Alla inlägg under juli 2009

Av Johanna - 24 juli 2009 15:05

Ang. kommentar B. så har G., min förra klasskompis och blivande bästa kompis, förutspått att jag ska gifta mig med en data tekniker. Han kommer heta Erik eller Knut, vi kommer träffas på en Viking Line kryssning och kommer skaffa en terrier tillsammans. Mmm vad jag längtar x_x


Är fortfarande i Kroatien, snyltade lite idag igen på pappas dator nu efter lunchen. Jag tror att det är, om möjligt, ännu varmare idag än vad det var igår. .. jag tror faktiskt inte att det är möjligt.. jag kanske inbillar mig...

Mina flip-flops skaver, för informationens skulle. Måste köpa nya.

Det känns som att allt gungar... värmen.. ÅH! Det kan vara för att jag åkte sån där.. grej.. efter båt igår! Med pappa! Den var soff-formad! Han skrek som en tjej! Ja, jag mobbar honom för det (:


Har jätte mycket tankar och händelser att berätta för er, men det får jag göra när jag kommer hem. Har inte direkt tid nu, ska ut och attackera solstolarna!


.. ska bara packa ihop datorn.. igen..

Av Johanna - 23 juli 2009 14:04

Är i Kroatien. Det är j-ä-t-t-e mycket varmt ute och ska gå till stranden nu. Ska bara försöka packa ihop den här datorn på något bra sätt...

Av Johanna - 11 juli 2009 19:40

1. Moln utsikt ifrån mitt favorit "berg" på landet. Där förlovade sig också min underbart knäppa farbror och hans framtida fru.


2. Gungor... dem har man ju suttit på ett antal gånger.


3. Vid sill middagen på dansbanan.


4. Utanför vårat fönster.


5. Min favorit del på stranden...


6. Min favorit del av släkten (:


7. L. fick låna min kamera för att fota lite.. Kommer ihåg när jag skulle göra "älskar, älskar inte" på en smörblomma på samma äng. Finurligt hade jag i baktanke att, som alla vet, smörblommor bara har fem blad. Alltid alltid alltid, det blir alltså alltid "älskar"... tror ni inte att just den smörblomma jag plockar då bara har 6 blad? Jo, självklart. Älskar inte.


8. Finaste kvälls bilden. 



Nu är det dags för mig att lämna Stockholm, och imorgon Sverige, för den här sommaren. Vi ses i min favorit månad och då är det snart dags för uppropet kl. 10:00 .. usch.. kommer inte C. in vet jag inte vad jag ska göra.. vi får hoppas på det bästa.


Tills dess så lägger jag upp en grymt fin låt av Regina Spektor (måste se till att ladda ner den snabbt också.. så.. done!) från hennes nya skiva, Far, och några bilder ifrån Västkusten, midsommar.


Ha en underbar sommar, tänker på er <3

Av Johanna - 10 juli 2009 23:14

Slutsatsen om gårdagen var iaf. att jag och M. lyckades göra bort oss hur vi än gjorde. Men hon spelade en väldigt bra låt som jag numera lyssnar på 24/7. Den är jättefin, precis min musik smak. Det trodde man aldrig skulle komma ifrån M. ...


Nu har jag precis varit på bio med Em. och O. Skräckfilm. "Drag me to hell". Jag brukar inte tycka att skräckfilmer är läskiga, den värsta jag sett är "Instängd" och jag menar.. oj. Men den här. Usch. Jag blundade flera gånger ._. Men det kan inte hjälpas. Blä vad äckligt det var.


Sen gick vi hem.. åkta hem.. och var ute och gick ett tag. Vi hade killsnack med Em., det var ganska intressant faktiskt. Bla. den här konsten med att kunna klä-av-tjejer-med-blicken diskuterades.

"Haha, ja, vafan tror ni!? Vill nu att jag ska testa den nu eller? ^^"

.. jag och O. gömde oss bakom en bil. Em. är så mycket 'bara kompis' man kan komma, faktiskt. Så.. nej.


När vi kom fram till vägkorsningen där jag ska svänga av blev det ett långt farväl mellan mig och O. Det första Em. gjorde när vi kom dit var att sätta sig ner på marken. Vi kollade konstigt på honom. Hans ursäkt: Vadå? Det här kommer ju ta ett tag och jag är trött!?


x_x han hade rätt. Det tog ett tag.

När vi till slut släppte varandra och Em. också fått sig ett antal kramar så backade vi tills vi bara inte orkade hålla på och skrika "ÄLSKAR DIIIG!!!" längre utan bara vände oss om.


.. Så.. ja.. nu sitter jag här. Ensam. Imorn ska det sista packas. Sen är det up, up&away web i en månad.. tjoho..


Men det ska faktiskt bli kul, längtar efter Kroatien. Har aldrig varit där men det verkar ju inte direkt vara ett dåligt ställe.


Nu ska jag.. lyssna på musik.. eller, ja, den här låten.. om och om igen och kanske sova lite.


Pussar<3

Av Johanna - 10 juli 2009 17:48

Skulle träffa M. för att hyra film.. igen. Lyckades missa spårvagnen med en millimeter så vi bestämde oss för att mötas på halva vägen (M. var redan vi video butiken). Jag gick i rask takt och plötsligt var jag framme, men ingen M.

.. Vi hade gått om varandra så nu stod hon vid spårvagnen där jag skulle åkt från början och jag var vid video butiken x_x


Det var kvällens första tabbe.


Sen skulle vi faktiskt behöva gå in och hyra film igen, som vi redan gjort 2 gånger den här veckan. Det var lite pinsamt...


Killen i kassan. - .. okej.. efternamn?

M. - * säger sitt efternamn*

Killen i kassan. - Hm... aa.. okej..

Den andra killen i kassan. - Haha, sa du * säger M.s efternamn*?

Killen i kassan. - .. Aa...?

Den andra killen i kassan. - Fett creepy, det är fan tredje gången hon är här den här veckan ^^

M. - ,_,

Jag. - >_>


Wtf!? Dem ska vara glada att vi spenderar våra pengar där! Och f'rästen så ösregnade det, vad hade dem tänkt att vi, två personer skulle göra annars!? Crasha nån fylle fest med Jonis!? NÄEH, jag tror inte det! Gå på ett trevligt beach party!? NÄEH, jag tror inte det!

.. prft.. jävla äckel...


Wait.. nu ska jag på bio. Puss <3

Av Johanna - 9 juli 2009 14:19

Vad kan jag säga.. sprang inte så länge. Kände mig som en dränkt katt efter halva vägen. Men det gick bra ändå! .. typ. Jag tror min iPod klarade sig hyfsat bra utan fuktskador.. euhm..


Men, nu för tiden i princip bor jag i mitt rum! Det är jättefint, har flyttat sängen igen och satt upp hyllor på ena väggen så nu är inte skrivbordet en avlastnings yta längre! Nu ska det bara upp skåp ovanför skrivbordet och en hylla med spegel för smink och div. Det kommer bli så fint så :'>


Nu ska jag laga pytt-i-panna!

(och tro mig, jag VET att det rimmar på Johanna, vad tror ni jag har blivit retad för i hela mitt liv!? ._.)


<3

Av Johanna - 9 juli 2009 12:48

Det spöregnar ute. Verkligen spöregnar. Man vågar knappt titta ut genom fönstret. Men jag ska springa ändå, sådeså!


.. kommer bli genom blöt. Goddamnit. Och man blir så förbannat varm i sånna där regn jacks tränings saker så ska bara ha tröjan. .. folk kommer kolla snett på mig. Aja, antar att man redan är van vid det egentligen.


<3

Presentation

Jag heter Johanna, är 18 år och bor i Stockholm. Min blogg handlar om mig själv och jag skriver främst för mitt eget syfte - jag tycker det är kul att pyssla med bilder och design samtidigt som jag kan skriva ner och minnas vad som händer i mitt liv!

Min briljanta musiksmak

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Hur ska ska en person vara/göra för att han/hon ska betyda mycket för dig?
 Man ler och skrattar med mig och inte åt mig.
 Man har samma stil som mig.
 Vi ska tänka likadant.
 Annan .
 Vi ska kunna ha långa samtal med varandra om allt och ingenting samtidigt som vi äter glass.
 Jag ska kunna känna mig trygg i ditt sällskap utan att behöva tänka efter.

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards