Alla inlägg under april 2010

Av Johanna - 17 april 2010 23:11

Aja, nu blir det lite som i den där gamla Disneyland reklamen där barnen gömmer kamera-filmrullen för föräldrarna när dem kommer hem som gör att dem måste åka dit igen.. ja jag bangar inte! Här kommer lite att titta på iaf..:


      


1. Fint vid Djurgården (:

2. Vi vet att vi inte fick.. men vi gjorde det ändå..

3. Jag kunde VISST Mathilde, mwahaha!

Av Johanna - 17 april 2010 18:42


Har varit med Mathilde-Philde i 24h, underbara 24 timmar ♥

Vi var på Junibacken i dag, nu är jag helt slut, ska gå upp och sova lite, har lekt nonstop i 4 timmar. VI HAR HAFT SÅ ROLIGT!


Puss på dig, mer bilder senare.. MASSOR av bilder senare!  

Av Johanna - 15 april 2010 21:25


Så jävla klockren :P  

Av Johanna - 15 april 2010 21:23

Kom hem från Alx. för en timme sen! Har gått jättebra med idrottsprogrammet. Det kommer bli awesome! Nu har jag ätit och nu ska jag chilla galet vid datorn innan jag går upp och stedar ♥

Av Johanna - 15 april 2010 17:07

Weeei, solsken idag! Efter skolan, när några tjejer i klassen började vi prata om att det vore gott med glass och att vi borde äta det. Sagt och gjort, på B.plan gick dem av och drog med mig och Alx. som inte skulle av där. Det blev årets första glass och promenad istället - underbart! Nu ska jag gå och äta för att sedan ta mig hem till Alx., vi ska öva inför vår IDH uppvärmning imorn. Förövrigt så har det varit en väldigt bra dag, fick MVG på franska provet, woho!


  

Av Johanna - 14 april 2010 22:54

 "Alright, alright, alright. From henceforth, we're all to be known as Team Alpha Super Awesome Cool Dynamite Wolf Squadron."

Av Johanna - 14 april 2010 18:54

Tjoho tjoho vilken underbar dag! För det första så överlevde jag matteprovet som jag pluggade fritiden ur mig igår. Igår var hemsk. När jag gick och la mig på kvällen så kände jag att jag hade ont i ryggen. Jätteont! Det tog lång tid att somna men jag fick liksom tvinga mig själv att slappna av. Tillslut somnade jag iaf. och när jag vaknade var det borta - trodde jag. När jag gick till tunnelbanan trodde jag att jag skulle avlida. ..det gjorde jag inte. Men nästan. Min plan var att härda ut mattelektionen som jag trodde var första lektionen.. det var tredje. Men jag dog som sagt bara nästan! Efter lunch (som var hemskt smärtsam) gick jag till skolsyster. Fick en magisk kur på den jääättemjuka sängen i vilorummet med värmekudde i en timme. Det var perfekt och det hjälpte. Tror att jag somnade en stund, såg en person som hoppade genom en basketkorg framför mig, haha.


När jag kom hem så spelade jag piano men en halvtimme innan jag skulle åka så kände jag att jag inte skulle klara av att ta mig dit så jag ställde in. Spelade mer piano istället, åt och pluggade matte. Ännu mer matte blev det på kvällen sen när pappa kom hem. Sen sova.


-----


Idag vare först provet. Det var blah blah blah. Men det kändes bättre än förra provet dock vilket var skönt. ..men det gick fortfarande inte bra. Blir överlycklig om jag får VG! Men får antagligen bara G. Satsar allt på nationella, då jävlar.

Resten av dagen flöt på bra, inget speciellt hände. Det fanns dumleklubbor i kafeterian dock, klassen invarderade. Tog mig hem med Alexandra och vi pratade om vår idrottsuppvärmning - på fredag smäller det! Jag ska ha gånglåten, hopp låten och halva stretch låten. Är klar med gång och stretch delen men hopp är jag inte riktigt färdig med. ..får jobba lite på det ikväll.


När jag kom hem så datade jag mig lite, åt mellis och gick ut och sprang!


SPRAAAAAAANG!!!!

 

Hade bara tänkt ta en friskispass först men det jag ville gå på var redan fullbokat. Jag erkänner - jag hatar att springa. Det är tråkigt, jobbigt och.. tråkigt! Men det är jätteskönt efteråt och underbart att lyssna på musik samtidigti så det är helt klart värt det i slutändan. Och det är ju så fint väder idag att jag faktiskt blev riktigt sugen. Efter springture kom jag hem, åt tidig middag, dushade och satte mig för att (!!!!) torka mig på balkongen. Mm, det funkade faktiskt. Sen smörja in kroppen och ta på mig muskläder. Nu sitter jag här och laddar ur kameran på bilder och bloggar!


Måste erkänna en sak till - jag hatar att dusha! Det är tråkigt, det tar en jävla tid och jag gillar inte när det blir sådär för varmt. Först schampoonerar jag håret, sköljer ur det, sätter i balsam, rakar mig, sköljer ur balsam, använder en tvättmask som ska sitta i 5 minuter, skrubba hela mig med tvål och svamp, skölja. .. det tar tiiiiid!!! Och efteråt är det en massa arbete också! Håret tar för evigt att torka och man är svinkall när man kommer ur dushen och fryser ihjäl. Sen ska man torka kroppen också, ta på nya underkläder som klibbar fast på benen när man ska dra på sig dem. Sen ska man smörja in hela kroppen med hudkräm så man inte blir torr. Sen, om det känns lägligt, smörjer jag in hela kroppen med Sun Kissed (apoteket, lagom resultat och doftar ljuvligt) och sen ska man på med andra kläder efter ett tag som också klibbar mot kroppen.. nä usch! Jag gillar det inte alls! Visst, ibland kan det vara skönt om man är kall eller svettig men för det mesta.. usch usch usch!


Nej, nu ska jag fixa nu ska jag data mig lite till sen gå och göra lite läxor. Puss ♥

Av Johanna - 13 april 2010 06:16

Är vaken extra tidigt. Fy för skola. Men det är bara att göra det - dags för te!

Presentation

Jag heter Johanna, är 18 år och bor i Stockholm. Min blogg handlar om mig själv och jag skriver främst för mitt eget syfte - jag tycker det är kul att pyssla med bilder och design samtidigt som jag kan skriva ner och minnas vad som händer i mitt liv!

Min briljanta musiksmak

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Hur ska ska en person vara/göra för att han/hon ska betyda mycket för dig?
 Man ler och skrattar med mig och inte åt mig.
 Man har samma stil som mig.
 Vi ska tänka likadant.
 Annan .
 Vi ska kunna ha långa samtal med varandra om allt och ingenting samtidigt som vi äter glass.
 Jag ska kunna känna mig trygg i ditt sällskap utan att behöva tänka efter.

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17 18
19
20
21 22 23 24 25
26 27 28
29
30
<<< April 2010 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards