Alla inlägg under oktober 2009

Av Johanna - 12 oktober 2009 19:20

Jag har kollat runt ganska mycket på facebook dem.. senaste 10 minutrarna och kommit fram till att dem som har 500 hundra vänner och lika många bilder på sig själva inte verkar ha speciellt roligt egentligen. Vilket förhållande har man till människorna runt omkring en egentligen om man kallar alla för "älskling<3" och "socker-sötis-bästisen" och "jag-älskar-dig-du-är-det-finaste-jag-har"? För jag menar.. nu kanske jag har 100% fel men jag tror inte man kan 'älska' alla 500 vännerna? .. jag vet inte hur det blir för er av den tanken men min hjärna får iaf. kortslutning.

Och ja.. vad kan man mer säga om fejsbook? Dem har gjort det igen:


"Johanna completed the quiz "Vad kan du om World of Warcraft (WoW) ?" with the result The Lich King.

The Lich King, du kan allt!"
.. jag är faktiskt lite rädd :/
Av Johanna - 11 oktober 2009 15:20

Åh fy, igår kunde jag i-n-t-e sova. Ledsamheten kom tbx. men tillslut gav jag upp för utmattning och somnade. Vaknade lika spänd med vetskapen att jag skulle upp och jobba. Men det var ganska kul, träffade kompisarna man inte sett på länge. Och vi pratade ganska mycket om själva lägret efteråt, Jnn., Em. och vi ledare:


Jnn.- Aa.. och sen kommer det ju vara en besättning också. Det blir väl ett gäng killar från marina.. 18-19 års åldern sådär.

Axl.- Fan vad drygt, dem tänker inte jag snacka med!

Jag&Jla.- Neejdå.. inte vi heller... lalala >_>

Axl.- ._.


Jag kommer behöva klara mig utan möjlighet att ladda mobil och iPod under 12 dagar.. Jag har redan lagt upp en taktik. När jag ska sms:a eller ringa sätter jag på mobilen och ska informera alla om att dem måste sms:a tillbaka men inte förvänta sig svar direkt. På kvällen innan jag ska sova får jag lyssna på musik, ca. 5 låtar och sedan somna. Resten av iPod batteriet ska användas vid speciella tillfällen, sånna kan komma oftare än vad man tror.


Men ja.. lägret är förlängt också.. så mer lön till mig (:

Nu ska jag studera..

<3

Av Johanna - 10 oktober 2009 20:31

Den här helgen är det den årliga choklad mässan i Sthlm.

Vaknade upp, ledsen & heart broken, och kände att hela dagen skulle bli åt helvete. Gårdagen med M&O var bra men det är något annat som inte var bra.

Får ett sms av Alex. runt 10:00 där hon undrar om vi ska dra till chokladmässan. Blev jätteglad, precis vad jag behövde. Det var hur mysigt som helst och vi träffade F&A också. Efteråt gick vi runt i stan och allt var bara vacker höstigt. Nu är jag hemma och myser med Elsis igen <3

   

  

 

Nordiska muséet, Junibacken och Grönalund.. jag älskar att vara turist i min egen stad (:

 

Av Johanna - 9 oktober 2009 16:55

Mormor&morfar är här, det luktar kaffe och kaka i hela huset.

Det blev något fel förut med kaffe maskinen när jag skulle koka (såklart, JAG vidrörde ju teknik!) och när jag berättade det för mormor blev hon helt tokig. "Va? o_o .. *försöker se lugn ut* .. men men.. ja.. JAG MÅSTE FÅ FIXA DEN!!"


Fast det var inge större problem, lite kaffe hade bara hamnat utanför filtret.

Och nu kom Elsis & morbror & P. hit. Elsis sa sitt första ord! Det var "Anna" och hon sa det till mig!

.. jag måste säga att det är helt underbart att se min morbror avundsjuk (:


Mina fredags planer sprack.. fast jag är nog ganska nöjd med det ändå. Vill hellre träffa lite "gamla" kompisar nu. Ska se om O. är ledig eller om hon ska "på den där festen".. Då tänker jag våldgästa den. Så charmig som jag är, det löser sig nog.. tss..

Annars får jag plinga på M. och.. annars ..nej, inte C. Men, ja. Det löser sig. Inte kväll än.


Nu ska jag hjälpa Elsis å rita, hon vill hellre att jag gör det än morbror. Sweet sweet victory...

   


   


     

Av Johanna - 8 oktober 2009 20:01


Fredagen: Klassen <3


Lördag: Shopping & släkt <3


Söndag: Ledare och sen.. Frdrk. .. Det känns liiiite läskigt. Vi har inte setts på.. vad är det.. 5 år? Vi har bara pratat på msn den senaste tiden och lite sms. Vi har inte ens pratat i telefon! Det känns som en blind date.. fast utan date delen då, såklart. Men.. ja.. han är.. snäll.. så det ska väl gå bra. Jag kommer inte känne igen honom utan råka gå fram till fel person, men det blir säkert JÄTTE bra.. öh..


Rädda mig :l

Av Johanna - 8 oktober 2009 17:35

  
Johanna completed the quiz "Vilken my little pony hör du ihop med?" with the result Fizzy.
 
Fizzy är en kärleksfull och lugn Ponny. Hennes speciella förmåga är att hon kan göra bubblor i vatten och i luften och sedan styra dom dit hon vill, ...ibland går det inte alls som hon tänkt sig eftersom hon är lite tankspridd. Hon representerar regnbågens färger. Hennes symbol är Milkshakes..
 
 
Kommentar, jag själv:
..meow.. okej.. det där skulle lätt kunna stämma...
 
Kommentarer, Gisle:
det KAN bara vara du johanna!! du är typ samam sak som en regnbåge

Av Johanna - 8 oktober 2009 14:43

Har en hyfsat stor läxa tills imorn och självklart tar jag hem mappen med alla papper för att kunna göra den ordentligt. Sen, när jag ska gå av tunnelbanan inser jag att jag inte har mappen med mig. Hinner titta på platsen där jag satt och där ligger den inte. Axel skrattar åt mig. Jag har alltså glömt mappen med alla papper, jag upprepar - ALLA papper, någonstans mellan mitt skåp och tunnelbanan. Hurra!

Av Johanna - 7 oktober 2009 03:15

Mitt rum är som ett kylskåp. Mina tunna fönster släpper in ljud lika bra som om dem vore är öppna. Det är lite för ensamt för att man ska känna sig trygg. Hur är det tänkt att jag ska sova!?

Och orjenteringen imorn om det är såhär! .. hm.. ja.. det kan ju bli väldigt.. kul..


Nä, nu ska jag ta typ.. låtsas att någon kramar mig eller ta till drastiska åtgärder - gosdjur.


<3

Presentation

Jag heter Johanna, är 18 år och bor i Stockholm. Min blogg handlar om mig själv och jag skriver främst för mitt eget syfte - jag tycker det är kul att pyssla med bilder och design samtidigt som jag kan skriva ner och minnas vad som händer i mitt liv!

Min briljanta musiksmak

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Hur ska ska en person vara/göra för att han/hon ska betyda mycket för dig?
 Man ler och skrattar med mig och inte åt mig.
 Man har samma stil som mig.
 Vi ska tänka likadant.
 Annan .
 Vi ska kunna ha långa samtal med varandra om allt och ingenting samtidigt som vi äter glass.
 Jag ska kunna känna mig trygg i ditt sällskap utan att behöva tänka efter.

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17
18
19 20
21
22 23 24 25
26 27 28
29
30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards