Alla inlägg den 4 januari 2009

Av Johanna - 4 januari 2009 23:29


Ohej.. det har varit en mycket, mycket kall dag.

Skulle hem till M. runt 18.. nånting.. iaf. Missade spårvagnen med en minut. Stationen ligger åt vänster åt mitt hus, så då hade jag gått 10 minuter, en kvart åt vänster. Ringer M. 'Ahmen, vi möts på halva vägen!' Okej. Sure. Får gå mot höger. Först ta igen biten på 10 minuter, en kvart, sen ytterligare en kvart där jag möter M. Sen ännu en kvart hem till henne.

 Mina ben hade inte tinat upp efter en halvtimme.

Vi drack omåttliga mängder cola, skrattade ihjäl oss till fula youtube klipp och pratade med osammanhängande meningar efter som båda var väldigt trötta:


J. - Skola torsdag.. fy fan..

M. - Ja jävlarimej..

J. - Enligt schemat..

M. - Strykskaromha..

J. - Typ.. No, matte..

(här börjar båda asgarva eftersom detta faktum är så ondskefullt och bisarrt)

M. - Men är det inte typ sovmorgon?

J. - Sovmorgon och sovmorgon.. 40 minuter.

M. - Oh shiet..

J. - Fan vad drygt.

M. - Det kan du ge dig på "mitt efternamn".

J. - Jag är helt med dig på den "M.s efternamn".

M. - .. Jaa..

J. - .. oj..

M. - Du har nog rätt.

J. - Va?

M. - Jag vet inte.

J. - Haha.

M. - ..

J. - * mumlar något *

M. - Va?

J. - Äh, det var inget.

M. - Sure.. om du säger det så..

J. - Aa, jag gör ju det.

M. - Niice..

J. - Mhm..

M. - ..

J. - ..


Sen skulle jag hem 22. Missa spårvagnen igen, med en minut. Så vi gick längs spåret två stationer. M. vinglade fram och tillbaka, människan kan inte gå rakt vid rökning. Mycket underhållande. Jag skrattade vänligt men elakt åt henne.

Väl på spårvagnen efter en mycket väldoftande kram så ramlade i princip alla dryga killar ifrån hela skolan in i samma vagn. Jag tryckte mig mot fönsterrutan och låtsades att jag inte var där, orkade verkligen inte prata med dem. Jag vet hur det blir..


Gäng. - JOHAAAANNNNAAA!! * bröl * FÖR FAAAAN!!

J. - Hej, så otroligt trevligt att se er. (mycket sarkastisk ton, ja)

Gäng. - JAAARÅÅÅÅÅ!!! Skaru ha dig en CIGG!!??

J. - .. Nej tack? (kompleterar uttråkat tonfall med en 'är-ni-dumma-i-huvudet-eller' -blick)

Gäng. - HÖHÖHÖHÖHÖ. Men va FAAAAN. Skaru inte med UUUT ELLER!??

J. - Nej tack J., jag kan leva utan dig och dina drulliga kompisar.


Etc. etc.


Nu är jag väl hemma och upptinad, thank god. Behövde inte prata med dem (:

Av Johanna - 4 januari 2009 17:01

Johanna säger:

Jooonathaaan..

Jonathan säger:

joohaaannnaaa

Johanna säger:

Jag ser ljuuuuset...

Johanna säger:

jag SER ljUSET!

Johanna säger:

o_o

Jonathan säger:

._.

Johanna säger:

Förlåt. Jag har bara alltid velat göra så till nån som faktiskt heter Jonathan.

Jonathan säger:

._. Du e konstig

Johanna säger:

Tack (:

Johanna säger:

Du ser, jag föddes fredagen den trettonde.

Jonathan säger:

ofta

Johanna säger:

Nej, det är sant.

Johanna säger:

Den trettonde augusti, 93.

Johanna säger:

Kolla upp det själv.

Jonathan säger:

ok, ska spela private server

Jonathan säger:

Bye Bye

Johanna säger:

^^

Johanna säger:

Så länge du är lycklig så.

Jonathan säger:

._.

x_x

Av Johanna - 4 januari 2009 16:51

Min pappa sa nångång att 'om man vill komma någon vart i livet måste man våga bjuda på sig själv'.


Voila.

Av Johanna - 4 januari 2009 16:40


Lyckades vara ute i en timme, sen förfrös mina ben :'x

Av Johanna - 4 januari 2009 13:02

(ang. bilden. - JA, det var kallt ._.)


Igår var det födelsedagskalas hos M. Våldgästade henne.

När jag kom dit sprang hon och H. och öppnade.

M. skrek.


"JOHANNA! FRUKTA INTE! MEN DET ÄR EN MASSA DANSKAR I HUSET! O_O"


Det visade sig att det var SLÄKTTRÄFF ._.

M. hade vänligt underhållit denna information för mig.

Men det var jätte trevligt, diskuterade tunnelbanor med hennes farbror.

Hon fick öppna present inför alla hennes släktingar som om hon var fem år. Man såg hur besvärad hon var men hon fejkade extrem utstrålning och tacksamhet över presenter, hon är väldigt artig av sig x_x


Tex. när vi ska baka pizza med O. Jag och O. åt för två timar sen medans M. inte har ätit på hela dagen. Hon sätter promt in våra pizzor först i ugnen och väntar själv i en halvtimme extra. När man frågar henne varför svarar hon lite sorgset, ".. Näeh.. man gör inte så.."


jag ÄLSKAR dig!


Hon fick en locktång av sin farmor. Den användes flitigt. Vi såg ut som partyprinsessor hela bunten när vi var klara. H. var så otroligt fin. Hon har långt, blankt hår och så är hon 'strawberry blond', alltså mörkblond med en röd ton i hårfärgen. Helt naturligt, tro det eller ej. Hon så ut som guldlock >_< Och mina tummor har blåsor efter den förbannade locktången, inte för att jag brände mig utan för att jag lockade non stop i en timme. Sen hade jag fått så mycket hårspray på händerna att dem var helt kletiga ._.


Efter födelsedags sånger på svenska, danska och finska, konstig tårta och en hel rad med skojsigheter var det dags att gå hem. :'x


.. Och idag.. planerar jag att gå ut och fota en massa onödiga saker. Kommer behöva SMS och fylla på nya bilder :l Gaaah.. kan bara lägga upp 20 till. Och DET mina vänner räcker inte långt om du är kär i en rosa kamera. Amen.



Presentation

Jag heter Johanna, är 18 år och bor i Stockholm. Min blogg handlar om mig själv och jag skriver främst för mitt eget syfte - jag tycker det är kul att pyssla med bilder och design samtidigt som jag kan skriva ner och minnas vad som händer i mitt liv!

Min briljanta musiksmak

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Hur ska ska en person vara/göra för att han/hon ska betyda mycket för dig?
 Man ler och skrattar med mig och inte åt mig.
 Man har samma stil som mig.
 Vi ska tänka likadant.
 Annan .
 Vi ska kunna ha långa samtal med varandra om allt och ingenting samtidigt som vi äter glass.
 Jag ska kunna känna mig trygg i ditt sällskap utan att behöva tänka efter.

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards