Alla inlägg under januari 2009

Av Johanna - 30 januari 2009 15:25

Yay, överlevde första steget i min fredags planering :'D

Överväger att dissa träningen >_>


Kom 5 min för sent till pianot, missade tunnelbanan på sekunder :l

För alla 'jätte coola' människor ifrån BG var tvugna att stå ivägen i klungor, slå på varandra och ta plats med sina JÄVLA fjällräven jackor!


.. Men det är okej. .. jag är inte arg..

Av Johanna - 30 januari 2009 13:40

- Jag och M har kommit fram till att det måste vara världens i särklass bästa ord.



Men idag är det ingen mysig fredag över huvudtaget :l

Måste rusha och spela piano om 25 minuter och ikväll ska jag träna, kommer vara helt slut efteråt och i sin tur inte orka göra något annat.

  Det funkade förra fredagen men jag känner att jag behöver viiila.

Imorn ska jag sova omänskligt länge. Den här veckan har varit intensiv.

Sen ska jag till IKEA ._.

.. Mm vad kul - inte.


Men på kvällen kommer O :'D

Och på söndag ska jag gå på Markus Krunegård med M :'D


Imorse: Gymnastik i gryning. Uppvärmningsprogram med fjortis musik :l

Sen yttrar min livsfarliga idrottslärare orden 'intervallträning'..


Jag skall säga er. Jag är en mycket älskande människa men det finns två personer som jag verkligen hatar. Och nu snackar vi HATAR på riktigt.

  Det är en tjej i paralell klassen.. *rysa* .. och min idrottslärare.

Jag och M planerar att hälla radioaktiva ämnen på hennes grav.


Av Johanna - 29 januari 2009 21:09

På torsdagar brukar det ju inte hända speciellt mycket.


Men oj vad roligt jag har haft.


Först skrattade jag mig igenom förmiddagen med volleyboll och dans.

18:00.

Såg 'I taket lyser stjärnorna', förhandspremiär.

Hah, hittade inte till biografen i min egen hemstad. Så vi hade karta.

Nånstans på Stureplan iaf.

Den var jättebra.

Jag och O. grät. Hon torkade bort sina tårar med mina händer.

Jag gjorde iof. samma sak.

Fick en utskällning av damen/tanten/kärringen framför oss. Även av en full dam/tant/kärring på McDonalds.

Köpte den största popcorns storleken.

För "Det blir billigare så om du tar läsk till. Du behöver inte äta upp allt (;"

- Det gjorde jag inte heller. Kastade i M.s BH och sen hade vi popcorn krig med resten efteråt.

Har popcorn i princip överallt nu.

Och O. och M. skulle promt mata mig med mjukglass. Det var ett gäng smärtsamma brain-freezes kan jag be att få tala om.

Och O. (.. det var två O..) köpte paj.

"Alla gillar väl paj? :'>"

Fast just den var inge god.

Jag brände mig på den.

Sen vandrade vi hemmåt. Roligt det också.

Behövde dock gå runt hela området, för genvägen var alldeles för mörk.

Nu sitter jag här.

Jag fryser.

MEN jag hittade låten.

Som är med i filmen.

Har letat alldeles för länge.

Men nu så.

(:


Av Johanna - 28 januari 2009 23:10


Wow..


Wonderwall. Champagne Supernova. Oasis. Globen. Bästaste kompisar. Coca-cola (alltid). En massa snygga människor.


Jag är mycket nöjd.

Och jag är mycket trött.

Imorn är det Idrottsdag.

9:00.

Volleyboll och dans.

Har jag berättat att jag äger på volleyboll?

Har jag berättat att jag älskar dans?


Nu vet ni.


Puss, och godnatt.

<3

Av Johanna - 27 januari 2009 21:41

Gaah.. smärta.. ._.

Jag är inte den som brukar ha ont i huvudet men.. argsh.. fy fan..


Vaknar. Klockan 6:00. Duschar. Klär på mig. Äter. Går till skolan med E. Har SO prov om första världskriget 8:10. Dör inombords. Har engelska. Tråkigt. Idrott. Jag var ensam kvar i laget när vi körde spökboll. Aj. Lunch. Läskig mat. Papperstallrikar för 'grovdiskmaskinen har gått sönder'. Franska. Helt okej. Var med O. Som alltid. Musik. Mysigt. Spelade Nicke och Nilla låtar för M. Går hem. O. får damp. Typ. Jag blir ledsen i hjärtat. Vi går hem. Jag gråter över hela dagen. B. räddar mitt liv, som vanligt. Jag ser på Scrubs. Jag gråter lite till. Ska hämta Lillasyster, den yngre. Kan inte för jag gråter för mycket. Pappa får hämta. Jag får en massa kramar och 'blablabla du kan prata med mig om allt'. Bullshit. Fast, han är faktiskt väldigt bra. Skulle nog kunna göra det faktiskt. Min pappa är bäst. No further questions. Åker iväg till BbG. Ett gymnasium alltså. Det verkar bra. Rushar hem. Går på 'studievägledningsmöte'. Jag får kommentaren 'dina betyg är jättebra och du ser sansad ut, du kan välja vilket gymnasium du vill'. .. Jaha? Mer beslutsångest. Tack. Åker iväg igen till BbG, den här gången med mamma. Det verkar vara ett bra gymnasium. Mamma gillade det jättemycket. Kommer på i bilen på vägen hem att jag måste hämta ut biljetterna till Markus Krunegård. Flänger runt och lyckas tillslut hitta ett öppet ATG-ombud. Hämtar ut biljetterna. Dansar en glädjedans. Folk tittar snett på mig. Köper present till E. också. Hon får en bra bok och lyx-choklad. Kommer hem. Försöker göra svenska läxan.


 ÅÅHH så roligt jag har haft det idag x_x


Av Johanna - 26 januari 2009 19:36


Bästis? (:

Cepe youtube hade inaktiverat den här Embed koden 'på begäran' ._.


Men den här låten, länken, är tillängnad dig :'D


http://se.youtube.com/watch?v=D4m0eYOtxz0




Jag diggar dig :'>      <3


Btw.

Är inte Nicke snygg? o_o

Av Johanna - 25 januari 2009 21:00

:'>


Mhm. Jag har faktiskt, precis, alldeles nyss, gjort rent i köket OCH sorterat alla i familjens kläder. Mamma gav mig en sån där blick som sa 'oh-my-god-du-kanske-inte-är-adopterad-i-alla-fall'.  .. .. >_>


OCH jag har gjort alla mina läxor. Kan de oregelbundna verben som ett rinnande vatten, vet nu allt om första världskriget och.. jag har inte läst Stonecold ._. Men det är chill. Jag skumläser innan jag ska lägga mig, är bra på det.


Så.. imorn.. skall jag vakna.. klockan sju.. duscha på morgonen.. ta på mig mina favorit kläder jag inte haft på mig på länge.. gå till skolan med E. .. och träffa O :'D


Hah, hon ringde mig och M när jag var hemma hos henne. Hon grät i en halvtimme men jag och M hade så jävla kul så vi bara garvade. ._. Det slutade med att hon lade på <3

Tss.. men hon var inte arg (:


I skolan.. först matte.. jag gjorde en perfekt diagnos i fredags :'> Röd kurs.. jobbar hyfsat fort.. blir antagligen klar med åtminståne halva kapitlet.. sen.. engelska. Jag kommer få alla rätt på verb testet som förra gången bara för att jag är så jäääävla bra.. Sen stå i kiosken med O, M och E. (: jag menar.. Weee.. sen kommer Felix den jäveln slå mig, och jag kommer trakassera sexor och sen är det So och jag kommer kunna briljera med mina otroooliga kunskaper om första världskriget och SEN är det två timmar bild :'D


Hah, och har tvingat mamma att läsa Twilight. Idag vid köksbordet..


M. - *stirrar förtrollat ut genom fönstret*

J. - .. M-m-amma? :'s

M. - .. Det är sånt där.. vampyr.. väder.. ute..

J. -   ._.


Oh right.. måste köpa present till E. Jag frågade vad hon önskade sig "Eeh.. något litet nagellack bara (:"


.. ._.


Kvinnan bjuder med mig på svindyra Oasis och tror seriöst att jag bara tänker spendera 30 svenska riksdaler på henne!? .. gah..


Presentation

Jag heter Johanna, är 18 år och bor i Stockholm. Min blogg handlar om mig själv och jag skriver främst för mitt eget syfte - jag tycker det är kul att pyssla med bilder och design samtidigt som jag kan skriva ner och minnas vad som händer i mitt liv!

Min briljanta musiksmak

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Hur ska ska en person vara/göra för att han/hon ska betyda mycket för dig?
 Man ler och skrattar med mig och inte åt mig.
 Man har samma stil som mig.
 Vi ska tänka likadant.
 Annan .
 Vi ska kunna ha långa samtal med varandra om allt och ingenting samtidigt som vi äter glass.
 Jag ska kunna känna mig trygg i ditt sällskap utan att behöva tänka efter.

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards