Alla inlägg den 31 december 2008

Av Johanna - 31 december 2008 20:44

Trodde den här dagen skulle bli förfärlig. Alla kompisar bortresta eller upptagna på annat håll. O. nere hos the big five och M. med H&F.. man vet aldrig vad dem hittar på.

Sen skulle vi sitta i bil i 5h, åka klockan 10. Pyttsan, tänkte jag.


Men.. det gick bra.

Jag vaknade 8:00, gick upp en och en halv timme senare >_<

9:30 alltså, packade snabbt de få grejer jag hade spridit ut i rummet, klädde snabbt på mig och gick och åt frukost. Sen blev det till att bära ut i bilen och säga hejdå. Vi kom iväg klockan innan 11 nån gång.

Själva resan gick ganska fort. Hade musik, msn, nåt.. prat program i P3 med Lasse Åberg och Sissela Kyle. Med hjälp av mina ack så fungera 'puppy eyes' och min exceptionella övertalnings förmåga fick jag också möjligheten att spela lite DS ._.

Väl hemma så packade jag direkt ur min väska och städade iordning lite på mitt rum. Fick SMS av O., äntligen, svar på mitt panik SMS häromnatten. Saknade henne så jag trodde jag skulle gå sönder. Har hennes favorit låtar på iPoden, brukar inte lyssna på dem men dem blev nötta många gånger.

.. Brukar inte sakna henne, hon är alltid så nära inpå att hon känns självklar. Nästan för självklar. Men sådär.. efter ett tag när man inte hört av henne så märks det. Haha, men sen, när hon återvänder. Jevlar ^^ Ångrar nästan nu att jag panikade. .. Visst är jag hemsk? Usch, men nothing but the truth. Hon är väldigt.. intensiv att vara kompis med.

Men iaf. haha, hon uppfodrade mig även i SMS (hur lyckad människan?) med att påminna mig om födelsedagar och när skolan börjar.  M. fyller år på lördag. GAH! Jag är så dum! Gav henne två julklappar! Kunde ju ha sparat en av dem! Fuck vad jag är korkad ibland. .. prft.. så..  nu måste jag köpa en till. Damn damn damn.


Tillbaks till nyårsstöket, min morbror med fru och barn kom ganska snabbt över. Dem svängde ihop världens godaste och lyxigaste nyårsmat och jag och mamma handlade snabbt det extra vi behövde. Det var liksom.. 'utomordentlig nyårs supé/fest på 2 min!' .. Eller.. 2h. ^^ Men, fort gick det.


Min morbror med fam. åkte nämligen hem igår från mormor och morfar pga. bråk och sjuk E. Ska inte gå in på det nu men dem skulle egentligen ha åkt till Götebog och firat nyår. Men nu kom dem hit istället. Mysigt det också, så, det var två halvt förtvivlade familjer som var nyårstaggade och ville få till det bästa bara.

Men kvällen är inte slut än (;


P., min morbrors fru, sitter just nu utanför mitt rum och försöker natta E., deras dotter på 10 månader. Den nuvarande vaggvisan som sjungs är 'Vyssan lull'.

Jag har på  mig en partystass.. not. Hah, mina smurfblå strumpbyxor, alldeles för kort 'klänning', pappas skjorta, skärp i midjan, alldeles för mycket (men naturligt!) med smink. Och så extremt knullruffs ._.

Inte mitt fel. Mousse flaskan gav mig för mycket. Skyll på den. Sådeså >_>


Vi har ätit en jäääätte god middag med förrät och varm rätt. Och snart även efterrätt.

Fyrverkerierna smäller här utanför. Min lillasyster (Jag har två. TVÅ! Men jag pratar bara om den yngsta.. för det mesta.. Jag sa ju att jag är hemsk!? ._.) E., för en gångs skull, frågade mig oroligt om jag trodde det skulle bli några fyrverkerier på tolvslaget?

Jag skrattade rått.

Om det är något område där dem verkligen kostar på sig en massa fyrverkerier så är det här.

Det sa jag även till min kära syster som blev betydligt lugnare.


Nu ska jag gå ner och klaga på min morbror över att han gjort något fel med efterrätten.. han brukar bli på så otroligt roligt humör då (:

 Älsk på honom <3


Gott nytt år så länge, och har ni inget att göra och sitter helt off utan nyårsstämning - köp en partyhatt. Min är silvrig och jättefin mer prickar och en massa blått fluff (:

Av Johanna - 31 december 2008 17:29

Min morbrors fru, P., pedagogiskt till min Lillasyster, 8:


P. - Jaså L.. vad är det för dag idag då? (:

L. - .. * tänker *. .. Onsdag? :'D


 

Av Johanna - 31 december 2008 11:00

Finally :'D

Längtar hem.

Mitt rum.

Mitt täcke.

Mitt golv.

Mitt skrivbord.

MINA KLÄDER!!<3<3<3

Mitt live etc. etc.


Nu skriker min kära lillasyster.

Puss hej :'x

Presentation

Jag heter Johanna, är 18 år och bor i Stockholm. Min blogg handlar om mig själv och jag skriver främst för mitt eget syfte - jag tycker det är kul att pyssla med bilder och design samtidigt som jag kan skriva ner och minnas vad som händer i mitt liv!

Min briljanta musiksmak

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Hur ska ska en person vara/göra för att han/hon ska betyda mycket för dig?
 Man ler och skrattar med mig och inte åt mig.
 Man har samma stil som mig.
 Vi ska tänka likadant.
 Annan .
 Vi ska kunna ha långa samtal med varandra om allt och ingenting samtidigt som vi äter glass.
 Jag ska kunna känna mig trygg i ditt sällskap utan att behöva tänka efter.

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards