Alla inlägg den 2 januari 2009

Av Johanna - 2 januari 2009 22:25

omg..


AAAAAWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWW

WWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWW

WWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWW

WWWWWWWWWWWWW!!!


Det där var det absolut gulligaste jag sett på mycket mycket länge :'>


Av Johanna - 2 januari 2009 20:45


Efter tomtens givmildhet är jag nu stolt ägare till en Eclipse och en CD med Twilight soundtrack som fullbordar min Twilight samling (:

  Och.. en av mina hemskt underbara lillasystrar var inte nöjd med sin storasysters julklapp :l Eller.. den var 'för trång i armarna och kliade'.

Fick byta tröjan 'little miss chatter box'. Jag blev ledsen i ögat, fast det visade jag inte >_<

Så idag blev det till att åka in till stan och fixa lite. Vi kollade på NK's julskyltning och åt på vårt favorit ställe (:

 Hon fick en kortärmad tröja istället som var 100% organic cotton vilket jag uppskattade jättemycket och det stod 'respect recycle' på den. Dessutom var den på rea och kostade bara 50:- så jag känade en hundralapp.. Jag borde vara nöjd. .. Jag får nog ta och var det, den var fin. (:

Sen kompletterade jag till Mt.s present och så fixade jag M.s födelsedags present. Det blir jättebra.


Av Johanna - 2 januari 2009 20:15


Wee.. har önskat mig den här skivan sen hon sa att hon skulle släppa en ny :'>

Jag är jättelycklig.

Hah, den var inplastad och jag visste inget om låtarna så jag lyssnade på dem på hennes myspaceförst, http://www.myspace.com/edithmusic.

Hörde första tonen på 'Suburban Bliss'. Sen slet jag upp plasten.


Av Johanna - 2 januari 2009 14:18

Fick av M. och O. när jag var sjuk två veckor i sträck, där efter franska resan. Dem kom och hälsade på med en massa kinderägg och en CD skiva med Harry Potter musik :'>

Kärlek på ett gammalt kvitto.. jag ska fan rama in den.

Av Johanna - 2 januari 2009 14:03

Skrev ju att jag ville bli kär, right?

Jag kan gladeligen berätta att min kamera och jag har ett väldigt fint förhållande :'x


Den vyn vaknar jag till på morgonen. Mitt rum är för ljust för mitt eget bästa.

.. och OM det är, mot förmodan, för lite ljus så har jag mina fina värmeljus på batteri :'>

Av Johanna - 2 januari 2009 13:55

Kommer ner för att äta lite och berättar om mina nya forskningsupptäckter.

Min lillasyster L nappar direk och frågar ivrigt:


L. - Sökte du på Joan Miró? :'o

J. - .. Juan.. vemdå?

L. - * suckar och tittar på mig som om jag är dum i huvudet * Juan MIRÓ! En

J. - Jaha.. vem är det?

L. - En KONSTNÄR!!??

J. - Jaha .. okej.. ?


Hon börjat direkt babbla upp en massa fakta om vem han var och hur han målad och varför, hur, och när.

  En liknande händelse skedde hemma hos farmor och det slutade med att hon i princip höll föredrag om en massa olika musiker, typ.. Vivaldi och sånna.


8 år.

Det kan man inte tro.

Igår målade hon till musik..

Ett litet jevla underbarn är vad hon är ._.


Av Johanna - 2 januari 2009 12:04

Om man lyssnar på 'when you were young' efter att man lyssnat på alla deras andra singlar och låtar på den nya plattan 'Day&Age' så märker man att 'when you were..' är ett helt anant sound. Den är mycket rockigare och har en mer.. framhävd melodin än deras andra låtar som har en tendens att 'låta likadant'. Och det är samma sak med deras nya singel 'Human', fast den är inte lika rockig. Det är mer indie och alternative över den. Mer indie och alternative än dem andra låtarna på albumet (enligt mig då, det är inte fakta).

Det jag försöker säga är att om deras största singel, och en av dem större (och kanske lite allt för ny) inte låter riktigt som deras sound på skivan/skivorna..

Då är det ju inte 'the killers' man gillar. Då gillar man ju 'bara den låten'.


Tss.. visst är jag långsökt?


Men iaf., det är ju det vissa gör.

    'ÅH! Jag ÄLSKAR THE KILLERS/vilket annat band som helst!!'

.. Jaha.. okej.. vilken är din favorit låt från deras senaste album?

    'ÅH! DET ÄR DEN DÄR.. Ehm.. jag.. vet inte, men jag gillar den där

     'when you were young/en låt som ofta spelas med det bandet!!'

.. mhm.. aa.. sure, men då 'älskar' du ju inte det bandet?

    'Va? Jo.. men alltså.. låten är bra (:'


._. det är väl en helt annan sak?


Det är därför folk som jag, M. speciellt och såklart många andra inte gillar 'radio musik', alltså.. singlar som spelas om och om igen. No offense, radio är jättemysigt och det var det enda jag lyssnade på förut men den musik man hör av 'bandet' där är ju inte den som utgör deras musik (oftast inte nej), det kan ju vara - som i the killers fall - en singel som kanske inte ens har bandets 'riktiga' sound, utan bara har en K'tcy melodi. Därför man blir irriterad, när man själv faktiskt älskar ett band och är väldigt intresserad av dem och så kommer en massa människor som säger 'OMG! JAG AVGUDAR DET BANDET!' när dem egentligen bara hört tre låtar, eller just gillar den här 'k'tchiga melodin'. Inget fel med det, men kom fan inte och påstå att du älskar bandet.


.. Förstår ni vart jag vill komma? ,_,


Aja.. detta har säkert alla förstått sen innan. Jag ville bara konstatera det.

Av Johanna - 2 januari 2009 11:52

(btw, ang. bilden. jag vet att det inte är 'rörelse energi'. dum förklara mig inte, det var bara en fråga som nådde mitt huvud och som jag i sin tur spontant skriv upp, fotot är inte fakta.)


Nu googlade jag 'Albert Einstein'.

Wohejs vad jag kan mycket nu >_<

Kom fram till att jag verkligen är intresserad av NO och Matte - på riktigt alltså.

Inte bara att jag är okej i dem ämnena och klarar mig bra utan att jag verkligen vill veta mer, varför, hur, var, när om allting. :l

Omg, vad skulle M. säga? Haha, hon skulle bli så besviken xD


Men det känns bra. Det förklarar varför jag alltid vill ha allting logiskt, annars blir jag extremt frustrerad. Och jag vet nu att jag definitivt ska läsa ett NN program..

Fan vad kul det ska bli. :'x


Visst är jag hemsk? ._.

Presentation

Jag heter Johanna, är 18 år och bor i Stockholm. Min blogg handlar om mig själv och jag skriver främst för mitt eget syfte - jag tycker det är kul att pyssla med bilder och design samtidigt som jag kan skriva ner och minnas vad som händer i mitt liv!

Min briljanta musiksmak

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Hur ska ska en person vara/göra för att han/hon ska betyda mycket för dig?
 Man ler och skrattar med mig och inte åt mig.
 Man har samma stil som mig.
 Vi ska tänka likadant.
 Annan .
 Vi ska kunna ha långa samtal med varandra om allt och ingenting samtidigt som vi äter glass.
 Jag ska kunna känna mig trygg i ditt sällskap utan att behöva tänka efter.

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards