Alla inlägg den 28 oktober 2009

Av Johanna - 28 oktober 2009 23:30

Mina dagsplaner sprack. Det sa krash bang boom och så gick allting i tusenbitar. Men det gör inget. Fick ha tråkigt hela förmiddagen istället, trakasserade människor på msn med min tråkighet (..jag ber allra ödmjukast om ursäkt..) och så lyckades jag ta mig samman och spela lite piano.

Sen kom vändpunkten på dagen när O. ringde och undrade om jag ville ha tråkigt med henne. Det ville jag. Så jag åkte och köpte sushi med mamma, vi åt och sen drog jag till O. Vi satt i hennes soffa.. eller.. hon satt och jag låg på hennes ben. Hon höll på och peta på sin dator medans jag såg på Scrubs. Vi pratade inte så mycket men vi hade väldigt trevligt ändå. Vi tog ett break runt 18:30, sharp, och lagade en väldigt god måltid och sen fortsatta vårt tråkighet-har-aldrig-dödat-någon-...-inte-vad-vi-vet-i-alla-fall-? maraton. Nästa avbrott var när Kajna ringde mig. Jag blev väldigt förvånad men det var kul att hon gjorde det, har inte pratat med människan på länge. .. Vi går ju i samma skola.. men.. ja.. vi har inte pratat så mycket ändå! Får se till att göra nånting tillsammans nångång, vi lyckas alltid ha väldigt roligt ihop.

Efter lite mer Scrubs, Grey's Anatomy och en gnutta True Blood påbörjade jag min väg hemmåt. Väl hemma nu så har jag druckit té och ätit FYRA JÄTTE GODA HAVRE KAKOR!


Angående citatet så är det J.D., han gjorde det igen. Skrattade så jag grät igår hemma hos C. .. Jag brukar inte skratta högt åt TV-serier (Christine är ett undantag!) men då gjorde jag det. .. Och sen skrattade C. åt mig efter att han masserat mig i håret och jag såg ut som en tuperad fjortis. Men, vi kom fram till att det passade mig och att jag borde ha det så oftare. .. Jag ska fundera på saken.


Morgon dagens planer är vara hemma på förmiddagen, laga mat åt dem små pippi-fåglarna, åka in till stan och köpa klocka, pjamas och eventuellt skor. Fick precis reda på att jag har en stor summa pengar på kontot.. let's get wild at NK I say! ..Eller kanske Åhléns. Dem har att. Det har inte NK. Losers. SEN på kvällen ska jag hem till O. för ett pjamas party (därav pjamas köp) med en massa personer jag inte känner. Woho! Får inte glömma att ta med mig filmerna och en madrass. Och så får jag se till att köpa nån liten gå-bort-present till O. .. eller inte. Och så blev jag erbjuden bio på fredag.. jag kanske har ett socialt liv ändå!?


Nu ska jag sova, puss och kram på dig!

Av Johanna - 28 oktober 2009 12:13

Jag sätter mig framför datorn, kollar fejsbook, Lmyae. är inte inne. Om nån annan i min klass är inne frågar jag dem om dem har hennes nummer. Det har dem inte. Jag går mot TV:n, sätter mig på soff bordet med benen i kors och kollar på Scrubs i en minut. Ställer mig upp. Går emot datorn. Sätter mig inte ner utan står upp och svarar på alla oranga, blinkande msn-rutor. Suckar. Går ut i köket, häller upp ett glas vatten, dricker upp halva och häller upp resten. Sätter mig framför datorn, kollar fejsbook...


ARGH!! Jag blir så irriterad! Jag ska träffa Lmyae. idag och shoppa (jag behöver en klocka och en pjamas!) men nej nej, jag har inte hennes nummer! Den finns på min gamla mobil, visserligen, men jag orkar inte hålla på och byta runt sim-kort och sånt.. aja.. ska försöka få tag på henne. Annars ringer hon väl mig.. hoppas jag..

Presentation

Jag heter Johanna, är 18 år och bor i Stockholm. Min blogg handlar om mig själv och jag skriver främst för mitt eget syfte - jag tycker det är kul att pyssla med bilder och design samtidigt som jag kan skriva ner och minnas vad som händer i mitt liv!

Min briljanta musiksmak

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Hur ska ska en person vara/göra för att han/hon ska betyda mycket för dig?
 Man ler och skrattar med mig och inte åt mig.
 Man har samma stil som mig.
 Vi ska tänka likadant.
 Annan .
 Vi ska kunna ha långa samtal med varandra om allt och ingenting samtidigt som vi äter glass.
 Jag ska kunna känna mig trygg i ditt sällskap utan att behöva tänka efter.

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17
18
19 20
21
22 23 24 25
26 27 28
29
30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards