Alla inlägg den 19 november 2008

:(

Av Johanna - 19 november 2008 23:14

Jag har inte hunnit någonting.

Jackan gick/går åt helvete. Vilket känns lite pinsamt att erkänna. Eller.. den blir väl bra men jag tänker på annat hela tiden så det blir alltid något jag måste skriva.

Har inte gjort en argumenterande text. Har bara skrivit början. Och ett motiv och ett argument. Aja, det är iaf. något.

Gjorde diagnosen men inte dem andra talen. Men kunde ingenting när jag började. Visste inte ens hur man räknade ut volymen på en cylinder. Och det här har vi jobbat med i 3 veckor.

Pratade med O. Jag blir ledsen när hon är ledsen. Hon är så svag. Och jag måste vara så stark. Fast det vet jag inte om jag vill. Jag har ju ingen som kan vara stark när jag är svag. Hon säger att hon finns där men det gör hon inte. Jag vet att hon inte pallar. Men ska jag palla henne då? .. Tydligen.

Och M. Det var jävligt fint det hon sa idag:

"Johanna, vi vill inte bara ha glada dig, vi vill ha hela dig. Allt. .. Okej, det där kan man dra en väldigt porrig paralell till men .. argh, du fattar vad jag menar? ._."

Och varje gång hon säger nåt så börjar hon med "jag har tänkt på dig". Det räcker. Jag blir jätteglad. Hon har seriöst tänkt på mig. Någon har brytt sig om mig utanför sina egna problem och tagit sig tid att tänka. På mig. Jag vet att O. också tänker men hon ser mig som nån slags idol. Hon vill alltså vara lika stark som jag. När hon säger det hävdar jag att jag inte är speciellt stark men hon säger bara emot.

Dem frågar minst en gång om dan hur jag mår, men det är bara under dem 5 min dem bryr sig. Nej, nu är jag elak. Såklart dem bryr sig annars också men då pratar dem om sig själva. Jag vet att jag kan prata också (tro mig, SHIT vad jag kan prata ._.) men just då känns det lättare att gå lite bakom och låta dem pladdra på.

.. Nu låter det som om jag är världens mes som bara svansar efter två personer men sudda den uppfattningen, den är fel.

O. låter så otroligt svag. Samtidigt som jag hatar det vill jag bara krama henne. Hon oroar sig så att det gör ont över gymnasiet. Jag ska fan strypa hennes föräldrar. Önskar jag kunde hålla henne i handen när hon ska börja. Men samtidigt vill jag inte det. Jag vill gå min egen väg och släppa henne. Önskar av hela mitt hjärta att J. älskar henne. Jag hoppas nog mer än vad hon hoppas själv. Hon behöver någon. Som inte är jag.

M. behöver också men hon är mer lik mig. Hon är mer lik mig än hon tror. Eller så är det jag som är lik henne.

Och jag behöver också någon.


Men det är väl det allt handlar om? Alla vill ha någon som bryr sig om. Och de som säger att de inte behöver någon som älskar en snackar lika mycket bullshit som det brusar i mitt huvud just nu. Mycket alltså.


Det är bara det vi behöver.

Luft.

Vatten.

Mat.

Kärlek.


.. och sömn.


Av Johanna - 19 november 2008 20:36

Ja.. skyll dig själv.

Av Johanna - 19 november 2008 17:19

..


GAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH!!


Det är hela 25h kvar tills jag ska se Twilight! 25h för mycket alltså ._.


Innandess ska jag sy min jacka, göra 4 sidor i matten och diagnosen och skriva stödmaterial till min svenska text.

Mmmm.. vad roligt. Not.



Presentation

Jag heter Johanna, är 18 år och bor i Stockholm. Min blogg handlar om mig själv och jag skriver främst för mitt eget syfte - jag tycker det är kul att pyssla med bilder och design samtidigt som jag kan skriva ner och minnas vad som händer i mitt liv!

Min briljanta musiksmak

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Hur ska ska en person vara/göra för att han/hon ska betyda mycket för dig?
 Man ler och skrattar med mig och inte åt mig.
 Man har samma stil som mig.
 Vi ska tänka likadant.
 Annan .
 Vi ska kunna ha långa samtal med varandra om allt och ingenting samtidigt som vi äter glass.
 Jag ska kunna känna mig trygg i ditt sällskap utan att behöva tänka efter.

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5
6
7
8
9
10 11
12
13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26
27
28 29 30
<<< November 2008 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards