Alla inlägg den 17 augusti 2009

Av Johanna - 17 augusti 2009 20:49

Dagen började med att jag gick upp i tid. Tidigt. Åtta, nio nånting. Visste hur min dag skulle se ut; hämta lillasyster kl.14, göra iordning henne för träningen kl.16, hjälpa till på träningen kl.17 sen ta henne hem.


Så, jag satte mig vid datorn och förberedde mig på att bara ha riktigt tråkigt. Hade en del.. intressanta och välbehövda samtal med några. Och jag vet inte. Vi får se. Jag lagade mat kl. 12, hade inte ätit frukost så det passade perfekt. Satte mig vid datorn. Hade pinsamt tråkigt, trots.. intressanta samtal. Hämtade lillasyster som planerat men efter det hade min uttråkningsgräns spruckit. Jag flydde hem till M. där det fanns en C. och senare en Mx. jag var allmänt översocial. Antingen hade jag krympt eller så hade Mx. vuxit. Han använde smidigt sina långa ben till att sparka ner mig från sängen. Ja, det gjorde ont. Men vi blev kompisar igen när vi båda kom fram till att vi hatar det OTROLIGT FULA katt gosedjuret M. har. Vi smider nu hemliga planer om att "fixa den" inom snar framtid.. och vi gör det för mänsklighetens bästa, tro mig!

Vi var jätte mogna och lekte sanning och konsekvens i nån timme, sen var jag tvungen att springa hem.


Väl på träningen med L. så försökte jag hjälpa till så mycket som möjligt. Det var alldeles för mycket gnälliga och opeppade tjejer där. Em. och O. kom och hälsade på ett tag, O. berättade lite om skolan;


O.- Du kommer dö! Jag lovar! Du får inte gå dit! D;

Jag.- Tack, det värmer ._.


Det lindrade inte min nervositet men sedan sms:ade jag med min insider i vampyr skolan och det kändes lite bättre.


.. och jag.. nu är jag här. Kom hem, åt, duschade, avbokade Em. och M. planer.. och.. ja.. nu ska jag ta itu lite på mitt rum. Lite kläder i tvätten och så. Och bestämma vad jag ska ha på mig! .. det.. vet jag redan iofs.. har planerat det i en månad nu.. men.. ja.. ändå! Och imorn ska jag försöka få en akut klipptid, köpa en ny väska och nya skor och.. försöka att överleva natten och dagen. Önska mig lycka till?


<3

Av Johanna - 17 augusti 2009 20:42

Jag och O. och M. skulle ses.. det var sista dagen för O. i frihet (utan skola) så vi skulle stötta henne bäst vi kunde. Men.. M. dyker inte upp. Hon svarar inte på sms. Inte på samtal. Och vi vet precis vart hon är. Med Mx. Detta händer ibland och jag och O. börjar bli jävligt trötta på det så på kvällen när hon faktiskt ringde för att be om ursäkt så förlät vi henne inte rikigt direkt. Hon gick ner i nån slags mini-deprission av att ha svikit hennes bästa vänner så hon skämmdes hela kvällen igår. Försökte prata med henne men hon sa hela tiden att hon skulle skämmas lite till. Sa godnatt till henne på msn men kunde inte sova när jag visste att hon var ledsen, såklart, trots att jag borde varit arg på henne. Så jag sms:a men det var lika dant "jag är hemsk, ska skämmas mera" så jag loggade in på msn igen (tack gode gud för msn på mobilen ibland), orkade inte ringa henne. Samtalet där ledde inte heller vidare och mitt i natten skickade hon ett sms till O. där hon skrev att hon skulle "ta avstånd" från oss ett tag tills vi, mest jag, hade förlåtit henne tillräckligt. Jag blev inte riktigt klok på det men jag antar att hon var uppriktigt ledsen för sitt beteende. Min och O.s dag blev iaf bra.. tror jag. Hon var lite svårt att konversera med ibland, för nervös för sitt eget bästa <3

Av Johanna - 17 augusti 2009 20:29

.. åh.. snart är klockan nio.. då kan jag sluta oroa mig för att vara osocial.. eller klockan kanske ska bli tio först.. helvete..


Jag.. minns inte riktigt var jag gjorde i lördags. Nu måste jag faktiskt tänka. Damnit.


.. jag skulle kunna sätta på min mobil och kolla sms:en.. eeh.. jag får offra mig.


Just det! I lördags hade jag bokat in C.! Men han hade tydligen inte bokat in mig så på förmiddagen gick jag omkring och var allmänt ledsen och nere ang. orsak som jag inte kan skriva just.. här.. trots att jag väldigt gärna skulle vilja... Men ringde O. (ja, jag ringde och grät, det händer inte ofta) och jag vet att hon blev jätte glad av det. .. weird, huh? Men jag antar att alla bara vill känna sig behövda.

När den krisen var över så våldgästade jag C. och Gd ändå. Dem var hemma hos C. och tittade på Naruto, tittade på Wow-youtube klipp och höll på med rubiks kub. Jag tror aldrig jag har tönt förklarat två människor så mycket på så kort tid i hela mitt liv. Dem skämdes och efter en stund så följde jag med dem till ICA för att handla. Dem skulle laga mat.. Gd.s familj tycker om att jaga så det skulle bli.. ren (:

Nej, jag ville inte stanna på middag. Med all respekt.


.. men så blev det sen iaf. C.s storasyster och hennes dear pojkvän kom också och Mx. ställde in så jag fick bli dagens gäst istället. Det var faktiskt förvånansvärt gott.. men jag äter fortfarande inte renskav. Sådetså.


Sen blev det lite jobbigt för jag var tvungen att gå direkt efter jag ätit klart. Blev erbjuden att stanna, E. skulle också komma, men hade redan bestämt med O. och Em. Trodde att jag skulle komma för sent men jag sprang hem och cyklade sedan dit så jag kom 5 minuter tidigt istället. Hade inga nycklar till låsen bara så tvingade Em. att vakta cykeln åt mig.

Em. är världens mest omöjliga person att hyra film med, han har sett ALLT! Men jag och O. övertalade honom att se "resan till jordens medelpunkt" igen. Det blev en mycket lyckad kväll (:

Av Johanna - 17 augusti 2009 20:16

På fredagen var det M. och O. dag :D


.. nu stängde jag precis av min mobil, livrädd för sms om att jag är dum.. av M. och Em. alltså.. jag är fan dum i huvudet. Gud hjälp mig, jag är verkligen inte skapt för att vara "osocial".


På förmiddagen åkte mamma och jag och lämnade in LASSEs iPod hos polisen och det kändes bra. Även fast han hade nästan lite för mycket bra musik.. men det spelade ingen roll, tillbaks till Lasse ska den.

När jag kom hem gick jag ut och sprang, kom hem, duschade och sen kom O. och M. Vi skulle ha födelsedags picknick ((:

I början var det lite stelt, vi sa typ inget till varann. M. berätta en sak iaf. som jag absolut inte kan skriva här men jag skämtade ganska friskt om det resten av dagen. Men det fick hon leva med :P

Vi bakade sockerkaka med marshmallows på iaf. och gick ner mot dammen. M. och O. köpte pizza, jag var inte så hungrig (jag var PANK, men vrålhungrig!!) men jag åt lite av det dem inte orkade sen ändå.

Väl i parken, bredvid dammen, åt vi O.s muffins och min kaka. Jag och O. "badade" lite och sedan blev det så kallt att vi gick hem och fortsatte picknicken på hennes balkong med filtar och ljus, trots regnet. Det var jätte mysigt och konversationer flöt in i varandra, precis som dem ska göra.

 När det blev alldeles för kallt flyttade vi in och hade ett väldigt moget kittelkrig i M.s säng. M. och O. störde sig på att jag skrek så mycket att O. höll för min mun, och näsa! Sen undrade dem varför jag sparkade dem, hallå!? Andas kanske!? ._.

Vi började prata om att Pirates of the Caribbean tre är en jävligt bra film och bestämde oss för att se den någon dag framöver. .. Sen kom vi på att vi lika gärna kunde se den nu. Den låg nere i hennes brorsas rum..


M.- Hej.. ska bara kolla om du har en fi..

E.- * spelar data spel* TYST! Jag håller på att döda saker här borta!


.. trots den mysiga stämningen hittade vi ändå filmen tillslut och vi hade väldigt mysigt. Jag failade på att säga rätt repliker hela tiden vilket var lite pinsamt, men det gick ändå. Sen var den fina dagen över (:

Av Johanna - 17 augusti 2009 19:54

..var bara tvungen att sms:a Em. och kolla så han inte är arg på mig.. M. får tycka vad hon vill, mer om det senare.


FÖRRA TORSDAGEN så fyllde jag år. Jag blev väckt av en familj som sjöng "ja-må-hon-leva".. det lite roliga med att leva i en musikalisk familj är att man får minst tre olika stämmor i sången. Jag fick en massa fina presenter som jag inte orkar rabbla upp här och till frukost fick jag.. vanlig frukost. Sen träffade jag C. på förmiddagen, fick en födelsedags present fast jag verkligen inte ville ha någon. Jag fick en rubikskub, den var delvis från E. också. Dem har förstört mitt liv. Men dem gör det med kärlek.. det är iaf. vad dem försöker lura i mig.


Sen gick jag hem till O., utan M, hon kunde inte, och träffade henne och Em. Jag fick världens underbaraste present av henne som jag gillade mer än någon av mina andra presenter.


..åh tack gode gud, Em. är inte arg... det visste jag egentligen redan men jag får bara väldigt dåligt samvete av att inte vara social. Är det bara jag!?


Det visade sig att ingen av dem hade ätit så jag bjöd in dem på pannkakstårta "at my house" och den var asgod och ingen tårtbit som jag lade upp välte förrän O. lyckades välta sin och var då tvungen att välta alla andras med flit. Tack för den älskling (:


Efter middagen gick vi upp på mitt rum och Em. gick omkring och petade på allting. Sen upptäckte vi att man KAN ligga tre personer i en 90cm säng! Och jag försökte ha kill-snack med Em:


Em.- Men HERREGUD Johanna!? Det GÅR inte att prata om tjejer på det sättet med en TJEJ!?

Jag.- *jätte sårad* Joho, jag kan :'<

Em.- ._. Hrmpft..

Jag.- :'<

Em.- *muttrar och pekar ner i tidningen* Fine, hon är skitsnygg.

Jag.- Titta! Det var väl inte så svårt! :D

Em.-  x_x


Runt 19 tiden skickade jag hem dem för att dem dels var jobbiga och kittlade mig och dels för att jag skulle på resturang med my belovded familj (: Vi beställde bord på Koh-pangan, tog för drink uppe i skrapan och åt sedan Thai på resturangen. Vi satt i "fishermans hut" och det var jätte fint, tyvärr kom det ingen 'regn-period' när vi var där. Men men, vi överlevde.


Sen var det hem och sovdags.. eller.. för min del, hem och Scrubs dags ;)

(:

Av Johanna - 17 augusti 2009 19:47

Har precis avbokat två kvälls.. "träffar". Kan man säga så om det inte handlar dejting? Jag menar möten med kompisar. Dels för att dem krockade och dels för att jag har fått den patetiska hemma tiden 21:00 den här veckan. Det passar inte mig alls, jag känner mig osocial. Riktigt osocial. Och lite elak. Det var jag som föreslog med Em. för jag trodde att M. fortfarande skulle vara med C. och Mx. men dem hade tydligen "dragit". Sen när började Mx. "dra"? .. okej, han ska upp i gryningen imorgon för att gå i skolan.. men fortfarande!?

Aja, nu föreslog jag att dem, M. och Em., skulle träffa varandra iaf. Vi får se hur det blir. Känns lite "ovärt" att bara träffa dem i en timme.. och aldrig i livet att jag tänker berätta att jag måste vara hemma 21:00! Pinsamt..


Ååh.. nu ångrar jag mig. .. men jag har faktiskt redan träffat båda idag. Jag måste skärpa till mig. Livet går vidare. Pueh. Så. Nu är jag.. nästan över det. Helvete.


Men ni är såklart jätte nyfikna på vad jag har gjort den senaste veckan, right? :O


..inte? .. okej.. euhm.. då berättar jag iaf (:

Presentation

Jag heter Johanna, är 18 år och bor i Stockholm. Min blogg handlar om mig själv och jag skriver främst för mitt eget syfte - jag tycker det är kul att pyssla med bilder och design samtidigt som jag kan skriva ner och minnas vad som händer i mitt liv!

Min briljanta musiksmak

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Hur ska ska en person vara/göra för att han/hon ska betyda mycket för dig?
 Man ler och skrattar med mig och inte åt mig.
 Man har samma stil som mig.
 Vi ska tänka likadant.
 Annan .
 Vi ska kunna ha långa samtal med varandra om allt och ingenting samtidigt som vi äter glass.
 Jag ska kunna känna mig trygg i ditt sällskap utan att behöva tänka efter.

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards