Alla inlägg den 23 november 2008

Av Johanna - 23 november 2008 16:19


Stövlade in på Pocket Shop för att kolla deras utbud av New Moon och Eclipse. Frågar en expedit som verkar väldigt lugn och sansad:


J. - Ursäkta? Vet du när Eclipse kommer ut i pocket?

Exp. - Ja .. nä .. först om ett år tror jag.

J. - Åh.. vad synd.

Exp. - Jag vet, har du sett filmen?

J. - Jajemän. Förhandspremiären (;

Exp. - * fullkomligt exploderar, hoppar upp och ger ifrån sig ett tjut * VISST ÄR DEN BRA!! OMG OMG OMG!! SÅ HIIMLAA BRAAA!!

J. - ABSOLUT! Jag älskar den!

Exp. - Haha, aa, och så är han ju så otroligt snygg!

J. - Nä, det menar du inte? ^^

Exp. - Haha :D


.. Ja.. där har vi ett levande bevis på att Twilight livar upp allas gråa vardag.


Oh.. och för er okunniga. New Moon och Eclipse är andra och tredje boken i Twilight serien. Alltså, det är fyra böcker. Det har skrivits en femte men pga. spridning av den på internet kanske den inte ges ut.


1. Twilight/Om jag kunde drömma (svensk översättning)

2. New Moon/När jag hör din röst

3. Eclipse/Ljudet av mitt hjärta

4. Breaking Dawn - Har ännu inte översats till svenska.


Av Johanna - 23 november 2008 16:15


1. - Asså.. så jävla kul sen när.. Vänta.. är det i nian eller gymnasiet man tar studenten?

2. - Öh.. Gymnasiet.

1. - Aa, asså, fatta vad jävla kul!

2. - Aah, grymt, typ kasta en massa hattar på folk!

1. - Mm, och åka sånt där .. flak!

2. - Ja jävlar. "Vi ses på arbetsförmedlingen". HAHA.

1. - .. Vaa?

2. - Jo, det stod på ett sånt där flak en gång. "Vi ses på arbetsförmedlingen".

1. - .. . JAHA. HAHA!!


.. Jo.. Trevliga killar var det. En av dem berättade också om sina fina framtidsplaner. Bomba Kina. "ACA, Against Chinese Association, mitt och Diegos mål, fan!"

Av Johanna - 23 november 2008 10:25


Vaknade 14:00. Åt frukost 16:00. Sminkade mig. Klädde på mig. Gick till middagen (min syrras kompisars föräldrar.. krångligt värre. Tvingades att gå) 17:45. Kom dit 18:00. Äter. Pratar. Äter. Pratar. Äter. Är med deras barn. 22:20 somnar Am. i mitt knä och vi sitter där, jag lyssnar på musik, tills det är dags att gå hem. Runt 23:30.


Väldigt konstig.. dag. Eller halvdag. Man blir så deprimerad när alla "vuxna" pratar om samhället, jobb, räkningar, sjukdomar och sånt. Och om löner och byggarbetare etc. Och så ser dem en själv som "ungdom" och kommer in med fnissande repliker om att "bli politiker, då får du hög lön (;" och liknande. Jobbigt jobbigt.


Idag gick jag upp i god tid iaf.!

Ska iväg och träna nu. (:

Presentation

Jag heter Johanna, är 18 år och bor i Stockholm. Min blogg handlar om mig själv och jag skriver främst för mitt eget syfte - jag tycker det är kul att pyssla med bilder och design samtidigt som jag kan skriva ner och minnas vad som händer i mitt liv!

Min briljanta musiksmak

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Hur ska ska en person vara/göra för att han/hon ska betyda mycket för dig?
 Man ler och skrattar med mig och inte åt mig.
 Man har samma stil som mig.
 Vi ska tänka likadant.
 Annan .
 Vi ska kunna ha långa samtal med varandra om allt och ingenting samtidigt som vi äter glass.
 Jag ska kunna känna mig trygg i ditt sällskap utan att behöva tänka efter.

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5
6
7
8
9
10 11
12
13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26
27
28 29 30
<<< November 2008 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards