Alla inlägg under december 2008

Av Johanna - 18 december 2008 13:32

Dem enda tiderna jag behöver bry mig om idag.


14:30 - General repetion av julavslutningen imorn. Övar som bara dne just nu :'s


17:30 - G. ska öva inför sång/piano avslutningen. Ska jag vara där? Ingen aning. Tror jag går dit en stund.


19:00 - Sång/piano avslutning. Hoppas inte F. är där, då kommer det bli mycket mycket pinsamt.

Av Johanna - 17 december 2008 23:14

Detta var det enda jag, M. och O. lyssnade på i tre timmar. .. Den börjar skapa minnen nu ^^

Av Johanna - 17 december 2008 22:26

Om det är någon som är bra på att skicka läskiga mail så är det E. Typ kedjebrev.

Exempel från en minut sen:


"Did you know that every night before you go to sleep
there is one person of the opposite sex thinking of you? They want to kiss you, they want to be with you, they are always thinking about you,this is all true and not fake. If you repost this in 5 minutes

0A

the person that is longing to be with you will approach you within 1 month and ask you out or grab you and kiss you."


Det finns ett ord som beskriver den texten bra.. euhm..


Bullshit.

...

Av Johanna - 17 december 2008 21:48

Wow.. jag lever. Jag gjorde det och jag lever.

Jag har aldrig skämt ut mig så mycket i hela mitt liv. Aldrig.

Men omg vad kul det var. Och konstigt. Och nervöst.

Shiet.


Och imorn - ingen skola.

Det är kvartsfinal bandy match imorn kl. 12:00.

Tror inte jag orkar gå på den, ska sova istället.

Men 14:30 eller nåt sånt så är det genrep inför skolavslutningen. Måste gå på det.

Oh damn, sen är det piano avslutning! Ska spela till G. igen!

Oj oj oj..


Haha, nä, men fan vad kul det här var ändå! Inte lika bra som förra året men shit vad vi bjöd på oss själva. Så grymt porrig ut först när jag skulle vara musen i Askungen >_< Misshandlade mitt hår med hårspray, värsta knullruffset, och hade morrhår och allting.. Vi dämpa lite, så det blev bra ^^


.. Gah.. mina ben.. och mina fötter dunkar..

Aja, en dag lär jag väl bli mig själv igen.


Spelade helt fel på pianot. Tänkte ingenting på att ta med noterna in på scen så jag fick spela av det jag hade i huvudet. Det lät bra, ingen märkte nåt men det kändes lite skumt.

Och han killen i musikgruppen, som hade sagt till mig att han hatar julen, nickade och gjorde tummen upp när jag gick av scen igen. Pueh. Så, jag tror det gick bra.


Nu ska jag var vaken hela natten, äta knäck och antagligen dygna med M via msn. Mycket trevligt. Vi är precis lika osociala ibland, vilket känns skönt.


Aj, mina ben krampar av trötthet. Behöver vatten.

Puss! (:

Av Johanna - 16 december 2008 22:46

Nu börjar mina nerver säga till. 


JAG KLARAR INTE PRESSEN!


.. * harkel .. >_>

Nä, men jag lyckades göra perfekta, med stort F, knäck. Är mycket stolt.

Jag övade på "Ser du stjärnan i det blå" en gång. Kan den uttantill.

Håller på att packa väskan tills imorn. Är i princip färdig. Valde den sexigaste väskan jag kunde hitta - den med Nalle Puh, Nasse och Tiger på en sten med ljusblå bakggrund :'>


Mina roller inför imorgon:


En av mössen i Askungen - kommer behöva sjunga hela sången o_o

Som piano spelare till G. - det gick faktiskt bra att öva idag (:

Tomtenisse - I parodin av Viktor Rydbergs 'Tomten'. Jag ska dö på scen ._.

 Slutscenen - Alla ska dansa till Mamma Mia på något spännande vis. O. M. G.


Tadaaa... annars kommer jag agera störmoment i kulisserna och servera kakor till alla som jag tvingat att titta på (:


Haha, A. var så gullig idag. Jag hade tjatat på honom jättemycket igår om att köpa biljett men han hävdade att han hade "ett jätte viktigt möte.. typ.." som han var tvungen att gå på.


._.


Men idag iaf. så kom han fram och bara:

 Jo.. ehm.. du Johanna? Fick lite skuldkänslor för igår du vet.. kan man fortfarande köpa biljetter? >_o


Jag i princip skrek att jag älskade honom när han gick därifrån. M. sa att vi var pinsamma. Men "ack så söta tillsammans".

Prft. Jag och A. HAHAHA.


.. >_o


Iaf. Lyckades värva Alex. också. Måste skaffa biljett till henne.. Och O. också iofs. Hon ska få min gratis biljett. Stackaren blev magsjuk förra året <3


Ja, det var väl allt tror jag. Kommer säkert på nåt inatt när jag försöker sova. Ni vet sånna där ryck man får när man vet att om man inte skriver ner det direkt så kommer man glömma det.

Fick ett igårkväll. Natt. Hah, satte mig käpprak upp i sängen, tände lampan och slet till mig ett av mina fantastiskt fina kollegieblock.

Jag minns nu precis.

Jag får "inte glömma bort att önska mig Edith Backlunds nya CD skiva i julklapp".

Hon är otrolig. Såg henne i Kungsan på nationaldagen. Gratis konsert. Mycket mycket bra.


Ska försöka sova tror jag. Kommer vara i skolan i.. O_O


FJORTON OCH EN HALV TIMME!


.. ja.. man ska ju dö nångång.

Av Johanna - 16 december 2008 18:29

Min skola för en väldans massa år sen. 



Tortyr. 10 timmar skola. Men men, jag lever.. och i vissa stunder var det kul.

WOHO, min klass vann sin bandy match igen! Vi har alltid åkt ut först annat. J. och D. kommer vara jättestolta imorn.


Har världens största blåmärke på armen nu, som uträknat. Visade F. Han ryckte på axlarna och sa "och?" i ett uttråkat tonfall.

Jag ska cutta honom.


Sen så blev tjejerna i A jätte busted förut på provet när dem fuskade. Läraren fick damp idag, och hennes man är rektor.

They're going dooown..


Övade till draman i 4h efter att jag slutat. Tror vi har koll på allt nu. Askungen scenen, tomten, pianon - jevlar vad jag och G. övade - etc.

Nu ska jag bara koka knäck, öva pianon mer och packa allt jag ska.


Kanske får hoppa att sjunga på skolavslutningen.

Det finns inte riktigt tid.

Men har MVG i musik, och engelska, nu iaf. (:



Av Johanna - 15 december 2008 22:40

Jag vet inte, jag har tråkigt. Klaga inte :l



 

Har du förändrats?Du som liten
1. Vad hette din första bästa vän? Alex (:



2. Vad hette din första kärlek? Andreas.. och Alex >_o

3. Vilken var din favorit rätt? Glassen på 'Italienska glasstället' och pizzan på Francesco.

4. Vilken var din favorit färg? Blå, och lila när jag var riktigt liten.

5. Vart bodde du? Utomlands.
6. Vad tyckte du var det bästa som hänt? När min lilla syrra föddes.. (nu tycker jag lite annorlunda kan jag säga ._.)

7. Vad tyckte du var det värsta som hänt? När vi behövde flytta hem igen.
8. Ville du bli när du blev stor? Frisör
9. Vilket godis tyckte du bäst om? Håhå jaja, sånna där choklad flarns liknande grejjer.. Nobles typ.


Nu
1. Vad heter din bästa vän? Mt. Och M. och O. .. tror jag.
2. Vad heter/hette din senaste kärlek? Ouch.. den skriver vi inte.
3. Vilken är din favorit rätt? Farmors kycklingsallad >_<
4. Vilken är din favorit färg? Lila <3
5. Vart bor du? Stockholm.
6. Vad tycker du är det bästa som hänt? .. jag venne :'s

7. Vad tycker du är det värsta som hänt? Det går inte direkt att förklara.. men fortf. när vi flytta hem. :l
8. Vad vill du bli?  Något roligt :'> Vill jobba på Disney land nångång iaf, fast bara som sommarjobb då.
9. Vilket godis tycker du bäst om? Choklad och sura stångar (spec. godis i från där jag bodde)








Av Johanna - 15 december 2008 22:14

Hittade ett helt fruktansvärt 'test' på bilddagboken. Är tvungen att göra det bara för att det är så bisarrt och löjligt. 


ÄR DU EN RIKTIG TJEJ?


jag som ser detta måste "fylla i"

Får du: 0-20 mer pojke än tjej
Får du 20-30: pojkaktig tjej
Får du 30-40: rätt så tjejig
Får du: 40-50: du är en tjej
Får duh: 50-60 är duh en riktg tjej!


[ ] Du har fler än 10 nagellack. (faktiskt inte?)
[/] Du har en parfym som kostade mer än 500. (vet inte vad den kostade men fick i present. Den var mog hyfsat dyr.)
[x] Du har eller har haft lösnaglar. (jag och M. hade mycket roligt)
[ ] Har/haft en bild på dig själv som bakgrundsbild på datorn. (wtf?)
[x] Du har minst 5 klädesplagg som du inte använder. (5? .. 555)
[/] När du var liten ville du vara en prinsessa. (tror inte det, men antagligen)
[ ] Du brukar gå på stan med din mamma. (Ursäkta mamma, jag älskar dig [instick 2010 - det gjorde jag visst! Sluta ljug skitunge! Och du gör det fortfarande ibland och du gillar det! Och dessutom stavade du den pinsamma svordomen fel så jag tog bort den. Förlåt, men det är bäst så här.)
[/] Du har haft rosa på ditt rum. (Som tapet eller? Säng överkast dock.)
totalt: 3,5


[ ] Du har färgat håret
[x] du har slingat håret.
[x] Du har alltid din mobil med dig.
[ ] Du dansar vilt när du är ensam hemma (.. och om jag gjorde det skulle jag INTE kryssa i)
[/] Du går aldrig hemifrån utan att vara sminkad. (gör det ogärna)
[ ] Du har inpackning i ditt hår minst en gång i veckan.
[/] Du älskar att gå till frisören. (hon är trevlig (: )
[/] Du solar hellre än att bada. (tveksamt..)
totalt: 3,5


älskar:
[x] Skor
[ ] Färgen rosa
[x] Shopping
[ ] Dekorationer
[x] Speglar (jag speglar mig i allt som reflekterar ._. är pinsam, jag vet)
[ ] Skolan (.. är att älska skolan tjejigt?)
[/] Delfiner (dem är iofs. söta x_x)
[x] Disneyfilmer (Disney = Gud)
[x] Ljus
[/] Blommor
[/] Mjukisdjur
totalt: 6,5


du shoppar/shoppat på:
[ ] MQ
[ ] Kompaniet
[ ] Victoria's secret (instick 2010 - HAHAHA! Victoria's Secret är himmelriket för dig! Då visste du inte ens vad det var, loser)
[x] H&M
[ ] Aima
[ ] New Yorker
[ ] Gina Tricot (jag HATAR Gina Tricot! Sjukt dålig kvalité och töntiga, opersonliga kläder. förstår inte vad alla ser i den affären? Kläderna passar endast på hon den där modellen som är med i reklamen) (instick 2010 - Dem har en ny modell nu btw! :O Men åsikten stämmer fortfarande!)
[x] NK (när jag skulle på bröllop)
[] Top Gun
[] Taily Weijl
[ ] Bijou Birgiette
[] City Girl
[] Colosseum
[ ] sisters
totalt: 2


du säger ofta:
[ ] Whatever
[x] Oh my god (._.)
[x] Vet inte (._.)
[ ] Cuite (instick 2010 - Tss.. sämst, jag tror hon menade 'cute' :P )
[ ] Hot
[ ] Visst
[ ] Säkert
[ ] Ursäkta?
[ ] Fabulous
totalt: 2


du läser:
[ ] Frida
[x] Cosmopolitan
[ ] Glamour
[ ] Elle
[ ] Teen Vouge
[ ] Bravo
[ ] solo
[ ] Wendy
[ ] Bravo girl
[ ] Star Flash
totalt: 1


du gillar dessa filmer:
[ ] Elizabetown
[x] Eva och Adam (HAHAHA, älska Alexander <3) (instick 2010 - .. du skulle bara veta..)
[/] Freaky Friday (okej)
[ ] Ciao Bella
[ ] A Walk To Remember (2010 - se den nu!)

[ ] Sweet home Alabalma (2010 - den var bra!)
[ ] Where The Heart Is
[ ] Just My luck (2010 - Too close to comfort<3)
[ ] John Tucker Must Die (2010 - men självklart!)
[ ] The holiday (2010 - söt men bögig (: )
[ ] Girls United
[x] How To Lose A Guy In 10 Days (gillar Kate Hudson)
[x] The hot chick (skrattar så jag gråter ._.)
[ ] My girl
totalt: 3,5


DU BRUKAR KOLLA PÅ:
[ ] Lost
[ ] Top Model
[ ] Projekt Runway
[/] Desperate Housewives (inte nu för tiden)
[ ] The Simple Life
[ ] Men In Trees
[ ] 8th & Ocean
[ ] Grey's Anatomy
[ ] OC (dock går jag omkring och säger 'Benjamin Mckenzie' på en mycket överdriven amerikansk dialekt.. endast för att jag har ett liv.)
[ ] Laguna Beach/The Hills
[ ] Nip/Tuck
[ ] Gilmore Girls
[/] One Three Hill (M. levde för den serien förut. Kollade lite då med)
[ ] Heroes
totalt: 1


tycker är bra
[ ] Paris Hilton
[ ] Jessica Simpson
[ ] Mariah Carey
[ ] J-Lo
[ ] Britney Spears (instick 2010 - hon fucking äger :D )
[ ] Beyonce Knowles (instick 2010 - du älskar ju henne!)
[x] Christina Aguilera (hon är den enda av dessa som faktiskt KAN sjunga) (instick 2010 - Slyna! Många av dem här kan sjunga!)
[ ] Hillary Duff
[ ] Lindsay Lohan
[ ] Gwen Stefani
totalt: 1

Resultat: 24


Pojkaktig?

Yeah right.

(instick 2010 - som jag ser det är du flickigare idag lilla gumman (: )

Presentation

Jag heter Johanna, är 18 år och bor i Stockholm. Min blogg handlar om mig själv och jag skriver främst för mitt eget syfte - jag tycker det är kul att pyssla med bilder och design samtidigt som jag kan skriva ner och minnas vad som händer i mitt liv!

Min briljanta musiksmak

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Hur ska ska en person vara/göra för att han/hon ska betyda mycket för dig?
 Man ler och skrattar med mig och inte åt mig.
 Man har samma stil som mig.
 Vi ska tänka likadant.
 Annan .
 Vi ska kunna ha långa samtal med varandra om allt och ingenting samtidigt som vi äter glass.
 Jag ska kunna känna mig trygg i ditt sällskap utan att behöva tänka efter.

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards