Alla inlägg den 5 februari 2009

Av Johanna - 5 februari 2009 21:34

Har försökt spela så mycket piano idag som möjligt.

Det går rätt bra. Har något klassiskt stycke att öva på, inte min grej, men det bli helt okej. "Matador" heter den.. typ..

Och så har jag en sliskig pop-låt också.. ni vet det där jag sa om att han (min pianolärare) vill att jag ska sjunga mer. Så.. jag letade upp nån sån där gammal bok med 'tjejlåtar' jag fått i present nångång. Fick välja själv, thank you very much.

Alla låtar sög. Valde den minst fula.. och .. gah.. jag kan knappt säga det.. Det är en.. Britney Spears låt.. och.. aj ... det är.. "Everytime"..


._.


Mobba mig INTE.

Jag är ÄRLIG och ni borde ÄLSKA mig för det!


Men.. iaf.. den är väldigt ljus och.. nä.. ja.. oj..

Ska jag vara lite mer ärlig?

Jag tycker den är fin.


._.


Vet ni hur mycket K. har retat mig för det?

Kan inte fatta att jag faktiskt tyckte om honom.

Han är en sån människa som är snygg när man ser honom.. om man tycker om killar med alternativt utseende.. fast det kanske är en smaksak.. M. och O. tycker inte om han.. men.. ja.. var var jag?

RIGHT. Han är en sån person som blir 'ful' kombinerat med sin personlighet.

.. förstår ni?

Jag menar, man kan ju träffa en 'ful' person (jaja, det har med smak att göra och blablabla men nu snackar jag rent generellt sätt) som kan bli vacker/snygg/söt etc. kombinerat med sin personlighet.. för att personligen är bra då, vill säga. Annars blir det som i K's fall.

.. Oj.. vad jag flummar..

Borde återgå till pianot.

Av Johanna - 5 februari 2009 17:31


Gick ut för att hämta min lillasyster. Det tog lite tid, vi fångade snöflingor på tungan hela vägen hem.

Jag fångad 72 och hon fångade trehundrtettiotusenkvadriljonersmiljardersbiljard-ersfem :]

Av Johanna - 5 februari 2009 14:33



Weeey :'D Jag överleeevde.. wooho..


Är patetiskt glad. Och den här låten gör mig ännu gladare. Först så gick det jättebra på provet, skrev en novell som jag döpte till "Novembernatt". En jättefjollig kärleks historia, typ ._.

Sen var det lunch.. åt.. i princip ingenting, lite Milka choklad. Sen språk. Det var chill, vi gjorde ingenting. Sen svenska.. och efteråt så stängde dem av vattnet på skolan pga. nån läcka, så vi slapp HK:n på två timmar :'D

Vi blev jätteglada och hoppade och skrek, en sur lärare skällde ut oss fullständigt. Jag fick damp och sa "ursäkta oss, du har rätt, glädje är SÅ överskattat". HAH, suck that BIAAATCH. *host*

Vi bytte platser på svenskan också, sitter nu brevid O. ._. Det kan bli.. intressant..

Och F., den JÄVELN kom bakifrån imorse, nöp mig i nacken och skrek i mitt öra. Vet ni hur rädd jag blev? Och när jag blir jag rädd så skriker jag sådär fjolligt som alla dem där 'ungmöerna i nöd' gör i gamla 60-tals filmer ._.

Och jag och A. har börjat kalla varandra jättefina smeknamn. Allt ifrån slyna, hora, bitch till bögjävel, jävla lebb, cepe unge etc. (:

Han är väldigt trevlig.


D. - Johanna, för i HELVETE! Jag har gjort 'evil eye' mot dig i en minut men du märker det inte :l

J. - Aww... :'>  Sucks for you ^^


Och så satt vi i ring på svenskan och A. .. en annan A.. det finns.. 3 ._. .. blickade över alla och log. Sen kom han till mig och då såg han skitsur ut ,_, Påpekade detta. Han skrattade elakt.

Och jag och G. pratar nonstop om Scrubs. H. säger att jag är sämst för att jag inte har sett alla avsnitten. Jag ska cutta honom >_o

Jag och G sitter.. nästan precis vid varandra. Vi kommer alltså behöva skrikprata om Scrubs.. kul för klassen ^^


Så.. nu ska jag äta för jag är så jääävla hungrig och sen ska jag spela piano hela kvällen :'D


Puss <3

Presentation

Jag heter Johanna, är 18 år och bor i Stockholm. Min blogg handlar om mig själv och jag skriver främst för mitt eget syfte - jag tycker det är kul att pyssla med bilder och design samtidigt som jag kan skriva ner och minnas vad som händer i mitt liv!

Min briljanta musiksmak

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Hur ska ska en person vara/göra för att han/hon ska betyda mycket för dig?
 Man ler och skrattar med mig och inte åt mig.
 Man har samma stil som mig.
 Vi ska tänka likadant.
 Annan .
 Vi ska kunna ha långa samtal med varandra om allt och ingenting samtidigt som vi äter glass.
 Jag ska kunna känna mig trygg i ditt sällskap utan att behöva tänka efter.

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards