Alla inlägg under januari 2009

Av Johanna - 16 januari 2009 15:01

(detta är så min musik smak >_<) 


Den här fredagen har varit konsig på ett mysigt sätt. O. har varit så snäll att jag trodde det var nåt fel på henne. Hon satta sig brevid mig, kramade mig så jag lutade mig på henne och så lyssnade vi på Disney musik.

.. Okej, jag såg antagligen döende ut, men fortfarande!

Har mått lite halvtaskigt hela dagen (ska sluta skriva 'dan' för jag läste min egna inlägg och det lät jättefult :l) och har hållt på att svimma flera gånger. Iaf. hon var snäll och jag förstod att även om hon är jobbig ibland så skulle jag aldrig kunna leva utan henne (klaga inte, jag blir jätte sensitive när jag inte mår bra ._. Sa till B. att jag älskade honom idag.. jag menar.. näeh. det kommer jag definitivt få ångra senare).


Tog sprutan i morse. Det var helt okej. Den gjorde inte ondare än den andra sprutan, men damn vad ont det gör ändå. Det känns som om någon sprutar in bly i armen på dig. That's not nice.


Och eftersom jag inte mår så bra tänkte jag stanna hemma och sova ikväll. Var och fikade med E. och L. så då har jag iaf. gjort något socialt. Hah, och vi träffade E-type :P Har sett honom förut iofs, han är jätte ofta på det caféet.

Och ifall jag mår bättre ikväll och blir jätte jätte uttråkad så har L. och O. sagt att jag får joina dem. Dem ska äta Thai mat >_<

Men jag vet att dem gärna vill vara för sig själv, dem är det så sällan. .. Fast det kanske inte jag bryr mig om :'x


Nu ska jag spela en massa med piano och sova. Mitt huvud känns för tungt för mitt eget bästa :l

Av Johanna - 15 januari 2009 22:09


Var på Viktor Rydbergs musikal idag på Maxime teatern. Väldigt intressant.

'Littles shop of Horrors'. Den du.


Jag lärde mig en sak.


Jag ska aldrig skaffa en krukväxt.


Det var en otroligt rolig scen som handlade om en kille som tyckte om smärta, så han gick till tandläkaren. Man kunde misstolka den så grovt mycket och M. som misstolkar Kemi.. Det var illa.


Tex. när tandläkaren, som var känd för att tortera sina tandläkar patienter, tog ett stadigt tag om patientens axel och tog fram borren. Patienten:


"Jaaa.. det är rätt. En stadig och fast hand som vet vad den vill. Låt nu borra ta sig in djupt, till rötterna, och fullända smärtan som strilar genom kroppen.."


x_x Ni förstår själva va? Det var quite hysteriskt.


Det kändes som om jag tog hand om M. hela dagen idag. Jag höll hela tiden i henne när vi åkte tunnelbana så hon inte skulle komma bort (det vore så typiskt henne), jag tvingade henne att ta på sig mina vantar eftersom hennes händer som helt saknar blodcirkulation var helt blåa. Hon hade inte ätit något på hela dan så under föreställning satt jag och i princip matade henne med choklad. Men hon är som ett litet barn. Verkligen. En svart fasad där hon försöker låtsas att hon är lika stark som sin storebror. Och visserligen är hon stark, damn, den kvinnan klarar av mycket, men hon är fortfarande liten i sig själv.
Sen fick jag springa med henne i pausen, utan ytterkläder över hela Karlaplan (jag har nu feber gräns och mår inge bra, kommer vara sjuk imorgon. vilket inte passar speciellt bra eftersom det är inplanerat att jag ska ta den sista livmoderhalscancer sprutan imorgon klockan 8.. folk säger att den är ren och skär smärta..), för att besöka ICA. Hon har ett seriöst Coca-cola beroende. Och nu snackar vi inte en liter om dan utan SERIÖSA mängder Cola. Det går rykten över hur mycket hon dricker på skolan och sexor kan stanna upp i korridoren, peka och skrika "Titta killar! Där är Coca-Cola tjejen!". Fast än hon bara står en halv meter där ifrån.

That poor thing.


Och vi måste seriöst sluta stöta på varandra, det är inte hälsosamt.


Av Johanna - 14 januari 2009 16:36


.. Uesch..

Det blir sjöscouterna :l

Men jag pallar verkligen inte.. gaaah..


Är snart klar med färgläggningen av Coca-cola flaskan jag ritat till M. (: Eller.. den var inte menad till henne men hon villde ha den.

Den blir jätte fin :'x


Sen ska jag kika på Franska läxan och läsa en jättemassa om första världskriget. Om det är något som inte intresserar mig över huvud taget så är det världskrig. Så otrooooligt trååååkigt. Min hjärna ställer in sig själv i dvala bara jag tänker på det.


Men men.. vill behålla mitt M i so :l

Av Johanna - 14 januari 2009 14:27

Ska jag.. gå på karaten kl. 19 eller sjöscouterna.. Karate.. Sjöscouter.. Karate ..Sjöscouter..


Alltså, jag var på Karaten i måndags. Men då var det bara 'barn'träning.

Och jag har inte varit på scouterna på evigheter.

.. Men jag måste verkligen satsa på karaten den här terminen, annars får jag aldrig lila bälte. Och jag måste träna.


Sjöscouterna.. alltså.. det är väl kul.. men det är i princip jag och tio 17-18 åriga killar, och J., A. och Z. Och S. också, såklart.

Och det liksom.. det är ju roligast på somrarna.. älskar att segla.. men fortfarande..

Jag borde verkligen på Scouterna. Men karaten är jätteviktig!


Faaaaaan... Jag hatar sånt här :l

Av Johanna - 13 januari 2009 18:32


J.- Nä.. men alltså.. jo.. nej.. jag är över honom nu. Han finns inte mer.

H.- HAH, du kanske är över honom men du vill fortfarande vara under honom!


Av Johanna - 13 januari 2009 18:29


I can't get to sleep
I think about the implications
Of diving in too deep
And possibly the complications


Especially at night
I worry over situations
I know I'll be alright
Perhaps it's just imagination


Day after day it reappears
Night after night my heartbeat shows the fear
Ghosts appear and fade away


Alone between the sheets
Only brings exasperation
It's time to walk the streets
Smell the desperation


At least there's pretty lights
And though there's little variation
It nullifies the night from overkill


Day after day it reappears
Night after night my heartbeat shows the fear
Ghosts appear and fade away
Come back another day


I can't get to sleep
I think about the implications
Of diving in too deep
And possibly the complications


Especially at night
I worry over situations
I know I'll be alright
It's just overkill


Day after day it reappears
Night after night my heartbeat shows the fear
Ghosts appear and fade away
Ghosts appear and fade away
Ghosts appear and fade away

Av Johanna - 13 januari 2009 14:27


Man skulle kunna, helt seriös, göra en dokusåpa av min klass. Det går inte en dag utan en oerhörd mängd händelser.


Det börjar i gryning. Vaknar. Vill somna om. Aldrig gå upp mer i hela mitt liv. Efter 20 minuter tvingar jag mig själv upp ur "sängen" (madrassen ._.). Pain, pain, pain. Trycker i mig två mackor. Är jättesnäll och lämnar kvar en salami skiva till E. Sådeså. Klär på mig. Kommer fram till att jag ser ut som en fjortis. Skrattar åt mig själv. Ut genom dörren. Träffar E. som vanligt och går till skolan. Mår inte riktigt bra, ont i halsen, öronen och huvudet och säger inte så jättemycket.Väl på skolan, So. M. är skitsur. På morgonen verkade hon normal fast trött.. men sen i princip sprang hon ifrån mig till lektionen och väl där sa hon ingenting. Haha, klassen var helt död. Tisdagar är som 'dagen efter', efter måndagar alltså.

Detta var min vitsiga lärare noggrann med att påpeka:

A. - Nämen.. vad kul att alla ser så.. pigga och.. glada ut idag.. Trevligt trevligt..

20 sekunder senare.

A. - .. Jag var ironisk alltså.. om ni inte.. jag menar.. ni kanske inte fattar det eftersom ni ser så .. trötta ut..

Min absoluta favorit lärare.


Efter lektionen.. hon sprang iväg igen.. kom till baka till engelska lektionen med mycket hög skrikmusik i lurarna. Jag och O. tittade på varandra och rykte på axlarna. Den människan visar tydligt när hon vill vara ifred.

Om det hade för ett år sen hade jag blivit rädd, jätterädd över att hon var arg på mig. Men inte nu. Jaja.


Sen.. efter So och Engelska.. Idrott. Handboll. Jag hamnade med alla de fyra mest tävlingsinriktade killarna i klassen ._.

Men dem var jättesnälla, dem fick mig att stå i mål ._.


JAG RÄDDADE EN BOLL! HAHAHAHA! IN YOUR FACE!


.. Iaf. Hrmpft. Vi vann.

Sen, lunch. Bakom vårt bord satt en kille. Ensam. Han hade en jääätte stor talrik framför sig, han har ett sånt där.. näringsbrist problem tror jag. Satt och kollade på honom hela tiden och ville fråga honom om han ville sitta vid vårt bord. Vi hade en plats ledig nämligen :'x

Men det gjorde jag inte.

Men jag sa högt till O. att jag ville och jag tror han hörde för han kolla på mig hela tiden..

Aja, huvudsaken var att han fattade att jag brydde mig om honom.


Efter lunch, rättare sagt 12:10 var det dags för franska. Jag och O. höll en väldigt fin konversation, på franska alltså, och det slutade på något vis med att vi kramade varandra.

D., längst bak i klassrummet petar på O. och pekar på oss och flinar.

>_o

Pure, pure evil.

Försökte fråga vad det var om men han nekade totalt till brott. Jag skall klaga hos domstolen, det säger jag bara.


Sen förberedde vi oss för musik lektion. Gick ner till skåpet med O. och pratade livligt om att folk borde vilja skjuta mig för att jag pratar så mycket. C., H., G., .. och nån mer, satt vid ett borde brevid och C. skrike 'JAAAAAAAAA!!'. .. alltså.. 'ja, jag vill skjuta dig'. Och G, 'jag håller helt med dig!'.


._.


Det var en pinsam situation, men jag och O. löste det.

Visade M. glas coca-cola flaskan jag ritade av igår på bilden. Det var ingen uppgift, men jag hade tråkigt ._.

Ska ge den till henne, ska bara färglägga den och skriva visdomsord på.


"Sorrow is an empty Coca-Cola bottle"


Amen. Hon sa 'naaaw'. :'>


I väntan på musiken köpte jag och O. varsin havreboll.

M., som blivit som vanligt efter engelskan, sprayade glatt hårsspray på min ._. Jag fick damp och förlät henne inte. Hon kramade mig med våld och till slut stod jag inte ut längre och kramade tillbaka.

J.- JAG HAR SAKNAT DIG! ):

M.- .. Men .. Johanna, för i helvete, vi har bara inte pratat på 5 minuter?

Satte mig på golvet bredvid V. Han hade ett mycket fint tema på mobilen. En icke påklädd, nej nu var jag orättvis - hon hade string, tjej som svankade i en väldigt fin ställning och höll sig över brösten. Jag påpekade detta.

V.- Alltså.. öhm.. ja.. jag kan förklara..

J.- Det är chill, du behöver inte ^^

V.- Mm.. men asså.. är ju kille du vet.


._. skulle det vara en ursäkt?


Sen visade det sig att vi hade håltimme ifrån tekniken. Alla skrek av glädje och tog sig hem.

V. skulle vänta på mig, M, O, L och E när vi gick hem, men han dissade oss :l

Vi planerar att göra en 'What happens in Vegas' imorgon, slå ner honom och när han ber om nåd och frågar 'Why? WHY!?' kommer vi skrika 'YOU KNOW WHY!!'


.. Ja, vi är mogna ibland.


Vi joinade G, B och F istället. Mycket trevligt. Sen vek jag, E och G av och pratade nedladdningar.


En mycket trevlig dag helt enkelt. Nu är det bara halva kvar.


Av Johanna - 13 januari 2009 13:12


Jag sitter vid datorn och försöker ladda ur bilder. Trycker ilsket på enter tangenten hårt flera gånger idag och väser fram 'Die bitch, DIE..' mellan tänderna. Mt:


"Går det bra Johanna? Eller går det som vanligt?"


x_x

Presentation

Jag heter Johanna, är 18 år och bor i Stockholm. Min blogg handlar om mig själv och jag skriver främst för mitt eget syfte - jag tycker det är kul att pyssla med bilder och design samtidigt som jag kan skriva ner och minnas vad som händer i mitt liv!

Min briljanta musiksmak

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Hur ska ska en person vara/göra för att han/hon ska betyda mycket för dig?
 Man ler och skrattar med mig och inte åt mig.
 Man har samma stil som mig.
 Vi ska tänka likadant.
 Annan .
 Vi ska kunna ha långa samtal med varandra om allt och ingenting samtidigt som vi äter glass.
 Jag ska kunna känna mig trygg i ditt sällskap utan att behöva tänka efter.

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards