Alla inlägg under februari 2009

Av Johanna - 14 februari 2009 20:52

Jaa.. jag vet att vi bojkottar alla hjärtans dag men förihelvete.

Jag älskar dig ju :]


Och jag vet att det här är den enda versionen av den här låten du vill lyssna på. <3

Av Johanna - 14 februari 2009 20:14

Åh jääävlar vad roligt jag har haft - actually.


Filmen var galet bra gjord, snyggt inspelad etc. Men den var väldigt overklig så jag tyckte knappt den var läskig. Jag skrek inte i falsett en enda gång (;

O. däremot låg i mitt knä i princip halva filmen och sa ".. Näeh..d et här är BARA obehagligt ._."


Innan var jag helt galet nervös. Jag och O. försökte äta på McDonalds. Jag var stört hungrig och beställde en sån där QP med hel meny och allting.

På en halvtimme åt jag upp halva hamburgaren ._. Sen åt jag ytterligare pyttelite till på 20 min. O. åt upp pommes frittisarna.

På toaletten så väntade vi jättelänge på vår tur. Och när det väl kommer ut nån så är det en gammal gubbe och nån ung tjej.. No kidding. Lite gross att behöva gå på den toaletten sen liksom..


Aa, och på pressbyrån var det nån gubbe som stirrade på mig;

G. - Du får ursäkta att jag ser på dig men du är så otroligt lik min brors dotter.. otroligt lik..

J. - Heh.. okej..?

G. - Du är jättefin alltså..

J. - o_o Kom O.. vi ska jättemycketgånu!


Sen.. bio time..


Satt brevid M.. geesh.. hade bävat innan för denna händelse men det gick jättebra. Vi testade om fläta händer grejen funkade i fem minuter men vi kom fram till att det bara var krångligt ^^

Och dem andra killarna var hur trevlig som helst, faktiskt. Jättecharmiga. Speciellt C. Han och V. har tydligt läst Twilight och jag gav dem mycket beröm och sa att jag tyckte mycket om dem.


M. - Tycker du inte om mig då? ;<

J. - Hm.. har du läst Twilight..? >_o

M. - Näeh ._.

J. - Då är jag hemskt ledsen..

M. - ,_,


Jaa.. jag vet inte vad jag mer ska säga.. vi hade jättekul.

Sen åkte vi hem tillsammans. Jag och O. försökte se lite på Indiana Jones och äta upp allt godis vi köpt men inte ätit upp på bion. Men O. somnade efter 30 minuter så jag pussa på henne, plockade ihop och somnade jag också.


Sen vaknade vi alldeles för tidigt, enligt mig - O är en morgon människa ._.

Vi åt godis till frukost och såg klart filmen. Efter det chillade vi lite, gick ner, pratade, åt frukost, gick upp till mitt rum igen, la oss i min säng, somnade, jag drömde att jag inte kunde andas, vaknade och hyperventilerade. Då gick vi upp igen. Klockan var då 15:00. Klädde på oss och gick ut och gick en lång promenad (:

Vi gick runt en massa, sen ner till vattnet och gick på isen. Vi trashade folks "I heart Jessica" (tex) som var ritade i snön och gjorde ett gigantiskt hjärta och skrev "O + Johanna" istället, mycket finare!

Försökte gå runt till ett annat ställe över isen men sen hörde vi ett knak under oss, fick panik, tog varandras händer och sprang skrikande tillbaka.


På vägen hem igen, vi frös så vi trodde att vi skulle dö, var bittra över att vi var singlar och kom fram till att om vi var lesbiska skulle vi lätt vara ihop.

Vi lade även fram en massa planer ifall vi skulle dö ensamma.


Plan A: Faktiskt gifta sig och skaffa familj och barn och hela den baletten.. båda tror att den inte kommer ske.

Plan B: Vi joinar Italienska maffian :'D Vi får ta ut vår ilska, ha snygga läderdräkter, vapen och en massa snygga killar omkring oss.

Plan C: Vi gifter oss med varandra.. fast.. utan den 'intima' biten.

Plan D: Vi startar en Mink-farm med O. nr 2 :'D



Håhå jaja.. <3

Av Johanna - 13 februari 2009 17:35

Kom precis i tid till pianot B, men jag fick springa sista biten ^^


Oh mon dieu.. Nu måste jag.. sminka mig och en massa sånt.. sen ska jag åka in med O till stan innan bion.

.. Vi har ingen aning om vad vi ska göra där men vi får väl typ.. lalla runt och dricka choklad/jordgubbs milkshakes från McDonalds eller nåt. Vi är ganska bra på att roa oss själv.


.. Tänk om killarna ser oss och undrar varför vi inte ville äta med dem? ..

o_o


.. Då kör vi på en säker taktik. Springa.

:l

Av Johanna - 13 februari 2009 13:53

vad har jag gett mig in på? Jag kommer döö.. jag och O. ska i princip gå på dejt med 8 killar vi knappt känner. .. omg.. jag.. näeh.. esch..

,_,

Av Johanna - 12 februari 2009 21:18

Jag. Hade tänkt plugga. Hela eftermiddagen med pappa. Elektro kemi, franska. Jag lägger mig i soffan. Vid 18. För L. vill att jag ska se nåt svamp bob avsnitt med henne. Jag blundar. Öppnar ögonen. Det har gått två timmar.


._.


Och den där bio grejen löste sig. Sa till pappa bara som det var. "Bio 21:15, jag och O. åker hem hit, hon sover över". Han sa bara "Vad roligt, ha så kul (:"


Esch.. jag är så trött. Ska nog sova.. nu.

<3

Av Johanna - 12 februari 2009 16:55

* hyperventilera *

Jaha, nu var det inte bara 5 okända killar utan 8! GAAAAH!

Tack gode gud ska Z. från scåjterna med, känns jättebra. Han är hur snäll som helst. Och G. ifrån franskan.. han kan man konvesera med.. tror jag.. och J. han har humor! .. tror jag.. Det är M. jag är nervös för :l jag menar.. nä.. det är för pinsamt att ens skriva.


Jag och O. fick världens mentala sammanbrott vid lunchen. Vettefan hur det ska gå till. Bion börjar 21:15, och min mamma vill hämta mig efteråt. Förstår ni, hämta? HAHAHAHAHAHA. Nej. Over my very very dead body. Så jag funderar på att ljuga och fortsätta ha mobilen avstängd efter bion, åka hem och sen dyka upp helt oväntat :] O. ska sova över. Annars får hennes mamma också damp. Jag vet att hon kan var pain och pure evil ibland men just nu är jag fruktansvärt glad att jag har henne <3


Och M. var sjuk idag. SMS:a hela förmiddagen och ringde men hon svara inte. Vi var jätteoroliga, men nu har jag fått svar. Såg henne inloggad på msn också vid senare skoltid :'x


Gaash.. Det här kan bli intressant..

Av Johanna - 11 februari 2009 22:58

Så här ser mina mardrömmar ut.


.. och så där ser mina braiga drömmar ut.




Godnatt <3

Av Johanna - 11 februari 2009 20:56

Esch.. kom precis hem ifrån scouterna (SJÖ-scouterna).

Jag är alltid så trött efter dem mötena så jag orkar inte skriva nånting, men vi har alltid jätte roligt ._.

Idag lagade vi trerätters middag, jag och tre andra killar. Plus ledare. En av dem tjej.

Skagenröra.. tortellini.. nån efterätt..

Jag är galet mätt, ändå åt jag inte så mycket.

.. Esh.. nu ska jag plugga.. igen.. och söka fakta om Loire.. gash.. men men.. det blir nog bra.

Presentation

Jag heter Johanna, är 18 år och bor i Stockholm. Min blogg handlar om mig själv och jag skriver främst för mitt eget syfte - jag tycker det är kul att pyssla med bilder och design samtidigt som jag kan skriva ner och minnas vad som händer i mitt liv!

Min briljanta musiksmak

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Hur ska ska en person vara/göra för att han/hon ska betyda mycket för dig?
 Man ler och skrattar med mig och inte åt mig.
 Man har samma stil som mig.
 Vi ska tänka likadant.
 Annan .
 Vi ska kunna ha långa samtal med varandra om allt och ingenting samtidigt som vi äter glass.
 Jag ska kunna känna mig trygg i ditt sällskap utan att behöva tänka efter.

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards