Alla inlägg den 8 mars 2009

Av Johanna - 8 mars 2009 19:40

Åt ju som sagt glass hemma hos O. igår och då åt vi bara lite. Half Baked, Ben&Jerry's. Fick extrema cravings efter det idag så medans mamma och pappa gick på bio så fick jag hundra spänn att handla för :'x

Så.. nu har jag och mina uuundeerbaaaraaa syskon myst och sett lite på Scooby-Doo.

Ja, jag är mogen. Innerst inne.


Tränade aldrig i morse. Precis innan vi skulle åka upptäckte mamma att jag hade ledarutbildning. Klockan var 11:15, utbildningen började 10:30.


Pappa fick världens damp attack, no kidding, började gråta när jag kom utanför huset. Han skrek saker om oansvariga ungdomar och att jag bara var "ute och rände på nätterna". Bullshit. Jag tror inte han fattar hur lugn jag är.

Jag röker inte, jag dricker inte och jag snusar DEFINITIVT INTE. Dessutom umgås jag inte med sånna människor heller.. typ.

Men jag har kul ändå!


När jag kom hem efter ledarutbildningen, det var rätt kul, så fick jag en sån där "jag-älskar-dig-Johanna-och-jag-ber-om-ursäkt-för-att-jag-blev-så-arg"-kram av honom. För mig var det också en "detta-är-mitt-sätt-att-kväva-dig-på-ett-'vänligt'-sätt"-kram, han är inte direkt liten.

Sen hade vi ett allvarligt samtal om att ta ansvar och kunna lita på människor. Känns bättre nu. Slapp fly hem till O.


Nu ska jag kolla om några läxor behövs göras. Ska prata samhällsekonomi med pappa ikväll. Annars ska jag "chilla", ett uttryck min mamma dragit åt sig som en svamp. Det låter lite.. speciellt när hon säger det. Men men..

Av Johanna - 8 mars 2009 10:03

Kom på att om inte jag äter frukost innan klockan tolv, eller tre timmar efter att jag vaknat så blir jag helt förstörd. Bra att veta.


Idag skall jag träna kl. 12:00 - som vanligt.

Vill inte alls.

Har ont i min fot och orkar verkligen inte skada den mer.

Men jag tänker gå iaf, måste träna. Har inte varit på karaten sen innan sport lovet. Och det är ganska illa.


Förövrigt var jag hos O. igår kväll. Hennes föräldrar hade nån middagsbjudning så jag fick hälsa på gäster.

Vilken tur att jag är så oerhört charmig och artig :'x

Sen fick jag äta RIKTIG KÖTTFÄRSÅS! ITALIENSK!

Åt köttfärsås till lunch också men min käre moder hade hällt linser i den.


Om ni nån gång känner dödslängtan - ät linser.


Jag och O. pratade djupa känslor och sen åt vi glass och kollade på en massa konstiga filmer >_o


Men det blev så bra så,

ska äta nu,

puss <3

Presentation

Jag heter Johanna, är 18 år och bor i Stockholm. Min blogg handlar om mig själv och jag skriver främst för mitt eget syfte - jag tycker det är kul att pyssla med bilder och design samtidigt som jag kan skriva ner och minnas vad som händer i mitt liv!

Min briljanta musiksmak

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Hur ska ska en person vara/göra för att han/hon ska betyda mycket för dig?
 Man ler och skrattar med mig och inte åt mig.
 Man har samma stil som mig.
 Vi ska tänka likadant.
 Annan .
 Vi ska kunna ha långa samtal med varandra om allt och ingenting samtidigt som vi äter glass.
 Jag ska kunna känna mig trygg i ditt sällskap utan att behöva tänka efter.

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards