Alla inlägg under maj 2010

Av Johanna - 31 maj 2010 23:54

Vilken dag, ska bli skönt med lite vila nu.

Snart iaf.

Mitt rum glänser!

Och jag har gjort allt jag behöver göra!

Förutom att läsa om korrision, men det löser sig.


..heh.

Godnatt ♥

Av Johanna - 30 maj 2010 22:39

Hade fredagsmys själv i fredags. Var faktiskt helt underbart; var ensam hemma, lagade mat, cyklade, köpte glass, pratade på msn, såg på Phantom of the Opera, sov. Precis vad jag behövde <3


            

Av Johanna - 28 maj 2010 21:55

Jag vet, jag vet, jag är en hemsk människa. Men det är inte jag, det är han! Jag lovar! Men nu ska jag berätta för er om hela min vecka, dag efter dag. Underbart, va!?


Måndag: ..jag minns inte vad jag gjorde.


Tisdag: ..jag minns inte vad jag gjorde.


..okej, jag är inte så bra på det här, käften!

Jo, nu kom jag på, vi gör om!


Måndag: Chillar galet, borde plugga, vägrar.


Tisdag: "Skolkar" från min enda lektion, med föräldrars tillåtelse bör jag tillägga. Om någon rolig skolmyndighet läser det här och får för sig att slakta mig eller dömma mig till kvarsittning för resten av mitt liv så säg till mig så kan jag berätta hela för loppet! Dessutom så pluggade jag som ett djur! ..iaf. hela kvällen!


Onsdag: Början 20:20, det är najs, och sen var dagen allmänt lugn. Pluggade som bara den på kvällen.


Torsdag: Försover mig, förlåt Ryan<3, vaknar 20 minuter innan kursprovet i biologi. Det börjar 8. Provet går okej, jag tycker verkligen om min biologi lärare. Dagen flyter på bra, när jag kommer hem så har jag INGET att göra!


..jag orkar inte blogga. Förlåt. Jag ska bli bättre. Men nu har jag bloggat varje dag i typ över 2 år. Och oftast flera gånger per dag. Jag har en svacka, jag återvänder, älskar ju att blogga<3

Av Johanna - 23 maj 2010 19:30


..  A           B                  C#m
Oh no, what if I never knew your name
   E               A
Oh my God, that's insane
          B                 C#m
What if you love is not the same
      E              A

As it seems inside my brain

 B                   C#m

What if you're not really in my sheets

 E
Oh, Oh, Oh
A        B                     E
Just the thought gives me the creeps...


HelloGoodbye.

Av Johanna - 22 maj 2010 23:37

Idag (igår) var en trevlig dag. Jag började med att vakna klockan 9:30. Jag gick upp, jag drack vatten, jag sa godmorgon och godnatt, jag gick och la mig igen, dog lite, somnade om. Väcktes kl. 12: ..nånting. Då skulle farbror och pappas kusin åka. Dem var ju här och spelade i fredags på festen..


..det var asjobbigt kan jag tala om! Men kul! Jag och Mathilde-philde gjorde typ mest! Och den lilla, Ossie, var ju helt sjukt gullig. Och de äldra pojkarna var ju också ganska trevliga om man charmade dem med dåliga tonåringsfasoner. Och de andra.. tja.. det löste sig. Det värsta var de sista 1½ när det var disken kvar.. fyfan. Mina fötter gjorde ONT när jag kom hem! Hade blåmärken lite överallt - ett under foten! Men men, jag fick 500:- spänn och det var ganska trevligt så jag ska inte klaga.


Sa iaf. hejdå till farbror och pappas kusin och sen var klockan typ 13 och jag insåg att det inte skulle bli någon mer sova. Så jag satte mig i sängen och pratade med Ryan (..helt plötsligt fick namnet mig att tänka på vitlöksbröd) sen åt jag lite frukost sen smörjde jag in hela mig med solkräm sen lade jag mig på balkongen och läste jag en bok i flera timmar sen gick jag in och pratade lite till sen gick jag ut och läste mera sen var det mat sen satt jag vid datorn sen sms:ade jag M. sen sågs vi och sen träffade jag hennes släkt och Mx. .. heh.


Och när jag skulle hem så träffade jag Eml., Kj. och två andra trevliga pojkar. Nära hemma så träffade jag C.s syster också, super snel&söt tjej.


Nu är jag hemma och inser att jag måste bädda om min säng innan jag kan sova. Och det lär jag inte göra än på ett tag.. och så ska jag upp och träna imorn.


Det löser sig! Puss <3



Av Johanna - 21 maj 2010 14:55

Hittade precis det här recepeptet på DN:s hemsida, skriven av Berit Lyregård. Visst verkar det smaskig? Och en riktig hej-hej-kaloribomb! Kände att jag ville spara det iaf. Länken? Voilá; http://www.dn.se/mat-dryck/recept/coca-colakaka-1.538909


  

Ingredienser

Portioner: ca 20 bitar

Tid: 1 timme

3 dl socker
4 dl mjöl
2 krm salt
3 dl mini-marshmallows
100 g smör
1 dl neutral olja, t ex raps
½ dl kakao
2 dl coca-cola
1 tsk bakpulver
1 dl filmjölk
2 ägg

1 tsk vaniljsocker
frosting:
50 g smör
2 msk kakao
1/2 dl coca-cola
225 g florsocker, 3&thinsp;½ dl
½ tsk vaniljsocker
100 g pecannötter (gärna saltade)

 

Så här gör du:


Värm ugnen till 175 grader (antar att det gäller både varmluft och vanlig?).
Sikta mjöl och socker i en skål (sikta? Häll bara i skiten). Lägg i marshmallows, salt och vaniljsocker (mm, saaaalt..).
Blanda smör, olja, kakao och cola (alltså, cola KOLA! .. eller? De kan väl inte mena Coca-Cola.. ?) i en kastrull. Koka upp och häll över de torra ingredienserna. Blanda väl. Rör ut bakpulvret i filmjölken och blanda i smeten tillsammans med ägg (mm, filmjölk och ägg..).

Häll smeten i en smord liten långpanna, ca 25 x 30 cm (måste vara EXAKKKT de måtten!). Sätt in kakan i nedre delen av ugnen och grädda i ca 40 minuter. Känn efter med en sticka att den är torr inuti (torr? Lagom kladdig är ju najs.). Glasera den varma kakan med frosting.

Frostingen: Blanda smör, kakao och cola i en kastrull. Koka upp och häll över florsockret i en skål. Rör om väl. Vänd ner vaniljsockret och grovhackade pecanötter. Antar att frostingen sen ska smetas ut på kakan. Smart är väl också att sätta den i kylskåpet i några minuter? Skär kakan i bitar när den kallnat. Sen är det bara att ÄÄÄÄTA!!!


Kan även tillägga att igår så bakade min lillasyster och hennes kompis muffins. Jag fick hjälpa dem rätt mycket och jag kände mig ganska duktig i köket. Haha, knowledge is power! Jag kanske inte skulle bli än så dålig hemmafru ändå?

Av Johanna - 21 maj 2010 14:45

Fy fan vad skönt. På något sätt lyckades vi sluta tidigt idag också, kl. 13. De dåliga nyheterna är att genteknik labben vi har gjorti i biologin visade sig inte ha något DNA i sig. Hur fan kan det ha gått till!? Min lärare tror att det kan ha varit fel på framkallningsvätskan eller vad det nu va hon kallade. Vi var sist med att göra den här labben (vi är dock den enda ettan som fått göra den!) och det kan ha bidragit till det. Är lite ledsen över det faktiskt. Jag och Mtldla. hade ju bästa superteamet och våra barn (DNA-proverna) var perfekta. Suck :(


Men men, det är bara att blicka framåt. Mot biologi kursprovet och IKVÄLL! Idag fyller skolan jag och Mathilde-philde och min lillasyster gick på och skolan min andra lillasyster går på 20 år! Tjoho, El Maco de Fiesta! Min farbror sitter i bilen just nu för att komma hit och spela med sitt band. Hoppas jag får min väldigt försenade julklapp då också.. ; de två senaste Markus Krunegård skivorna - som jag längtar!

Dessutom ska jag och Mathilde-philde assistera som servitriser och allmäna super fixar. Cashflow, umgänge och fiesta på en och samma kväll, hurra!


Nu ska jag skriva ett extra smaskigt blogg inlägg till innan det är dags för mig för att göra mig i ordning.. Adios!


P.S Miss you Ryan, see you tomorrow? ♥ 

Av Johanna - 20 maj 2010 13:23

Woho, slutade tidigt idag igen! Eller, ja, nu är klockan halv två men jag slutade tolv! Sen har jag ätit och skrivit ut papper i biblioteket. Idag är det fortsättning på historian som gäller och eftersom vi inte hade engelska idag (yay) så har jag en dag till på mig att läsa vidare i boken. Ska börja med det ny eftersom det är så himla fint väder ute. Det suger att laptopen behöver en extern skärm!


Nu ska jag alltså upp och sola på balkongen, läsa och äta världens bästa eftermiddags snacks; Varma hallon.. Mmm.. och eftersom det är typ sommar väder idag (igen) så har jag toppat med lite vaniljglass, yummay. Så nu ska jag göra det alltså, puss och hej!


Biologi labben idag var askul btw, älskar när man faktiskt får göra nånting och inte bara läsa. ☼

Presentation

Jag heter Johanna, är 18 år och bor i Stockholm. Min blogg handlar om mig själv och jag skriver främst för mitt eget syfte - jag tycker det är kul att pyssla med bilder och design samtidigt som jag kan skriva ner och minnas vad som händer i mitt liv!

Min briljanta musiksmak

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Hur ska ska en person vara/göra för att han/hon ska betyda mycket för dig?
 Man ler och skrattar med mig och inte åt mig.
 Man har samma stil som mig.
 Vi ska tänka likadant.
 Annan .
 Vi ska kunna ha långa samtal med varandra om allt och ingenting samtidigt som vi äter glass.
 Jag ska kunna känna mig trygg i ditt sällskap utan att behöva tänka efter.

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7
8 9
10
11
12
13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards