Alla inlägg under mars 2010

Av Johanna - 31 mars 2010 23:32

Köpte 3 pennor i söndags, tre whiteboard pennor. Två svarta och en vit. Har en spegel i mitt rum, glas skrivbord och skåp med blanka svarta luckor. OCH så älskar jag att klottra.. tss. Nej, men, det jag använder dem till är att skriva upp saker jag har inför prov på spegeln och "att göra"-lista. På skrivbordet skriver jag upp saker medans jag pluggar eller tex. i matte så räknar jag ibland på bordet istället för att skriva i häftet. ..ja jag gillar det!


På min spegel står det nu "att göra":


  • Matte
  • Piano
  • Jeansen?
  • Blogga
  • Beställa musik + karta + parfym

..sen gäller det bara att göra allt också (:

Aj.

Av Johanna - 31 mars 2010 19:58

Jag. Har. Ont. I. Halsen. Sådär raspigt, rivigt ont i halsen så man bara blir irriterad och transplantera den. Och det gör mig irriterad, ledsen och tyst. Och det förstör hela min dag för jag hade tänkt åka in och träna men tappade jag helt suget, får känna mig hemsk istället :(

Och nu, jag har läst 'The lost symbol' sen jag kom hem, så la jag mig i sängen för att läsa mera (runt 18) och jag lyckades somna! Så jag vaknade för 7 minuter sen :(

Inget scoutande för mig idag heller. Det jag måste göra nu är att plugga lite matte, iaf. några sidor.

Eeeh.. och jag har helt tappat blogg suget. Det kanske märks? Men jag ska försöka, jag vill inte sluta, inte nu, inte än.

Av Johanna - 30 mars 2010 19:20

Svenska läxa, argumenterande inlägg till en tidning. Läsa?


Mycket snack och lite verkstad

Jag vet inte hur mycket mer jag klarar av. Varje gång jag sätter på radion, varje gång jag sätter på TV:n, när jag öppnar tidningen. Varje dag, samma sak.”Vi behöver…”, ”vi borde…”, ”vi ska…”, ”det finns hopp…”. Jag vet att du märker det med.
 – Vi måste rädda miljön.
Min fråga är när ska vi skrida till handling? Det är som att vi lever i vår egna lilla bubbla där vi så lätt kan utesluta det som händer omkring. Alla måsten och borden och löften rör inte oss.
Uppdraget vi har framför oss är som den där punkten på ”att göra listan” som man aldrig riktigt orkar t a itu med. Den är lättare att bara ignorera och skjuta undan med ett lättsamt ”jag gör det sen”.
Ett ”sen” som borde vara ett nu.
”Men miljöhotet påverkar ju inte mig, jag kommer vara död när det där ändå händer!?” ”Det spelar väl ingen roll om jag gör någonting, de där fabrikerna i USA förstör allt ändå!?” ”Miljöförändringar är naturliga, varför skulle vi oroa oss för det nu!?” ”För mig gör det inget med lite varmare breddgrader, bara skönt att slippa ha så mycket kläder!?”
Ursäkterna är många. Många och tragiska. Jag önskar att ni förstod vad det verkligen är ni säger, hur fel ni egentligen har. Du kanske kommer att vara död men vad händer med dina barn och barnbarn?  Vi tillsammans släpper ut mer koldioxid än fabrikerna i USA, dina insatser kan göra mycket.  Miljoförändringar har skett förut, ja, men det har varit över tusentals inte bara ett århundrade. Det som händer nu är en reaktion av denna extrema industriella revolution som vi tydligen inte varit mogna att hantera. Och visst är det skönt med lite värme för dig, absolut, men hur mår isbjörnarna utan hem på Antarktis is? Hur mår det arter som sakta dör ut lämnar gapande hål efter sig i näringskedjan? Vad tror du om fiskarna som sakta kvävs i det syrefattiga vattnet?
Du måste, om inte för dig så gör det för framtiden och din omgivning, djuren och växterna, din planet. Snälla, gör det inte sen. Gör det nu.

Av Johanna - 30 mars 2010 14:21

Hej, jag vet, ni trodde jag var död, det trodde jag med men nej nej, min underbara förbannade laptops helvetes skit ville inte samarbeta utan la av. MEN MIN OTROLIGA INTELLIGENS ÅTERUPPLIVADE DEN! ..eller typ. Jag lyckaes (lyssna på det här) koppla in en extern skärm och aktivera den så att jag kan använda laptopen utan att behöva ..euhm.. sitta med ficklampa och tyda bokstäverna.

Nej, nu ska jag göra läxa och återuppliva mitt liv på fejsbook. Och spela piano. Hörs!

Av Johanna - 25 mars 2010 20:56

Hå hå jaja. Jag? Ett liv? Vadå!? Idag är det idrottspluggsprov som gäller.. bleeh.. känner mig helt uppblåst. Jag vill träna. Tränade i.. tisdags senast.. Bleeeh.. imorn ska jag bara dricka en massa vatten heh. Bered dig på det Thilde philde, jag kommer vara t-r-å-k-i-g<3

Av Johanna - 24 mars 2010 22:25

"Jag känner ibland ett inre tvång att åstadkomma något värdefullt här i livet."


Oh ja, all the time.

Av Johanna - 22 mars 2010 16:29


Haft på hjärnan väldigt länge nu, tyvärr finns den inte på min iPod. Hittar inte CD:skivan, vi MÅSTE ju ha den.

Presentation

Jag heter Johanna, är 18 år och bor i Stockholm. Min blogg handlar om mig själv och jag skriver främst för mitt eget syfte - jag tycker det är kul att pyssla med bilder och design samtidigt som jag kan skriva ner och minnas vad som händer i mitt liv!

Min briljanta musiksmak

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Hur ska ska en person vara/göra för att han/hon ska betyda mycket för dig?
 Man ler och skrattar med mig och inte åt mig.
 Man har samma stil som mig.
 Vi ska tänka likadant.
 Annan .
 Vi ska kunna ha långa samtal med varandra om allt och ingenting samtidigt som vi äter glass.
 Jag ska kunna känna mig trygg i ditt sällskap utan att behöva tänka efter.

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2010 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards