Alla inlägg under januari 2009

Av Johanna - 2 januari 2009 14:03

Skrev ju att jag ville bli kär, right?

Jag kan gladeligen berätta att min kamera och jag har ett väldigt fint förhållande :'x


Den vyn vaknar jag till på morgonen. Mitt rum är för ljust för mitt eget bästa.

.. och OM det är, mot förmodan, för lite ljus så har jag mina fina värmeljus på batteri :'>

Av Johanna - 2 januari 2009 13:55

Kommer ner för att äta lite och berättar om mina nya forskningsupptäckter.

Min lillasyster L nappar direk och frågar ivrigt:


L. - Sökte du på Joan Miró? :'o

J. - .. Juan.. vemdå?

L. - * suckar och tittar på mig som om jag är dum i huvudet * Juan MIRÓ! En

J. - Jaha.. vem är det?

L. - En KONSTNÄR!!??

J. - Jaha .. okej.. ?


Hon börjat direkt babbla upp en massa fakta om vem han var och hur han målad och varför, hur, och när.

  En liknande händelse skedde hemma hos farmor och det slutade med att hon i princip höll föredrag om en massa olika musiker, typ.. Vivaldi och sånna.


8 år.

Det kan man inte tro.

Igår målade hon till musik..

Ett litet jevla underbarn är vad hon är ._.


Av Johanna - 2 januari 2009 12:04

Om man lyssnar på 'when you were young' efter att man lyssnat på alla deras andra singlar och låtar på den nya plattan 'Day&Age' så märker man att 'when you were..' är ett helt anant sound. Den är mycket rockigare och har en mer.. framhävd melodin än deras andra låtar som har en tendens att 'låta likadant'. Och det är samma sak med deras nya singel 'Human', fast den är inte lika rockig. Det är mer indie och alternative över den. Mer indie och alternative än dem andra låtarna på albumet (enligt mig då, det är inte fakta).

Det jag försöker säga är att om deras största singel, och en av dem större (och kanske lite allt för ny) inte låter riktigt som deras sound på skivan/skivorna..

Då är det ju inte 'the killers' man gillar. Då gillar man ju 'bara den låten'.


Tss.. visst är jag långsökt?


Men iaf., det är ju det vissa gör.

    'ÅH! Jag ÄLSKAR THE KILLERS/vilket annat band som helst!!'

.. Jaha.. okej.. vilken är din favorit låt från deras senaste album?

    'ÅH! DET ÄR DEN DÄR.. Ehm.. jag.. vet inte, men jag gillar den där

     'when you were young/en låt som ofta spelas med det bandet!!'

.. mhm.. aa.. sure, men då 'älskar' du ju inte det bandet?

    'Va? Jo.. men alltså.. låten är bra (:'


._. det är väl en helt annan sak?


Det är därför folk som jag, M. speciellt och såklart många andra inte gillar 'radio musik', alltså.. singlar som spelas om och om igen. No offense, radio är jättemysigt och det var det enda jag lyssnade på förut men den musik man hör av 'bandet' där är ju inte den som utgör deras musik (oftast inte nej), det kan ju vara - som i the killers fall - en singel som kanske inte ens har bandets 'riktiga' sound, utan bara har en K'tcy melodi. Därför man blir irriterad, när man själv faktiskt älskar ett band och är väldigt intresserad av dem och så kommer en massa människor som säger 'OMG! JAG AVGUDAR DET BANDET!' när dem egentligen bara hört tre låtar, eller just gillar den här 'k'tchiga melodin'. Inget fel med det, men kom fan inte och påstå att du älskar bandet.


.. Förstår ni vart jag vill komma? ,_,


Aja.. detta har säkert alla förstått sen innan. Jag ville bara konstatera det.

Av Johanna - 2 januari 2009 11:52

(btw, ang. bilden. jag vet att det inte är 'rörelse energi'. dum förklara mig inte, det var bara en fråga som nådde mitt huvud och som jag i sin tur spontant skriv upp, fotot är inte fakta.)


Nu googlade jag 'Albert Einstein'.

Wohejs vad jag kan mycket nu >_<

Kom fram till att jag verkligen är intresserad av NO och Matte - på riktigt alltså.

Inte bara att jag är okej i dem ämnena och klarar mig bra utan att jag verkligen vill veta mer, varför, hur, var, när om allting. :l

Omg, vad skulle M. säga? Haha, hon skulle bli så besviken xD


Men det känns bra. Det förklarar varför jag alltid vill ha allting logiskt, annars blir jag extremt frustrerad. Och jag vet nu att jag definitivt ska läsa ett NN program..

Fan vad kul det ska bli. :'x


Visst är jag hemsk? ._.

Av Johanna - 2 januari 2009 11:25


God morgon (:


Andra dagen på år tvåtusennio.

Just nu gör jag något jag borde göra oftare.

Letar fakta.

Kanske låter konstigt men ibland när jag ser något eller tänker på nåt ämne tänker 'åh, det DÄR vill jag kunna mer om!'.

Som tex. Michael Jacksson, alla snackar om honom men vad vet jag egentligen? Inte speciellt mycket. Så det kollade jag upp bland min morbrors gamla Okej tidningar (;

Men det kan vara om vas som helst! Rymden, vem som uppfann TV:n, nån musikgrupp.. Jag känner mig vetgirig :'x


För till fället kollar jag upp 'The Killers'.

Mycket intressant.

Visste inte att dem var så nya, släppte ju sitt första album 2004. Och att dem direkt blivit så stora! Man snackar ju om 'when we were young' som en klassiker, efter bara 2.. eller, nu kanske det blir 3 eftersom det är tvåtusennio, år.

Funderade på om det var en cover men det verkar inte så.

..

Ja, ni fattar lite hur jag gör. Har ett ämne, googlar det, lusläser wikipedia med kritiska ögon, kollar fakta, om det är ett band lyssnar jag tex. alla deras singlar etc.


Visst låter det som jag pluggar? Och det gör jag väl antar jag, men det är roligt. Jag lär ju mig om saker jag vill veta mer om, inte sånt som 'skolverket' valt ut åt mig.


(:

:l

Av Johanna - 1 januari 2009 22:32

Nu skönk min energi nivå jätte mycket.


Jag är en sån där människa som är glad 24/7 i en månad.

Sen så trillar jag ner och är jätte ledsen i hjärtat och ögonen i ett par dagar.

När det är slut klättrar jag upp och är glad igen.


Och så har jag inbillat mig själv att jag är normal.


I'm on my way down..

Av Johanna - 1 januari 2009 18:31

Första dagen.


Jag har tagit min första lång promenad med familjen. Ni kan andas ut, jag överlevde.

Jag har invigt julklappar, ett buzz spel blandannat. Hollywood quiz, jag vann överlägset. (A)

Jag har fått skäll av min mamma.

Pappa har sagt till mig att jag bara gnäller.

Jag har fått berömm av min mama.

Pappa har sagt att jag är världens bästa dotter.

Jag har fått min lillasyster, L, att skratta.

Jag har fått snö innanför jackan, tack E. - jag älskar dig också.

Jag har träffat A.

Jag har ätit jätte god mat.

Jag har städat mitt rum!

.. Jag har.. gjort det mesta jag kände att jag ville göra denna första dag.

Nu ska jag se på en Tingeling film L. fick i julklapp..

.. Hm.. ja.. får hoppas att Disney gjort ett hyfsat jobb.


Nytt SMS från O:


Jag har bränt mig! Ser ut som en jävla kräfta! Det svider. Ajajaj! Saknar dig. Massa pussar, O. <3


Ja sötnos.. så blir det när man reser ifrån sin Johanna :'<

Av Johanna - 1 januari 2009 00:34


Tss.. 34 min och jag är redan uttråkad (;


Nej. Ingen nyårskänsla här inte. Eller jo.. lite kanske, men som sagt, har haft en väldigt trevlig kväll och kommer ha en trevlig natt. Antar jag. Så det gör mig ingenting (:


Det var, som jag trodde, en massa fyrverkerier. E. hade inte behövt oroa sig ett dugg.


Har inga speciella nyårslöften.. Det vore typiskt mig. Är väldigt symbolisk, filosofisk etc. .. Jag tror till och med jag grät förra året ._.

Men.. nej.. jag orkar inte sånt. Känns bara löjligt.

Pratade med Mt. dock, tack för inspirationen. Ska koncentrera mig på skolarbetet. Hah.. vilket jag iofs. redan gör..  Men.. man kan väl alltid bli bättre antar jag.

Ehm.. vad sa du mer? 'Träna regelbundet'? Jo. Det kan man väl också satsa på. Sure, träna mer.

Haha, och klappa Sixten mer, fan vad du är söt <3

Okej.. jag kan bli snällare mot E., skulle väl vara det i sånna fall.


Nyårslöften. Det handlar ju alltid om att man ska reparera en massa fel, för att göra vardagen mer 'perfekt', eller?

Prft. Finns ju en sjukt massa. Det finns alltid någonting.


.. Jag orkar verkligen inte sånt just nu. Nyårslöften. Det passar inte in. :l

Just nu.. vill jag bara vara lite bra.

Bara vara mig själv, strunta i en massa 'förändringar'.

Jag vill vara jag, skapa nya möjligheter gå framåt i livet (Unga dam, skärpning. Sluta prata som en medelålders filosof!) och.. bara.. låta saker hända.


Jag vill få en massa braiga betyg, ska bli skönt att få prestera. Visst låter det konstigt? Men det känns som om jag har mer att ge.

Jag vill resa nånstans. Någon, joina mig?

Jag vill till landet jag bodde i förut. Igen. Haha, det är som en drog x)

Jag vill träffa en massa nya människor och göra en massa nya roliga saker.

Jag vill uppträda på skolavslutningen :'x

Jag vill lösa dem problemos jag har. You know why. (såklart, lite sånt måste städas upp också.)

Jag vill bli fruktansvärt, otroligt, extremt, överdimensionerat och surrealistiskt kär. 

Jag vill.. GAH. Jag vill bara göra en massa nya och spännande saker! Vill ha nya saker som händer. Gå framåt i livet liksom.. fast.. samtidigt bara vara jag.

Låter inte det tillräckligt? Istället för att 'förändra'?


Ja.. det är då min åsikt.

Hoppas du gör vad du tycket blir bäst för dig.


Så.. det enda jag har kvar att säga är..


   GOTT NYTT ÅR (:


Presentation

Jag heter Johanna, är 18 år och bor i Stockholm. Min blogg handlar om mig själv och jag skriver främst för mitt eget syfte - jag tycker det är kul att pyssla med bilder och design samtidigt som jag kan skriva ner och minnas vad som händer i mitt liv!

Min briljanta musiksmak

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Hur ska ska en person vara/göra för att han/hon ska betyda mycket för dig?
 Man ler och skrattar med mig och inte åt mig.
 Man har samma stil som mig.
 Vi ska tänka likadant.
 Annan .
 Vi ska kunna ha långa samtal med varandra om allt och ingenting samtidigt som vi äter glass.
 Jag ska kunna känna mig trygg i ditt sällskap utan att behöva tänka efter.

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards