Alla inlägg under januari 2009

Av Johanna - 20 januari 2009 14:41

:l


Jag är helt dyngsur. Det ösregnar/snöar ute..

Hade gympakläderna i en papperspåse. Jätte lyckat. Inte.

Halkade omkring, ensam, med en jättestor papperspåse och väska och lyssnade på alldeles för hög musik på väg hem från skolan. Då hände det oundvikliga. Påsen sprack i tre fina delar. Gympa kläder, vantra och läxor över i princip hela vägen. Helt underbart.

S. gick precis förbi med sitt 'gäng'. Vilken timing, huh? Han är ju inte ful direkt. ... Han var iofs. jätte gullig.


S. - Men shit.. hurgårde? Behöver du hjälp?

J. - Heh.. det är okej.. jag.. öhm.. lever..

S. - Jag frågade inte om du lever, jag frågade om du behövde hjälp?


Nu snöar det. Sånna där.. stora, fluffiga.. snöflingor.


Som tur var hade jag mina andra skor i en jätte stor DUKA plastpåse jag kunde lägga alla saker i.. Tänk om jag hade haft dem skorna? .. Woow.. Då hade jag inte kommit hem.


Men nu kom jag hem iaf. Frågan är om S. överlevde. T-shirt, uppknäppt jacka och vantar. Lovika vantar, actually.



Och både O. och M. gick hem efter första lektionen. :l

Stackare <3


Ingen av dem verkade må speciellt hippt. O. har nu hög feber och ont i hela kroppen. M. extrem huvudvärk.. baksmälla, fast, utan spriten.

O. ..


Vänta. Datorn cepar sig.

Av Johanna - 19 januari 2009 21:28

Åååkej..


Vem har lyckats tvinga med M. på Markus Krunegård 1 februari? (;


Och veeem ska gå på Veronica Maggio med O., O., och franska människor.

Och kanske även min 'käre' fader, för han är ansvarig för franska människorna. Men jag jobber på det.


Och veeem är kompis med den störda och rika E. som fyller år dagen efter Oasis konserten som hon ska bjuda mig, L, M, och O. på? (;


Aha. Jag :'D

Av Johanna - 18 januari 2009 11:57

Pappa har klagat i tre dagar nu på att han har "ont i ryggslutet/svanskotan/lår muskler" etc. etc. Han har inte riktigt bestämt sig vart smärtan sitter men han har tillräckligt ont för att ibland, helt random, skrika diverse svärord bla. 'helvete', 'faaaan', 'satans jävla.. ' (:

Idag erbjöd jag mig att byta hans smärta mot mina "kvinno problem". Förklarade vänligt att jag hade kramp ifrån höfterna och nedåt. Han avböjde.

Det är seriöst guds har mot kvinnorna.


Idag vill jag gå en jättelång promenad runt Djurgården. Det var så himla fint förra sommaren med Ostindiefararen och allting, då låg det stora skepp längs hela kajen :l

Ehm.. vid slussen och Slottet där, för er som är okunniga.

Det är nog en av mina högsta önskningar att få segla med ett sånt skepp.. Tänk.. till typ.. Karibien.. och bada i Azurblått vatten samtidigt som man seglar.. Gaah.. jag vill :l

Men. Idag är det grått väder. Det har iofs. aldrig hindrat mig, jag tycker om grått väder men jag är fortf. förkyld. Det suger. :l


Så.. jag har ingenting att göra idag. Förutom att plugga. Övade på franskan igår, rörelse verben. Kan dem (:


Aller - Gå, åka.

Venir - Komma

Arriver - Anlända

Partir - Avresa

Entrer - Gå in

Sortir - Gå ut

Rester - Stanna

Monter - Gå upp

Descendre - Gå ner

Tomber - Falla

Mourir - Dö

Naître - Födas


Yes I can :'D


Av Johanna - 17 januari 2009 21:28

Haha, hade ni glömt den kanske? (;

Av Johanna - 17 januari 2009 17:50

Nej, det blir ingen bio idag för mig :l

Får helt enkelt inte för min käre moder. Är fortfarande lite små förkyld och om det finns en minsta risk att jag blir mer sjuk inför alla fina läxor, prov och öppna hus så måste jag undvika det.

Har varit på ett öppet hus idag iaf, TH Gymnasium.. Nej, inte 'Tokio Hotel' ._.

Det verkade lite.. ostrukturerat. Har inte hört något positivt om den skolan förut och det går tydligen massa kedje brev om hur dålig den är.

Min pappa frågade en tjej vart 'NN internationell' låg. Vi fick svaret "NN? Vad är det för nånting? :'s" 


Sen när jag och mamma styrde stegen mot Sam delen i princip skrek han "VIK HÄDAN! SÄTT INTE ER FOT PÅ DET OMRÅDET! Där är det bara en massa människor som TROR att dem kan något.. MEN DET GÖR DEM INTE!"

Jag och mamma suckade, han är i princip hjärntvättad sen hans '4 års tekniska linje' .. bla bla bla.. civil ingenjör.. 


Dem bråkar just nu. GAAAAAAAAH vilken damp jag får på dem. Bad dem att skilja sig. Dem ska gefan i att bråka när jag har PMS. Hrmpft.


.. Och precis efter att han skrikit det kom det ut en lärare ifrån religions salen. Pappa fnissade nervöst och sa hej. Hon såg arg och sårad ut på samma gång.


._.


Jag tror jag har feber också.

Den här helgen suger.

|

Av Johanna - 17 januari 2009 12:11


Av Johanna - 17 januari 2009 11:26

OH MY OH MY!!

Findus sitter inte längre på el lådan.

Gud bevara honom.

Amen.

Av Johanna - 17 januari 2009 11:18

Jag har nyst ca.. etthundratjugiotrekommasjutioelva gånger idag.

..Och Findus sitter alltid på el lådan på andra sidan vägen. Jag börjar seriöst tro att Jw. har klistrat fast honom eller nånting..?


Känner mig mycket tjejig för tillfället. Lyssnar på sliskig pop på radio och har en väldigt stor lust att se 'Mitt liv som popstjärna', ni vet den där fjolliga filmen med Hilary Duff?

Jag skyller på sjukdom.


Nä! Nu rörde Findus på sig! OMG! MIRAKEL! .. Men han sitter fortfarande kvar på el lådan..


Idag är det litet osäkert vad jag ska hitta på. Jag och pappa kanske åker till IKEA imorn istället. .. Ni vet.. sova på madrass är inte min grej..

Om jag mår hyfsat bra ikväll så ska jag gå på bio med O., L., E. och M. Vi ska se 'Bröllopsduellen' :'x

Min girlie girlie dag kommer då bli fulländad.

Såg Narnia två igår. Den var inte så hemsk som alla säger men fruktansvärt lång. Efter 1h och 40 min undrade jag vad fan filmbolaget höll på med. Handlingen var ju inte ens i upploppet!? Kollade på baksidan och det visade sig vara 40 min kvar.

Hade gått och sjungit på 'The Call' hela dagen så det var helt klart värt att se klart den bara för att få höra den.

Jag tror folk inte tycker om filmen i största allmänhet för att handlingen aldrig blir riktigt tydlig, det blev den iaf. inte för mig.

.. Kan vara för att jag satt och SMS:a samtidigt.. men fortfarande!


.. Nu sitter Findus som vanligt igen.. Han spanar på något.. Och det han spanar på har antagligen inte rört sig på väldigt väldigt länge.


Och nu nös jag igen.

Prosit.

Presentation

Jag heter Johanna, är 18 år och bor i Stockholm. Min blogg handlar om mig själv och jag skriver främst för mitt eget syfte - jag tycker det är kul att pyssla med bilder och design samtidigt som jag kan skriva ner och minnas vad som händer i mitt liv!

Min briljanta musiksmak

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Hur ska ska en person vara/göra för att han/hon ska betyda mycket för dig?
 Man ler och skrattar med mig och inte åt mig.
 Man har samma stil som mig.
 Vi ska tänka likadant.
 Annan .
 Vi ska kunna ha långa samtal med varandra om allt och ingenting samtidigt som vi äter glass.
 Jag ska kunna känna mig trygg i ditt sällskap utan att behöva tänka efter.

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards