ett tomt begrepp människan har hittat på för att kunna kontrollera sin vardag. Egentligen är det enda vi behöver dag och natt.

Men vi hittade på morgon. Vi hittade på kväll. Middag. Eftermiddag. Gryning. En stund efter soluppgång. 2 timmar efter soluppgång. Midnatt.

Tid finns inte - egentligen.

Går tiden fort?

Varför tycker man tiden går så långsamt när man är liten?

Varför går den så fort när man är stor?

Hur tar man vara på sin tid? Ska man göra mycket eller lite då?

Om man gör mycket och upplever saker så går ju tiden fortare.

Är det då bättre att ha tråkigt och låta tiden gå långsamt för att leva längre?

För att tiden går fortare när man har roligt vet vi ju alla.

.. Eller.. den går ju inte fortare.. men.. ja.. det känns som om den går fortare. Man glömmer bort den. När man har roligt så slipper man vänta och tänka på att tiden ska gå så att man får göra något annat.

Vad gör man av sin tid då?


Tänk att du har 75 timmar att göra precis vad du vill med. Vad skulle du göra då?

Antagligen mycket. Resa till något spännande land, bada i ett vattenfall, resa ut i rymden.. göra något som du skulle vilja göra men egentligen inte kan.

Tänk att du hade 75 timmar att göra något på medans du sitter i en buss då? 75 timmar där du är dömd till att bara sitta still och vänta på att du ska komma fram till ditt mål.


Vad gör du då? Det blir inga bad i vattenfall då inte.

Du får helt enkelt sitta där. Sitta där och glo. Glo asfalten som far förbi utanför. Hur kul låter det egentligen?

Sitta och glo.

På ingenting.

I 75 timmar.


Men. Om du hade dina bästa kompisar med dig då? 5 av dina bästa kompisar och du, 75 timmar i en buss? Då kanske tiden skulle gå lite fortare.

Om du hade en bra film då? Eller ännu bättre, första säsongen av Scrubs? Om du hade lite godis, en kudde, en filt och en iPod laddad med bra musik? En parlör med en massa spännande ord du kunde använda när du kom fram?


Då skulle ju 'tiden gå fortare'.

Du skulle inte vänta.

Du skulle inte tänka på hur många timmar det var kvar att åka.

Du skulle bara roa dig, lyssna på musiken, se på filmen, äta godiset, skratta med dina vänner och sova lite i en smått obekväm ställning.


Allt detta förgyller ju helt klart de 75 timmarna i bussen.

Dem skulle få dig att glömma bort tiden.

Tiden som egentligen inte finns.




(ursäkta smått flummigt resonemang, försökte brainstorma lite till mitt svenska föredrag)

Av Johanna - 1 mars 2009 18:10

Jag  tror ingen kan förstå hur mycket jag älskar den här låten och hur mycket den betyder för mig.


.. Hör ni inte introt? DET är MUSIK!!

Av Johanna - 1 mars 2009 18:07

Jag har nu ett nytt beroende, tack B., jag älskar dig <3

Av Johanna - 1 mars 2009 15:20

Johanna säger:

Berättade jag att jag och Barret är ihop nu?


Johanna säger: :s


Johanna säger:

..?


KYA!!!TAMAKI-KUN>_<333333!!!!O-U-R-A-N!!@Funny Phantom@, Sora, Yellow beauty, Joker my name is~!!<33 säger:

WHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAATTTTTTTTTTT!!!!!!!!!!

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

!!!!!!!!!!!!!!!!!


Johanna säger:

Ja.. du vet.. den gamla vanliga.. flicka gillar pojke.. pojke gillar flicka..?


KYA!!!TAMAKI-KUN>_<333333!!!!O-U-R-A-N!!@Funny Phantom@, Sora, Yellow beauty, Joker my name is~!!<33 säger:

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

!!!!!!!!!!!!!!


Johanna säger:

Men gud.


Johanna säger:

Chilla, han är ju super schnel ju (:


KYA!!!TAMAKI-KUN>_<333333!!!!O-U-R-A-N!!@Funny Phantom@, Sora, Yellow beauty, Joker my name is~!!<33 säger:

JOHAAAAAAAAAAAAANNNNNNNNNNAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

AA


KYA!!!TAMAKI-KUN>_<333333!!!!O-U-R-A-N!!@Funny Phantom@, Sora, Yellow beauty, Joker my name is~!!<33 säger:

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Johanna säger:

MEN VAD!?


Johanna säger:

Du borde vara glad för min skull!!


KYA!!!TAMAKI-KUN>_<333333!!!!O-U-R-A-N!!@Funny Phantom@, Sora, Yellow beauty, Joker my name is~!!<33 säger:

självklart..

KYA!!!TAMAKI-KUN>_<333333!!!!O-U-R-A-N!!@Funny Phantom@, Sora, Yellow beauty, Joker my name is~!!<33 säger:

GRATTIIIS!!!!

KYA!!!TAMAKI-KUN>_<333333!!!!O-U-R-A-N!!@Funny Phantom@, Sora, Yellow beauty, Joker my name is~!!<33 säger:

<3

Johanna säger:

Tack :3

KYA!!!TAMAKI-KUN>_<333333!!!!O-U-R-A-N!!@Funny Phantom@, Sora, Yellow beauty, Joker my name is~!!<33 säger:

NU FÅR DU BERÄTTA!!!!


Johanna säger:

Och jag kommer värsta bra överens med hans familj också <3


KYA!!!TAMAKI-KUN>_<333333!!!!O-U-R-A-N!!@Funny Phantom@, Sora, Yellow beauty, Joker my name is~!!<33 säger:

VAR NÄR HUUUURRRRRR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Johanna säger:

^^

Johanna säger:

Älskling?

Johanna säger:

April April.

KYA!!!TAMAKI-KUN>_<333333!!!!O-U-R-A-N!!@Funny Phantom@, Sora, Yellow beauty, Joker my name is~!!<33 säger:

FÖR FAN SÄG DÅÅH!!!!!!!

KYA!!!TAMAKI-KUN>_<333333!!!!O-U-R-A-N!!@Funny Phantom@, Sora, Yellow beauty, Joker my name is~!!<33 säger:

-.-

KYA!!!TAMAKI-KUN>_<333333!!!!O-U-R-A-N!!@Funny Phantom@, Sora, Yellow beauty, Joker my name is~!!<33 säger:

-.-

KYA!!!TAMAKI-KUN>_<333333!!!!O-U-R-A-N!!@Funny Phantom@, Sora, Yellow beauty, Joker my name is~!!<33 säger:

-.-

KYA!!!TAMAKI-KUN>_<333333!!!!O-U-R-A-N!!@Funny Phantom@, Sora, Yellow beauty, Joker my name is~!!<33 säger:

-.

Johanna säger:

x)

KYA!!!TAMAKI-KUN>_<333333!!!!O-U-R-A-N!!@Funny Phantom@, Sora, Yellow beauty, Joker my name is~!!<33 säger:

-.-

KYA!!!TAMAKI-KUN>_<333333!!!!O-U-R-A-N!!@Funny Phantom@, Sora, Yellow beauty, Joker my name is~!!<33 säger:

-.

KYA!!!TAMAKI-KUN>_<333333!!!!O-U-R-A-N!!@Funny Phantom@, Sora, Yellow beauty, Joker my name is~!!<33 säger:

-.-

KYA!!!TAMAKI-KUN>_<333333!!!!O-U-R-A-N!!@Funny Phantom@, Sora, Yellow beauty, Joker my name is~!!<33 säger:

-.-

KYA!!!TAMAKI-KUN>_<333333!!!!O-U-R-A-N!!@Funny Phantom@, Sora, Yellow beauty, Joker my name is~!!<33 säger:

-.-

Johanna säger:

x]

Johanna säger:

Tss

KYA!!!TAMAKI-KUN>_<333333!!!!O-U-R-A-N!!@Funny Phantom@, Sora, Yellow beauty, Joker my name is~!!<33 säger:

------> Johanna

Johanna säger:

.. ja?

KYA!!!TAMAKI-KUN>_<333333!!!!O-U-R-A-N!!@Funny Phantom@, Sora, Yellow beauty, Joker my name is~!!<33 säger:

KYA!!!TAMAKI-KUN>_<333333!!!!O-U-R-A-N!!@Funny Phantom@, Sora, Yellow beauty, Joker my name is~!!<33 säger:

seriöst

Johanna säger:

Seriöstvadå?

KYA!!!TAMAKI-KUN>_<333333!!!!O-U-R-A-N!!@Funny Phantom@, Sora, Yellow beauty, Joker my name is~!!<33 säger:

..seriöst vad menar duh

Johanna säger:

Jag DRIVER med DIG!

Johanna säger:

Såklart jag och barret inte är IHOP!?

Johanna säger:

._.

Johanna säger:

Trodde du allvarlig på det?

Johanna säger:

x_x

KYA!!!TAMAKI-KUN>_<333333!!!!O-U-R-A-N!!@Funny Phantom@, Sora, Yellow beauty, Joker my name is~!!<33 säger:

TAAAAAAAAAAAAAAAAAAAACKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKK!!

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Johanna säger:

xD

KYA!!!TAMAKI-KUN>_<333333!!!!O-U-R-A-N!!@Funny Phantom@, Sora, Yellow beauty, Joker my name is~!!<33 säger:

*pustar ut*

Johanna säger:

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAH

KYA!!!TAMAKI-KUN>_<333333!!!!O-U-R-A-N!!@Funny Phantom@, Sora, Yellow beauty, Joker my name is~!!<33 säger:

FÖR I HELVETTE JOHANNA *mitt efternamn *!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

!!!!!!!!!!!!!!!!!

Johanna säger:

* fniss *

Johanna säger:

KYA!!!TAMAKI-KUN>_<333333!!!!O-U-R-A-N!!@Funny Phantom@, Sora, Yellow beauty, Joker my name is~!!<33 säger:

VILL DU ATT JAG SKA DÖ I SÅ UNG ÅLDER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Johanna säger:

<3

Johanna säger:

Neeeej.. <3

Johanna säger:

<3

Johanna säger:

(:

KYA!!!TAMAKI-KUN>_<333333!!!!O-U-R-A-N!!@Funny Phantom@, Sora, Yellow beauty, Joker my name is~!!<33 säger:

Johanna säger:

xD


Johanna säger:

Jag. Och. J. *hans efternamn*. Är. INTE. Ihop.

Johanna säger:

<3

KYA!!!TAMAKI-KUN>_<333333!!!!O-U-R-A-N!!@Funny Phantom@, Sora, Yellow beauty, Joker my name is~!!<33 säger:

ja.vet

KYA!!!TAMAKI-KUN>_<333333!!!!O-U-R-A-N!!@Funny Phantom@, Sora, Yellow beauty, Joker my name is~!!<33 säger:

..försöker bara FÅ MIIT HJÄRTA ATT SLÅ NORMAAAALLLLLTTTT!!!!!!!

KYA!!!TAMAKI-KUN>_<333333!!!!O-U-R-A-N!!@Funny Phantom@, Sora, Yellow beauty, Joker my name is~!!<33 säger:

KYA!!!TAMAKI-KUN>_<333333!!!!O-U-R-A-N!!@Funny Phantom@, Sora, Yellow beauty, Joker my name is~!!<33 säger:

omg

Johanna säger:

:'>

Johanna säger:

* peta*

Johanna säger:

Behöver du.. hjärt&lugnräddning?

KYA!!!TAMAKI-KUN>_<333333!!!!O-U-R-A-N!!@Funny Phantom@, Sora, Yellow beauty, Joker my name is~!!<33 säger:

jaaah

Johanna säger:

* pussa *

Johanna säger:

(:

Johanna säger:

Får göra det imorn <3

KYA!!!TAMAKI-KUN>_<333333!!!!O-U-R-A-N!!@Funny Phantom@, Sora, Yellow beauty, Joker my name is~!!<33 säger:

bäst för dej det

KYA!!!TAMAKI-KUN>_<333333!!!!O-U-R-A-N!!@Funny Phantom@, Sora, Yellow beauty, Joker my name is~!!<33 säger:

<3

Johanna säger:

Aww

Johanna säger:

<3

Av Johanna - 1 mars 2009 15:12

Johanna säger:

JAAAAAAAAAAAAAAAG ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄRRRR HEEEEEEEEEEEMMMMMMMMMAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!

!!!


KYA!!!TAMAKI-KUN>_<333333!!!!O-U-R-A-N!!@Funny Phantom@, Sora, Kirisame,Rokugatus youka!!<33 säger:

OOOMMMMMMMGGGGGG!!!!!!!!!!


KYA!!!TAMAKI-KUN>_<333333!!!!O-U-R-A-N!!@Funny Phantom@, Sora, Kirisame,Rokugatus youka!!<33 säger:

VÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄLLLLLLLLKKKKKKKKKKKOOOOOOOOOMMMMMMMEEEE

EEEEEENNNNNN HEEEEEEEEEMMMMMM!!!!!!!!!!!!

Av Johanna - 1 mars 2009 15:02


JAG. ÄR. HEMMA!


Det vet redan alla ni som äger mitt mobil nummer, skickade glädje sms och ringde alla jag kom åt.

Det var en intressant hemfärd. B, jag uppskattar att jag var ca 1km ifrån dig >_o


Har haft en oerhört trevlig vecka. J. var också i Idre så vi åkte tillsammans dem första två dagarna, vi hade hur kul som helst. Saknar honom.

Och imorn är det skola - TJOHO!!

Jag kommer att avlida långsamt (:

.. Eller fort. Det beror på om dem kommer hålla handen i korridoren.


Nu ska jag packa upp.. mer bloggning sen..


PUSS <3

Presentation

Jag heter Johanna, är 18 år och bor i Stockholm. Min blogg handlar om mig själv och jag skriver främst för mitt eget syfte - jag tycker det är kul att pyssla med bilder och design samtidigt som jag kan skriva ner och minnas vad som händer i mitt liv!

Min briljanta musiksmak

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Hur ska ska en person vara/göra för att han/hon ska betyda mycket för dig?
 Man ler och skrattar med mig och inte åt mig.
 Man har samma stil som mig.
 Vi ska tänka likadant.
 Annan .
 Vi ska kunna ha långa samtal med varandra om allt och ingenting samtidigt som vi äter glass.
 Jag ska kunna känna mig trygg i ditt sällskap utan att behöva tänka efter.

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards