Alla inlägg under april 2010

Av Johanna - 22 april 2010 23:15

Åh herregud, kom hem 21:30 från mötet på T.G.I.F och jag är fortfarande proppmätt! Kunde knappt gå hem därifrån! Det var jättetrevligt iaf, skönt att det var inte var vanligt tråkmöte. Lägret kommer blir skitkul tror jag, jobbigt kanske men så värt det. Längtar redan ♥


Snart sovdags och imorn är det sovmorgon! Har utvecklingssamtal kl. 10:40 though med min underbara mentor men det gör inget!

Av Johanna - 22 april 2010 22:23

 

Är inte den som brukar säga sånt här

Jag ska viska det så att ingen hör

Känner mig som om jag var 13 och kär

men jag vill göra sånt som vuxna gör

Vårt pussel passar, legot lägger sig självt

aldrig förut har det varit så

Vi kommer inte längre än till hallen ikväll

vi behåller bara skorna på

 

Jajaja

Jajaja..

 

Är inte den som brukar säga sånt här

jag ska viska det på bussen hem

Åh, kan inte längre skilja rätt ifrån fel

så du får lura i mig vad som helst

Ändå sen dan vi träffades har vi varit dom

dom som lämnar festen innan två

Så vi kommer inte längre än till hallen ikväll

jag behåller bara skorna på

 

Jajaja

Jajaja..



Haha, min låt!
Ni som inte förstår innebörden kanske bör översätta den till engelska, då är innebörden lite mer "vanlig".
Jag tycker att den är vacker.



Ja, ja, ja: Veronica Maggio

Av Johanna - 22 april 2010 15:42

Ja.. det är det jag håller på med just nu. Scch.. för tillfället är det Malin Åkerman..

Av Johanna - 21 april 2010 19:46

Börjar vänja mig vid min superblonda kaluffs nu! Fixade till den lite extra innan jag gick hem och satte även på mig en ny dos av VS Lovespell. Vid skåpen stötte jag ihop med J. Vi började prata och sen fick jag en kram. Han släppte mig inte utan fortsatte hålla om mig och såg plötsligt lite förvirrad ut. Jag kom på det;


Jag.- ..luktar jag gott? ^^

J.- Fruktansvärt gott, funderade jag på om jag skulle säga nåt eller inte ._.


Tss.. så kan det vara när man rensar VS butikerna! Men parfymen är snart slut.. måste beställa mer.. och annat smått och gott. Ska lyckas trolla fram lite pengar!

Av Johanna - 21 april 2010 19:41

         


Det trilla ner lite kärlek i brevinkastet idag också - tack! Tveksamt om jag kommer gilla den lika mycket som hennes första CD.. så är det tyvärr med många band och artister! MGMT till exempel, inget slår ju deras första CD. Speciellt inte "Celebration"! Men men..

Av Johanna - 21 april 2010 17:26

Igår var en.. bra dag tror jag? Hade inte mycket tid över.


Vaknade av väckarklockan. Stängde av väckarklockan. Sov i ytterligare 1½h. Vaknade 20 minuter innan jag skulle gå. Eftersom mitt hår var nyfärgat så var jag inte van utan kände mig sådär obekväm speciellt när jag inte hade tid att fixa det ordentligt. Men i skolan haglade kommentarena - positiva! Alla la märke till det, killar som tjejer. Och idag sa H. också nånting. "Eh.. Johanna.. har du typ *blyg* .. gjort nåt med ditt hår eller?"

Aja, men jag vänjer mig nog snart vid färgen.


På musiken så gjorde vi om grupperingen lite. Jny. ville jobba med mig så hon hoppa in i vår grupp. Det blev asbra! ..typ, haha, vi gjorde en techno låt med dem där 4 plastackorden ni vet? :P

Så jag tyckte att det lät pinsamt mainstream men dem andra älskare'. Det blir nog braaa...


Sen när jag kom hem la mig ner i sängen och dog ett tag innan jag åkte till pianot. Det gick bra, hade övat någorlunda iaf. Efteråt köpte jag mig en glass och satte mig och läste bokjäveln, "Mig äger ingen" (Åsa Lindeborg). M. sms:a mig och fråga om jag ville ses.. hon har frågat några gånger på senaste tiden.. känner mig hemsk som inte kan. Antar att jag inte kan hjälpa det. Åt glassen och läste på en parkbänk, i solen, faktiskt. När den var uppäten började jag gå hem, det var kallt och ganska långt till dörren. Var trött och hungrig och ville bara hem. Väl hemma bestämde jag mig för att jag inte hade tid eller ork att äta och gick upp och la mig för att läsa vidare istället. För att förgylla tiden lite, ungefär som jag gjort med glassen tidigare, så satte jag på Hannah Montana the Movie som föll ner i brevlådan i förrgår.

..så.. hela min kväll gick ut på att läsa. Och gråta. "Den jävla boken" var jättebra. Som en kärleksförklaring till en person som utifrån kan verka svår att tycka om men inifrån sett är mottaglig för kärlek från alla håll och kanter; hennes pappa.


Somnade 00:30 och vaknade 6:30 idag.

Av Johanna - 19 april 2010 22:26

Idag har jag suttit hos frisören i tre timmer - det var värt det!

Nu ska jag gå upp och fortsätta med alla mina viktiga saker. Puss<3

Av Johanna - 18 april 2010 18:33

Nej usch, idag har jag inte gjort mycket. Tränade på morgonen, såklart. Sen har jag ätit, spelat gitarr på balkongen, inte städat upp efter DEN ACK SÅ STÖKIGA MATHILDE-PHILDE (..mest jag) och jag letar frisyrer på internet. För imorn ska jag klippa mig! Och jag vill ha så långt hår som möjligt men samtidigt ..euhm.. jag vet inte! En annan frisyr bara! Jag vill har "stripigt" hår, haha, nä, men hår i olika längder men fortfarande långt!


Innan har jag ofta haft Mary-Kate och Ashley Olsen som inspiration. Ni kan säga vad ni vill om dem men snygga frisyrer, som passar mig, har dem i alla fall! Men nu har jag börjat leta runt bland andra frisyrer och upptäckte Reese Witherspoon. Hon har ungefär samma misslyckade ansiktsform som jag (fast hon lyckas se otroligt söt ut) så någon av hennes miljontals frisyrer borde vara snygg på mig. Ska fortsätta leta.


Lite senare, när pianot är ledigt, ska jag spela min piano läxa tills jag kan den. Och lägga upp bilderna från vår facehunt i torsdags. OCH så ska jag städa mera.. faktiskt.. 

Presentation

Jag heter Johanna, är 18 år och bor i Stockholm. Min blogg handlar om mig själv och jag skriver främst för mitt eget syfte - jag tycker det är kul att pyssla med bilder och design samtidigt som jag kan skriva ner och minnas vad som händer i mitt liv!

Min briljanta musiksmak

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Hur ska ska en person vara/göra för att han/hon ska betyda mycket för dig?
 Man ler och skrattar med mig och inte åt mig.
 Man har samma stil som mig.
 Vi ska tänka likadant.
 Annan .
 Vi ska kunna ha långa samtal med varandra om allt och ingenting samtidigt som vi äter glass.
 Jag ska kunna känna mig trygg i ditt sällskap utan att behöva tänka efter.

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17 18
19
20
21 22 23 24 25
26 27 28
29
30
<<< April 2010 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards