Alla inlägg under februari 2009

Av Johanna - 22 februari 2009 09:59

(Nu måste jag tyvärr pensionera min älskade älskade väska :l Får använda den svarta istället som jag fick i julklapp.. det smärtar mig.. )

Weeehooh..


Nu åker vi snart (:

Har packat i princip allt man kan packa. Åt.. öhm.. två.. en.. liten brödskiva till frukost och drack vatten för allt var nerpackat ._.

.. Nu blir jag osäker.

Tillåt mig att göra en intern packlista;


  • Underkläder + Sport. "check!"
  • Underställ. "check!"
  • Två jeans. "check!"
  • .. fått en kudde kastad på mig, hårt faktiskt, av L.. "check!"
  • En massa tröjor och t-shirts. "check!"
  • En klänning, leggins och den svarta kjolen. "check!"
  • Myskläder. "CHECK!!"
  • Världens finaste tröja. "check!"
  • Struuumpoooer.. + skidstrumpor. "check!"
  • En halvtaskig bok att slöläsa på kvällarna. "check!"
  • Svenska läxan jag måste göra.. "check!"
  • En grymt stor neccesär med allt vad man kan tänkas behöva. "check!"
  • Kamera.. OH MY!! MIN KAMERA!! .. jag får hitta den sen..
  • Sladdar till alla möjliga tekniska saker jag behöver för att överleva. "check!"
  • ... hårborste.. njaeh.. det tar mamma med sig.. säger vi.. "check!"
  • Mobiltelefon. "check!"
  • Min nya väska. "check!"
  • En massa andra nödvändiga saker. "check!"
  • DVD:n. "check!"'
  • iiiiPod. "check!" 
  • Kudd-högtalaren. "check!"
  • Sagt hejdå till bloggen...

Ja.. nu kommer ju inte jag tillbaka förräns om en vecka.

Undrar hur jag kommer överleva utan denna blogg :'x

Men.. dem viktigaste personerna på msn tar jag med mig. Och har ju mobilen.. hoppas täckningen funkar :l

Kommer behöva ringa M. minst 2 gånger varje dag. Och SMS:a eller ringa O. åtminstone tre gånger. Och Mt!! Jag skall SMS trakassera henne.. <3


Så.. Hejdå.

Vi ses om.. 7 dagar.

Kommer att sakna dig <3


Aurevoir!


.."check!"

Av Johanna - 21 februari 2009 23:20


Av Johanna - 21 februari 2009 23:17


Av Johanna - 21 februari 2009 22:56

"..inte så särskilt.."


Han och hans svengelska <3

Av Johanna - 21 februari 2009 22:37

Mitt rum är nu mitt egna lilla helvete.

Eller himmel, det beror på hur man ser det.

Har rensat kläder hela dagen och försökt tänka taktiskt över vad jag ska ha med mig.

Det slutade med att jag gav upp och bara slängde ner några plagg som kändes bra.

.. Frågan är hur min neccesär ska få plats.. hm.. jag kan ju inte prioritera bort hårsprayen..



Kl. 20:00 (exakt faktiskt!) får jag ett telefonsamtal ifrån M. Alltså.. den feminina..;


J. - Aloha (:

M. - JAAAAAAG VIIIILLL DÖÖÖÖ!! D;

J. - Men gumman! Vad händer? :l

M. - JAAAG HAR LYCKATSS BESTÄÄÄMMA TRÄÄFF MEEED M!! D;

J. - ._.  oh my god.


 Ja.. nu har hon varit borta i snart 3h.. sms:ade "..?" till henne.. men hon har inte svarat än..

.. tänk om han skadar henne.. tänk om hon ligger död i ett dike! JAG SKA FAN SPARKA IHJÄL HONOM OCH MÖBLERA OM I HANS ANSIKTE SÅ HAN ÖNSKAR ATT HAN ALDRIG BLIVIT FÖDD!!


.. eller så går dem hela natten lång och pratar. .. om "allt".. hrmpft..


Sålänge hon är lycklig.

<3

Av Johanna - 21 februari 2009 13:53

..Ericsson har till och med startat ett nytt mobil abonnemang med 3. Det heter "Max".

Av Johanna - 21 februari 2009 13:35

"Det går att tänka sig lycklig genom att låta bli att tänka sig olycklig.


Låter det lite väl enkelt?


Det visar sig nämligen att tankens kraft är större än vi tror. Det är vetenskapligt bevisat att optimisten i genomsnitt lever hela sju och ett halvt år längre än pessimisten. Vår förmåga att känna glädje och tillförsikt beror i slutändan på hur vi tänker om våra liv. Både när lyckan ler och solen går i moln.


Våra negativa tankar om oss själv är ofta orsaken till våra depressioner. Detta är den bärande tanken inom den så kallade positiva psykologin som på senare år fått allt större genomslag.


Eftersom vår hjärna är plastisk, det vill säga förändringsbenägen ner till minsta hjärncell, påverkas den rent fysiskt av om vi tänker i dur eller moll. Lyckas vi bryta gamla invanda negativa tankebanor kommer hjärnan sedan ”vilja” välja det positiva tankespåret.


Man kan faktiskt välja att vara lycklig."

Presentation

Jag heter Johanna, är 18 år och bor i Stockholm. Min blogg handlar om mig själv och jag skriver främst för mitt eget syfte - jag tycker det är kul att pyssla med bilder och design samtidigt som jag kan skriva ner och minnas vad som händer i mitt liv!

Min briljanta musiksmak

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Hur ska ska en person vara/göra för att han/hon ska betyda mycket för dig?
 Man ler och skrattar med mig och inte åt mig.
 Man har samma stil som mig.
 Vi ska tänka likadant.
 Annan .
 Vi ska kunna ha långa samtal med varandra om allt och ingenting samtidigt som vi äter glass.
 Jag ska kunna känna mig trygg i ditt sällskap utan att behöva tänka efter.

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards