Alla inlägg under oktober 2009

Av Johanna - 6 oktober 2009 22:00

Och imorn är det orjentering.. woho! Ja, jag har med mig kompassen Fanny! .. men ingen fungerande mobil.


Jag saknar er, en massa. Tack för att du visade mig den här låten M., jag har lyssnat på den lite för mycket. Men du har rätt, den är EGENTLIGEN inte vår musik smak<3




http://www.dn.se/insidan/jag-vagrar-vara-fortryckare-1.967509 sånt här blir jag jävligt äcklad av.

Av Johanna - 6 oktober 2009 08:23

Åh vad jag känner att idag blir en bra dag. Jag vet inte varför, men tisdagar är mina favorit dagar, jag har ny bra musik på iPoden och jag elskar min klass. Faktiskt.

Igår hade vi typ.. en fruktansvärd gympa lektion. Fast på ett bra sätt. Det var typ.. styrketräna.. hinderbana.. styrke träna.. hinderbana.. Hinderbanan var typ helt cepe för eftersom min kordinations förmåga suger så ramlade jag typ in i allt.. men jag klarade mig (nästan) utan blåmärken! Och när alla typ ville dö av utmattning så hoppade jag omkring och bara "hejja hejja hejja :D" och alla ville typ.. strypa mig.. men det var okej!

Är dock väldigt otaggad inför orjenteringsdan (jag VET hur det stavas!) men jag.. ska springa runt där med Fnn., så det kan väl bli.. öh.. kul.


Men! Nu ska jag först och främst komma i tid, och jag sitter i pjamas!

<3

Av Johanna - 5 oktober 2009 22:27

.. Eller det kanske jag visst gör.

Vaknade 6:30, gick upp 7:00. Drack kaffe och pluggade, redo inför historia provet. Tog det jätte lugnt eftersom jag hade 2h på mig. Lyckades komma "sent" (betyder att jag kommer 8 min innan skolan börjar och inte 10-15) till tunnelbanan ändå men träffar Alx., Dvd., och Ptt. på köpet. Arsh. också. Vi diskuterar livligt på tunnelbanan huruvida mina årtal stämde eller inte (det gjorde dem!). Sen frågade Dvd. nånting om Hannibal och Karthago och jag sa att Rom "vann krigen mot Karthago" (år 146. f.kr btw) men då var det tydligen väldigt fel och han började skrika nånting om att Hannibal visst besegrade Rom;


Dvd.- Hur kan du säga så!? Dem vann visst!? D;

Jag.- ..Jag fattar inte vad du pratar om? Jag sa bara att Rom vann över Karthago?

Dvd.- Men vafan Johanna, du kan ju fråga vem som helst! D; *vänder som om till någon helt random människa på tunnelbanan som besvärat måste ta av sig hörlurarna*

Jag.- ._.

Dvd.- *skriker i hysteriskt ton* VISST vann Hannibal över Rom, va? VA!? D;

Random människa.- ...Eh.. alltså.. det var typ några år sen jag pluggade det där.. jag har förträngt alltihopa?

Jag.- Dvd, du skämmer ut dig.. och mig ._.

Random människa.- *flyr*

Dvd.- DÄR SER DU!! Jag SA ju att man Hannibal vann! D;

Jag.- Åh herre gud ._.


Provet fascinerade mig oerhört. För det första så var det enkelt och allt jag hade pluggat på behövde knappt användas. Det handlade mest om Platon och slavar hit och dit. Sen så tyckte jag det var så coolt för.. I min förra klass, när det var prov, då gick typ halva klassen efter 30 minuter och bara "äh, vafan, det löser sig". Sen satt några kvar liiite längre och kanske 5 personer, inklusive mig, satt kvar hela tiden.

 Men nu.. här.. När Hnrk. reste sig upp när det var två minuter kvar tänkte jag "ja nu är i alla fall en av pojkarna klara" (pojkarna= Hnrk., Osc., Jnthn. och Frdrk., fyi) .. vet ni vad han gör? Han går inte ut, han lämnar inte in provet utan han hämtar FYRA NYA SIDOR ATT SKRIVA PÅ!!! Jag höll på att sätta pennan i halsen (ja, jag biter på dem). Då satt jag själv och var klar och bara läste igenom det sista. Sen reser sig Alx. upp och han gör SAMMA SAK!!

Wow.. ja.. antar att jag kommer få vänja mig vid det här.


Sen.. hända lite andra roliga men ointressanta saker under dagen, som alltid.

Nu ska jag sova för imorn.. ja.. det finns ingen ursäkt men skola är det iaf. (:


<3

Av Johanna - 3 oktober 2009 21:36

Idag besökte jag platsen där jag bodde, när jag var som minst, i ösregnet. Det väckte fina minnen, tänkte dela med mig av några:


                                 

Tunnelbanestationen där man går av.. först till Fridhemsplan och så mot Akalla..


  

Världens längsta tunnelbana..

Bredvid går en hiss lika brant i sidled. Hade massiva mardrömmar om den när jag var liten där jag föll och föll tills jag landade i sängen och på så sätt vaknade. Kanske därför jag är rädd för hissar idag?


    

Kära älskade Filmstaden<3


  

The Grill. Där dem bland annat spelat in scener till Eva&Adam. Åt med min älskade moster där en gång innan vi gick till Filmstaden och såg på Lilo&Stitch.


        

I den sandlådan lekte jag och min första kärlek Alex, jag tror det var där vi gifte oss också. Mina sandkakor blev alltid finare än hans.<3

I början var jag rädd för den rutchkanan men när jag väl kommit över rädslan ville jag aldrig sluta åka. Samma sak gällde gungorna i bakgrunden, mamma fick släpa en gråtande och skrikande Johanna hem därifrån varje dag.

I dem husen lekte jag och älskade Karolina alldeles för mycket <3

Och det finns för många bilder på mig sittandes på den gunghästen.


    

Vid vattentornet...


    

Vid kyrkan.. Där jag gick i förskola och där Ing. hade sin begravning<3


      

MIN MIN MIN MIN MIIIN näckrosdamm!!!


..hela Näckrosen tillhör mig.


Av Johanna - 3 oktober 2009 10:19

Gårdagen var en ganska bra dag. Vampyr skolan fyller 60-år så det har varit jubileums vecka och igår var den stora utklädningsdagen. Nästan alla var utklädda, speciellt lärarna. Skolsköterskorna hade på sig sånna där gamla dräkter, ni vet som den sjuksköterskan i Harry Potter har? Det var så häftigt att se, dem hade verkligen gjort det tidsenligt! "Pojkarna" fick ha idrott i ljushallen så jag tittade roat på medans C. gjorde arhävningar och lyfte plintar över huvudet iklädd tidsenliga idrottskläder. Utanför skolan var det utställning med gamla bilar, i matkön var det en kö för "flickorna" och en för "gossarna". Lärarna hotade med aga och när man räckte upp handen var det efternamn som gällde och upp och stå bredvid bänken och ställa frågan eller säga svaret högt och tydligt. Fotografen i klassen, Frdrk., tog kort på oss när vi poserade på trappan, fejsbook har bevisen på hur vackra vi var!

Sen på svenska lektionen så skulle vi skriva en kärleksdikt, jag satt bredvid Dvd:


Dvd. - Men.. om vi börjar så här då; Han kom som en sommardag.

Jag. - Meow, fint, jag gillar sommaren!

Dvd. - Aa.. eller ska vi skriva 'kommer'? För kom låter ju redan som om han står där och har kommit eller om han kommer senare eller kanske som om han ska komma..

Jag. - *ser hur han misstolkar sig själv* ^^

Dvd. - ,_, Äh..

Jag. - xD Haha, nej, det är okej, vi kanske ska byta ord helt? :P

Dvd. - .. mm.. kanske det.. >_>


Jag tycker han är så jävla rolig! Jag skrattar varje gång jag pratar med honom. I förrgår skulle han putta till mig lite lekfullt i korridoren men lyckas putta jätte hårt och trycker in mig i en trea.


Dvd. - *drar efter andan* o_o förlåååt...

Jag. - ._.

Trean. - (eftersom hon går i Vampyr skolan, den med bäst sammanhållning i hela Stockholm så säger hon naturligtvis..) Oj, förlåt, gick det bra? (:

Dvd. - o_o förlååååt...

Jag.- Hah, jadå, förlåt själv (:

Trean.- Vad bra, jag trodde du slog dig (:

Dvd. - o_o förlååååt...

Jag.- Haha, nejdå (:

Trean.- Jahmen dåså (:

Dvd. - o_o förlåååt...

Trean. - *går iväg men sneglar över axeln och ler igen*

Jag.- *ler tillbaka men vänder mig mot Dvd.*

Dvd. - o_o förlååååt...

Jag.- *sparkar på smalbenet* Det där ska du få fa-an för!

Dvd. - Förlåååt D;


Jag slog till honom senare så då var vi kvitt (: I really like him, som KOMPIS då alltså.


Det negativa med gårdagen var att jag lyckades förlora min mobil på något magiskt, osmidigt Johanna vis så nu känner jag mig lite isolerad ifrån omvärlden, mend et gör inget. Har väldigt mycket att plugga. Nu ska jag skriva klart min novell!

Puss<3

:(

Av Johanna - 2 oktober 2009 18:15

Av Johanna - 1 oktober 2009 22:03

"Johanna completed the quiz "Har du ett meningslöst liv?" with the result Ganska Meningslöst.
Ditt liv är ganska meningslöst. Du umgås ibland med vänner och håller på med intressen. Men sedan har du det oftast tråkigt. Du känner dig inte direkt glad, men inte heller jättedeppig.."
Åh vad jag älskar fejsbook ibland. Inte.
Nu är jag tydligen i nåt slags "bråk" med O. enligt henne men det är verkligen inget bråk, hon överdriver som fan och jag har inget att säga förlåt för så nästa gång jag ska prata med henne tänker jag låtsas som ingenting. ..
..OM jag pratar med henne.

Presentation

Jag heter Johanna, är 18 år och bor i Stockholm. Min blogg handlar om mig själv och jag skriver främst för mitt eget syfte - jag tycker det är kul att pyssla med bilder och design samtidigt som jag kan skriva ner och minnas vad som händer i mitt liv!

Min briljanta musiksmak

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Hur ska ska en person vara/göra för att han/hon ska betyda mycket för dig?
 Man ler och skrattar med mig och inte åt mig.
 Man har samma stil som mig.
 Vi ska tänka likadant.
 Annan .
 Vi ska kunna ha långa samtal med varandra om allt och ingenting samtidigt som vi äter glass.
 Jag ska kunna känna mig trygg i ditt sällskap utan att behöva tänka efter.

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17
18
19 20
21
22 23 24 25
26 27 28
29
30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards