Alla inlägg den 25 augusti 2009

Av Johanna - 25 augusti 2009 18:20

Hah, vad livet är fyllt av ironi ibland. Några timmar efter att jag skrivit det förra inlägget så gick allt åt helvete.

O. ringde till mig och jag var beredd. Hade pratat med M. på msn innan så jag var uppvärmd för att motbevisa hennes sympati teorier. Och allt går bra, M. stödjer mig oroligt under tiden. O. får bara ett hysteriskt anfall en gång och ja.. sen på slutet så bestämmer vi att vi ska göra nåt på fredag. Jag tänker 'åhneeeej :(' men självklart så säger jag inte det.

Efteråt frågar jag såklart M. om hon vill följa med, som stöd för mig för att hon är min bäste vän och för att hon älskar mig och för att hon är bra att ha i svåra situationer.

..tror ni inte att hon säger nej?

I 5 minuter berättar hon tydligt för mig att hon inte alls vill och hon radar upp miljoner olika människor hon hellre vill träffa och umgås med.

Och självklart blir jag ledsen och får damp på M. för att hon spelar sån jävla martyr. Och när hon märker det så ber hon om ursäkt och säger att hon visst kan vara ses, men att hon gör det för min skull. Och då blir jag ännu argare och säger att jag inte vill ha henne där.


.. sen stänger min pappa av internet och jag lyckas antagligen dramatisera en "plötslig utloggning" och jag får ett sms av henne med en massa hjärtan och puss smilisar och "vi kan visst ses på fredag, bla bla bla, jag kan träffa dem personerna senare". Hon får ett argt sms tillbaka. Jag vill inte träffa henne. Alls. Och egentligen inte O. heller.


Men henne har jag redan träffat idag.. nyss.. och det gick väl okej.


Goddamnit, varför lyckas vi alltid krångla till allting?

Presentation

Jag heter Johanna, är 18 år och bor i Stockholm. Min blogg handlar om mig själv och jag skriver främst för mitt eget syfte - jag tycker det är kul att pyssla med bilder och design samtidigt som jag kan skriva ner och minnas vad som händer i mitt liv!

Min briljanta musiksmak

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Hur ska ska en person vara/göra för att han/hon ska betyda mycket för dig?
 Man ler och skrattar med mig och inte åt mig.
 Man har samma stil som mig.
 Vi ska tänka likadant.
 Annan .
 Vi ska kunna ha långa samtal med varandra om allt och ingenting samtidigt som vi äter glass.
 Jag ska kunna känna mig trygg i ditt sällskap utan att behöva tänka efter.

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards