Alla inlägg under september 2008

Av Johanna - 30 september 2008 13:19

Idag är en sjuk dag. Har feber. Det gör ont i hela kroppen och jag vet inte hur mycket jag har gråtit. Fick bara prata med JKED en kort sekund :/

Oroar mig och saknarså himla mycket.

Men vad ska man göra när man tänker mer än hälsosamt?

Av Johanna - 28 september 2008 19:55

GAH! Jag och min satanistiska beslutsångest .. >:/

Av Johanna - 28 september 2008 19:32

Nu är det tomt i mitt rum. Helt tomt. Det låter helt underbart när man sjunger i det :'} Mindre underbart för familjen ... Turkost och vitt på väggarna. Golvet är ny oljat. Imorgon ska det tapetseras. Har hittat jättefina tapeter. Turkosa med fåglar och silver blad på. Och pappa har fått nån galen idé om att snickra en säng ovanpå en stereo bänk.. ja .. han får sina infall >_>


Men .. det dumma är .. att nu när jag skulle hitta en bild på tapeten så att jag skulle kunna lägga upp den .. hittade jag den men i andra färger..

och den var GRYMT mycket snyggare än den jag ska ha nu ._.


Fan ..


Vad gör man då liksom?


Så här ser den jag hittade nu ut. Ska försöka hitta den turkosa som jag "ska" ha.

Av Johanna - 27 september 2008 19:20

Wow ... vilken resa.

Villefranche - 60 timmar buss - tur & retur.


Har haft så sjukt kul. Har träffat så många nya människor. Har prövat ett massa nya saker. Skrattat så jag gråtit. Fått en massa nya beroenden. Börjat lyssna på annan slags musik (Ta det lugnt! Den är fortfarande keff.. ).


Japp. Pretty much the same men ändå inte.

Flummigt som vanligt ^^



...

Av Johanna - 27 september 2008 19:19

Först var det ju tretti timmar ner. Det kändes som 5 minuter. Vi hade så otroligt kul!

O. och jag satt brevid varandra och en massa andra runt om kring.

Hon fick tillåtelse att sova i mitt knä men jag tänkte på ett internskämt så jag garvade och då kunde hon inte sova.


Internskämtet - Asface :'>


Sen hamnade jag i en jättetrevlig familj. Tjejen som var min coresse hade jag väldigt svårt att prata med för hon kunde knappt nån engelska så vi fick överleva på min knaggliga franska och enstaka ord på engelska. Men jag var nog den som pratade mest franska av alla!


Den jag klickade mest med i familjen var nog hennes pappa. När jag kom in i TV rummet (det var ASBALLT! Som en liten grotta med en grymt stort TV och en jättesoffa) så satt han och kollade på "Desperate Housewifes".


.. ^^


Det kallar jag skön människa (Y)


Sen var det en jävla massa fester för jag hade turen att få en coresse som var med i innegänget. Med tanke på privacy och tystnadslöfte så kan jag inte gå in på detaljer. Men kul hade vi .. (;


En vecka var perfekt, längtade inte hem förräns 5 timmar ifrån mitt lilla home.

Av Johanna - 15 september 2008 15:26

Jag har i princip 4 dagar på mig att lära mig franska. Och jag har inte äns fått min värdfamilj en!! GAAAAH!! Seriöst.. jag kommer få överleva på charm i en vecka.. och lite engelska kanske.



Av Johanna - 14 september 2008 16:10

Nu är jag hemma från klassresan.


* rysa *


Aldrig mera Gotland. Gotland är freaking pain in ass - bokstavligen!

Vi fick cykla fyra mil varav ALLT var uppförsbacke och hela tillbaka vägen låg i motvind. :'<


Och de underbara killarna fick en snilleblixt och hissade upp A. i ett cirkustält. Dem lät honom hänga i en sån där sele som man måste öva i 4 år för att få komma upp i. Den lyckades han trilla ur och bröt armen. .. Undrar hur hans WOW beroende kommer arta sig.. ?


Fast.. lite kul var det ändå. Kom mycket närmare J. och L.

Vi satt på stranden mitt i natten med våra täcken och tittade på stjärnorna. Det var tamejfaan det mysigaste jag gjort i hela mitt liv.


Men DAMN vad läskigt det var med cirkustältet så nära. Jag, L. och M. såg clowner överallt kändes det som. Och är det något jag är rädd för så är det clowner.


Om jag har problem med att kolla på Batman då p.g.a Jokern?

- Vad fan TROR du!?


Nej.. usch.. sen crushade jag hemma hos M. men kunde inte somna för hennes käre fader borstade tänderna i tio minuter. Efter det slocknade jag dock direkt.


Sov i 12 timmar. Jättenajs. De senaste dagarna har liksom varit att man somnar i någon onaturlig ställning i nån korridor med ett element i ryggen och sedan blivit upptvingad igen efter 2 timmar. Not good skönhetssömn. Fast tack gode gud så såg jag helt okej ut när jag vaknade. .. Gud kanske finns ändå?


Nu ska jag plugga franska. På fredag bär det av med buss igen. 32-38 timmar ,_, Mmmm.. vad najs. Nåt. Kommer behöva hjälpa O. att spy hela vägen. Sen ska man liksom överleva i en främmande familj på den enda frasen man kan på franska - "Que?"


.__________.


Ajja.. nångång ska man väl dö...

Presentation

Jag heter Johanna, är 18 år och bor i Stockholm. Min blogg handlar om mig själv och jag skriver främst för mitt eget syfte - jag tycker det är kul att pyssla med bilder och design samtidigt som jag kan skriva ner och minnas vad som händer i mitt liv!

Min briljanta musiksmak

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Hur ska ska en person vara/göra för att han/hon ska betyda mycket för dig?
 Man ler och skrattar med mig och inte åt mig.
 Man har samma stil som mig.
 Vi ska tänka likadant.
 Annan .
 Vi ska kunna ha långa samtal med varandra om allt och ingenting samtidigt som vi äter glass.
 Jag ska kunna känna mig trygg i ditt sällskap utan att behöva tänka efter.

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< September 2008 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards