Alla inlägg under januari 2009

Av Johanna - 25 januari 2009 09:03


Hade det hur kul som helst med M. Vet inte riktigt vad vi gjorde men jag kom dit.. hon trakasserade personer på min msn lista.. vi drack Cola.. Hennes brorsa gick, vi snodde hans rum. Hennes rum är precis lika fint, men han bor i källaren så man kan gå ut på kvällen >_< Om man är lite smidig bara, vilket ingen av oss är.

   Vi såg på Fight Club. Delade på en Ben&Jerry och drack, såklart, Cola. Och då Coca-Cola och inte nån Jävla JOLT! Jonte, förihelvete!?

   Filmen var helt störd, tss.. Men efter halva pausa vi och gick ut. Inte så värst sent, 00:30. Det blåste jätte mycket dock :l Så vi gick ner mot hamnen och sen upp igen runt ängen och upp iblans husen. Sen spårvagnsspåret tillbaka. Vi hade undvikit det innan för M. vet att jag tycker det är läskigt. Jag menar.. du ser ingenting och det kan komma ett tåg när som helst och köra över dig! Men.. det blev ändå att vi gick 7 stationer ._.

   Vi gick över 'grävlingsbron'. Den sträckan är helt mörk, man ser ingenting, och det är en bro.. så du kan inte direkt fly till kanterna.. och det är en krök.. så man ser inte vad som kommer OCH så såg M. och H. en grävling där en gång >_<

   Men det var rätt mysigt. Vi höll varandra i händerna och visste att vi kunde dö när som helst.

   Sen mötte vi några andra också, spåret är mer traffikerat än vad man kan tro.


M. - *morr* Ungjävlar! Det här är MITT spår. BARA MITT!

J. - VadfanM? ._.

M. - ,_, Men vadå? Det är ju det?


Sen.. hem igen. Fortsätta se på Fight Club. Den filmen är helt störd, men man får se Brad Pitt slåss topless så jag antar att jag kan leva med det.

   M. var helt dödstrött efter det. Den människan har ingen dygnsrytm alls. Så vi somnade. Klockan var bara 3 och jag var inte trött men somnade iaf.


Vi vaknar. Klockan är halvt tolv. I rummet intill håller hennes otroligt händiga pappa på att renovera ett badrum alldeles själv. Han har satt på slipmaskinen.


J. - M.. jag älskar din pappa.. men .. alltså.. :l

M. - Jag VET ._.


Meen.. trots det lyckades vi sova i oljudet nästan tre timmar till.

   Kl. 14 ungefär, lite senare, åt vi frukost. Vi var jättehungriga och åt 4 rostade mackor var. Till det drack vi Fanta exotic Thrill >_<


Sen.. gjorde vi inte mycket. Vi låg i hennes säng, pratade, lyssnade på en massa keff musik och hade det allmänt trevligt. När vi kände oss hungriga igen lagade M. tortellini och tomatsås. Hon är grym på att laga mat, jag och O. blir alltid så bortskämda när vi är hemma hos henne. Vi får aldrig hjälpa till och städa och hon lagar all mat >_<

   Jag fick dock gå och 'köpa ut' cola åt henne. Hon är portad från affären som ligger 100 m ifrån hennes hus ^^ Det kallar jag osmidighet.


Vi åt tortellini. "Ja, man vet ju aldrig när man får mat nästa gång!" Båda våra familjer har börjat med GI, DET är barnplågeri! Vi skrattade en massa. Vi har samma dåliga humor så vi skrattar verkligen 24/7. Orkade inte äta upp min portion så jag ställde ner min tallrik på golvet till Nemi. Efter 2 minuter kollar jag ner och då är tallriken helt ren, och jag hade lämnat  mycket tortellini!


Nemi är för söt för sitt eget bästa :'> Hon är hyfsat stor, svart och vacker - om nu hundar kan vara vackra. Men hon beter sig som en bebis. Så fort jag sätter mig, på en stol, golvet eller om jag fortf står, så kommer hon fram och lägger huvudet i mitt knä. Och jag menar.. om jag sitter på golvet och hunder är över en halvmeter så är det ju ganska naivt av henne att försöka luta sig på något i mark höjd ._.

   Vi har inte sagt något till M. men egentligen vill hon bo hos mig :'x


Vi skrattae lite till och sen var det dags för mig att åka hem.

Åker hem. Glad. Halkar dock vid ingången till vår trägård, sätter mig i en vattenpöl och vrickar handleden ._. Is .. ondska..

  När jag öppnar dörren märker man direkt att mamma är skitsur, ni vet.. sånt känns i luften.

   Jag kommer på henne med att äta choklad och choklad, kära vänner, får man icke äta i GI. Det var dock mörk choklad, men ändå.

"Jag får väl äta vad fan jag vill!?"


._. Hon hatar mig.


Så.. sen var jag ledsen hela kvällen.. natten. Såg på Harry Potter. Det är nog det enda rätta man kan göra i sånna situationer. Ville sätta mig vid datorn och lyssna på Marching Band, jätte gärna, men laptopen har dött och jag vågade deffinitivt inte gå ner! Jag menar.. kvinnan löpte ju amok!


Vi skulle ha tränat idag, hon och jag, men pappa är sjuk så hon var tvungen att rycka in och träna E.s fotbolls lag. Men det är chill.. orkar ändå inte. Tränade ju i fredags och ska träna imorgon igen. Fick en jättehård spark i ansiktet och A. den jeveln var inte där  :l


Och jag har SO prov på tisdag. Usch. Första världskriget. Usch.

   Kunde dem inte ha tänkt sig för innan dem startade kriget! Kunde dem inte tänkt på dem stackars ungdomarna som skulle bli tvingade att plugga historia!? Va!? En endaste liten tanke kanske!? Själviska människor!!


På onsdag skall jag gå på Oasis :'D

Och på torsdag skall jag se förhandspremiären av 'I taket lyser stjärnorna' :'D

Och på söndag skall jag och M. gå på Markus Krunegård på Cirkus :'D

.. Och på tisdag är det NP svenska :l

  .. Wait.. det är samma dag som SO:n? Kan dem göra så? Hm.. jag skall överklaga..

Och äta frukost.


Av Johanna - 23 januari 2009 17:03

Man kan hitta nästan för mycket bra musik på myspace;


http://www.myspace.com/stuartjamesx - Hittade nyss. Mycket bra. speciellt första och sista låten.


http://www.myspace.com/katenashmusic - Helt underbar människa. men 'Model behavior' kanske inte är hennes bästa låt..


http://www.myspace.com/edithmusic - 'Suburban Bliss' är att rekomendera.


http://www.myspace.com/talktaxis - Bra, låter mycket som 'The Kooks'.


http://www.myspace.com/edwinahayes - Helt okej.. mysig gitarr musik.


http://www.myspace.com/marchingband - Dem här tycker jag verkligen om (:  .. Liksom.. bekväm musik.


http://www.myspace.com/mgmt - Hittade via iTunes. Man hittar hur mycket som helst inom kategorin 'Alternative' :'x


http://www.myspace.com/allamericanrejects - Haha, hittade dessa på iTunes också ^^


http://www.myspace.com/weezer - Och så lite Weezer. Dem kan ni väl inte ha missat? Fortf., dem är bra.


Av Johanna - 23 januari 2009 15:35


8:00 -> 13:20 - Skola. Gymnastik i gryningen. Vi hade den där jävla staffetten. Jag hatar den så fruktansvärt mycket. Men jag hade jättetur med lag. A från åttan, hon är schnel, V från åttan, han är dryg. Och så G i min klass. Vi tycker 'mindre om' gympa båda två så vi satsade på ordentliga rörelser och peppning istället för att göra allt fort och vinna. Mycket trevligare.


14:30 -> 14:50 - Piano. Träffar min klassföreståndare. Det visade sig att hennes barn spelar efter mig. Stelt prat. Jupp. Piinsamt. Men .. jag överlever.


19:00 -> 20:00 - Karate träning med A. Oh my oh my. Kom på igår att jag inte har hans mobil nummer o_o


J. - A! Din buse! Jag har inte ditt telefon nummer!?

A. - Inte?

J. - Nej. Och jag behöver kunna kontakta dig 24/7.

A. - Åh jävlar o_o

J. - Yup. Ditt liv är från och med nu över (:

A. - .. Det låter som en hyfsad deal..


Han är så trevlig den pojken.

Han vet inte om mina och M.s hemliga planer att tussa ihop honom med F. För F. umgås med J. och då måste H. som umgås med F. vara med J.s kompisar och dem är sånna där nynazister och H. är visserligen bästa kompis med en av dem men när man frågar henne svarar hon i princip "Han är kul när man är ensam med honom, men ibland är jag rädd att han ska slå mig."

* host * JA. Ungefär DÄR vill jag och M. sätta en gräns. Och A. är perfekt. Han är så otroligt gullig. Jag säger då det, ALLA tjejer borde ha en egen A. .. Eller Edward. .. Det är en smaksak.


20:30 -> 21:00 - Duschar, gör mig redo att träffa M.


21:00 - Träffar M. .. ja.. Åh, vi ska se på Fight Club :'D


01:00 -> okänd tid - Nattvandring.. .. gah  ._.


Jaja. Det kan bli en intressant morgondag.


Av Johanna - 22 januari 2009 22:00

Favorit låt.

Låg volym.

Repeat.


Jag har nog lyssnat på den här låten ett tusentals gånger nu.

Av Johanna - 22 januari 2009 21:07

Hann med SLa iaf. Ett ord:


 Wooow..


Tänkt dig en hel avdelning med otroligt snygga killar som alla är vältränade, musikaliska och kan dansa. .. Jotack.

Ja.. och så verkade dem ha bra lärare också.. tror jag.. hoppas jag.. Äsch, det är det säkert (:


Beställde precis biljetter till Markus Krunegård btw :'D

Ståplatserna var slut tyvärr :/ Men M. kommer inte orka stå upp iaf ^^


Och så ska jag dessutom se honom fler gånger. (;


Av Johanna - 22 januari 2009 16:50

Gah.. jag har ätit så otroligt mycket idag.

2 mackor (iofs. små..) till frukost, juice.

2 köttfärsbiffar (iofs. små..) med 2 potatisar (iofs. små..)  lingonsylt etc.

Sen köpte jag en Ciabatta (iofs. liten som jag delade med E..) och en sån där.. 'Brämhults färskpressade Apelsinjuice' för vi slutade 16, eller senare, idag och jag visste att vi inte skulle laga mat på HK:n, sista lektionen. Så jag tänkte att det var bättre att vara mätt och ha energi än hungrig och trött. Right?

Meeen.. det visade sig att jag hade fel. Vi skulle laga Broccoli paj. Så då åt jag 1/3 paj också (den var iofs. liten..).


Jag är jättemätt. Sen fick jag rusha ifrån HK:n för jag skulle till fler öppna hus, först SLa klockan 17. Hann inte byta om till kängor så jag halkade i högklackat hela vägen hem. Väl hemma lade jag mig ner på  mattan och lät fötterna pulsera ifred. Bestämmde fort att jag inte orkade gå på SLa utan mamma får kolla förbi när hon åker hem. Vi har dock bokat tid på VRB kl 18 .     .. Måste åka om en halvtimme.

   Varje dag den här veckan har jag i princip sprungit hem, kastat i mig mat och sedan gått på öppet hus till kl. 21:30. Jag är halvdöd när jag kommer hem.


På vägen hem från skolan, när jag halkade omkring, sprang E. ikapp mig. Helt mirakulöst så halkade hon inte alls, trots att hon inte heller har någon direkt sula på skorna.

Iaf. Jag lyssnade på låg musik i  vänster örat och vi pratade om allt möjligt. När hon gick på höger sida om mig. Sen efter nån gata bytte hon så hon gick på min vänstra sida. Hörde inte riktigt då men hon sa något om sin mamma och jag uppfattade namnet 'Hagrid'.


Nej, inte direkt 'Hagrid' utan snarare ett försvenskat uttal som.. 'Haaaaagridd'.


Jag stannade tvärt. Hur kan man uttala det 'Haaaagridd'?


J. - Men för i helvette E. ._. Det finns gränser!?

E. - Jaa.. meh, orka. ^^


Det var som i början av Harry Potter vågen innan filmerna kommit! Skitungarna uttalade 'Hermione' som 'Härmijåne'!

     HUR UNDERSTÅR DEM SIG!? DEM ÄR INTE VÄRDIGA!?

Eller G. Hon säger 'Härminåje'. Jag avskyr den människan så grovt mycket. Och då inte bara pga. hennes usla uttal av Harry Potter karaktären.


Eller L. 'Snaaapess'. Försvenskat. 'Dummblädåre'. SKÄRP ER! 'Särverys Snejp'. Herregud. 'Rånald Wiislej'. WTF? Proffesor 'Mackgånnagåld'. .. Hrmpft. ..


Av Johanna - 21 januari 2009 22:01


.. Naaah.. beslutsångest kanske jag inte har riktigt än.

Men den kommer väl så småningom.


Vänta.. wtf.. det är ju mindre än en månad kvar till gymnasievalet!!

GAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH!!


.. Okej, där kom beslutsångesten ._.


Men, jag vet att vilken skola jag en tar så kommer jag att trivas bra, gör jag inte det kan jag byta. Och jag är smart, amitiös och nästan lite för social så jag tror inte det kommer vara något problem egentligen.

Hah, men när jag väl ska gå in i skolan som 'elev' kommer jag att kräkas av nervositet. Sån är jag.


Har besökt.. 5 skolor nu (om ni inte fattat det än så snackar jag om gymnasium).. En av dem ligger 50 meter ifrån mitt hus. Yup, kan se det om jag lutar huvudet lite åt vänster. Sen var jag på THG, som sagt och idag var det NR och KMG. Och så var jag på ÖR och BG - den som ligger så nära.


Hittils känns 'skolan som ligger så nära bäst'. .. Den är då inte känd som världens mest ambitiösaste skola. En kille blev skjuten där för några år sen, och då låg skolan på -1,5 i statistiken. Det betyder att alla eleverna avundades den skjutne eleven för att han iaf. slapp fortsätta gå i den skolan.

Du har dem dock trackat upp sig rejält. Skolan är hur fräsch som helst, alla är otroligt trevliga, klassrummen är suveräna och.. ja.. allt är bara bra!

Men.. såklart.. men märker ju av den här stämningen som ligger kvar. Att man får höga betyg lätt och att man kan chilla ganska mycket. Men NV programmet, som jag skall läsa isf., är känd för att vara det lite mer seriösa programmet. Och dessutom var killen som snackade Biologi med mig inte ful.

Sen har dem dessutom Estet, dem jobbar mycket med musik, drama och konst. Jag bangar inte?


THG vill jag inte gå på. Och inte NR heller.

   THG verkade helt okej men så fort jag gick in i NR så kände jag 'nej, jag vill vända, gå hem och aldrig mer komma tillbaks'.

   .. Okej.. inte riktigt så illa men jag.. nä.. Inte min grej.

ÖR verkade i sånna fall bättre. Båda två ligger ganska nära varandra, mitt i innerstan bland alla små rikemans barn.

   .. Jaja, jag bor typ i den delen också men jag är SNÄLL! ._.

          Vi reder ut det där nån annan dag.

Skolorna ser iaf. ut som slott, mitt på en liten upphöjning bland alla våningar nära slottet, dramaten och Grand Hotel. .. Ni kanske förstår konceptet?

Men det verkar vara hyfsat bra ändå. Undervisningen på ÖR verkade exemplarisk. Och NR verkade iaf. ha en väldigt bra sammanhållning.


Ja.. usch. Jag vet inte. Det löser sig.


Av Johanna - 21 januari 2009 14:31

Hoho, jag är nog en av dem mest random människor som existerar på denna jord. Vi hade läxa tills idag i svenskan om att 'göra en instruktion'.

Jag valde en instruktion om hur man planetar tulpaner, och fråga mig inte varför. Min mormor har dåligt inflytande på mig.

M. började asgarva när jag sa det. Hon fick mig snabbt och lätt att byta till 'Hur spelar man ett sus ackord på piano'. Mycket enklare. Till det behövde jag dessutom inga papper eller nånting, i princip all musik kunskap jag äger sitter fastlimmat.


Right.. vad har jag mer att berätta? Jo, jag var och besökte gymnasieskolor hela kvällen igår. Var helt död när jag kom hem och då började jag med svenska läxan. Gick inte så bra. Fick tillbaks min säng dock. Den gamla. Ny lagad. Ny limmad. Ny skruvad. Jag vill inte ha den. Jag vill ha en ny säng. En 120. Hrmpft.


Sen idag.. M. frisk, O. fortf sjuk. M.s visdoms ord för dagen var "Hångla med Joel!", på dialekt. .. För, om man hånglar med Joel så får man Halsfluss. Och eftersom han i sin tur har strulat med i princip hela W. skolan så.. Behöver du i princip bara dela glas med någon av dem, och det har M. gjort.. så .. det slutade med att hon istället sa "Hångla med M., ffs!!"

.. Ja.. personlig charm.. <3


Mhm.. och igår.. kom min mormor och morfar hit. Huset är nu kliniskt rent, det ligger en trasmatta i köket och det luktar kaffe överallt. x_x

I like kaffe doften.. men jag ska nog lönnmörda trasmattan..


Presentation

Jag heter Johanna, är 18 år och bor i Stockholm. Min blogg handlar om mig själv och jag skriver främst för mitt eget syfte - jag tycker det är kul att pyssla med bilder och design samtidigt som jag kan skriva ner och minnas vad som händer i mitt liv!

Min briljanta musiksmak

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Hur ska ska en person vara/göra för att han/hon ska betyda mycket för dig?
 Man ler och skrattar med mig och inte åt mig.
 Man har samma stil som mig.
 Vi ska tänka likadant.
 Annan .
 Vi ska kunna ha långa samtal med varandra om allt och ingenting samtidigt som vi äter glass.
 Jag ska kunna känna mig trygg i ditt sällskap utan att behöva tänka efter.

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards