Alla inlägg den 26 oktober 2009

Av Johanna - 26 oktober 2009 22:59

Åh vad jag är glad att jag bor i Stockholm. No offense mot alla andra underbara städer i detta land men jag älskar känslan av att vara nära till allting. .. I alla fall allting som har med shopping, caféer, konserter, junibacken, bio, muséeum, sjöstaden...


Idag har jag och O. sprungit runt hela innerstaden för att hitta henne en ballerina kjol till helgens alla Halloween fester. Nej, jag ska inte på någon men hon ska. ..När man börjat på det mest festande gymnasiet i årtiondet så får man ju nästan skylla sig själv.

Jag är stolt över mig själv över att jag lyckades hålla godmin hela tiden, visst, jag hade ont i fötterna som fan men det kändes rätt kul ändå. Vi hann med en fika också mitt i allt kaos. Det underbara med O. är att hon, till skillnad från M., promenerar i normal takt! Prfft, alla dessa hundmänniskor i princip springer ju fram vart dem än ska.


När jag kom hem la jag mig raklång i sängen och lät tårarna rinna av utmattning och snurrande tankar. Men, tog mig samman ganska snabtb och ägnade mig åt dagens andra projekt: mitt rum! Det blev hur fint som helst, är jättestolt. Lovade er en bild och det ska ni få.. måste bara hitta en någorlunda bra vinkel att ta ifrån.. jag utesluter att klättra i bokhyllor.. man ska respektera sin egen osmidighet, det har jag alltid sagt (:


Av Johanna - 26 oktober 2009 10:00

Don’t you lay on your bed and cry,

I haven’t stopped, even though I tried.

 I am the dreams you dream at night.

I am the thoughts you think and write.

I am the wind that is blowing through.

I am the emptiness left in you. 

When you go to sleep with all your regrets,

I am still the one who threats

Your heart with love I can not give.

I am the darkness where you live. 

Don’t you lay on your bed and die,

I haven’t stopped, I also cry!


Omg vilken jävla kick-ass dikt jag skrev!!!! *stolt stolt stolt * Herre jävlar, så duktig på att skriva trodde jag inte att jag var. Börjar ju förfan nästan gråta, den här är ju SÅ JAG!! GAAAAH!!! Jag borde skriva en bok!!!!

..okej.. nu överdriver jag.


Men när jag ändå håller på kan jag tillägga att Axel sa att han bred frälst när jag sjöng... HAHA.



Förlåt, nu ska jag bli normal igen.

Av Johanna - 26 oktober 2009 09:13


Ja.. nu är det så att jag funderar på att radera den här bloggen (omg!) och starta en ny.

Dels för den här reklam grejen och för att det är trevligt med lite förrändring.. snyggare layout etc.

Önskar jag kunde invertera den här bloggen så att inte alla inlägg och söta kommentarer går förlorade. Vill liksom ha kvar dem händelserna ned skrivna... och så fina kommentarer kommer jag nog aldrig att få igen så..ja.. lika bra att ta vara på dem också...

Har redan skapat en ny, faktiskt! På bloggproffs. Har börjar skriva.. ni vet.. om jag har nånstans att skriva på så gör jag det.


Dagens projekt går ut på att fixa det sista i mitt rum och ringa O. lite senare. Min plan är att vi ska sätta oss på en café i gamla stan och bara sitta där, snacka skit och dricka latte hela dagen samt titta på regnet utanför. Det känns som en perfekt dag för det. Men, jag ska i alla fall börja med "en stadig frukost".. och det betyder mer än att dricka té och tugga tuggumi..

Presentation

Jag heter Johanna, är 18 år och bor i Stockholm. Min blogg handlar om mig själv och jag skriver främst för mitt eget syfte - jag tycker det är kul att pyssla med bilder och design samtidigt som jag kan skriva ner och minnas vad som händer i mitt liv!

Min briljanta musiksmak

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Hur ska ska en person vara/göra för att han/hon ska betyda mycket för dig?
 Man ler och skrattar med mig och inte åt mig.
 Man har samma stil som mig.
 Vi ska tänka likadant.
 Annan .
 Vi ska kunna ha långa samtal med varandra om allt och ingenting samtidigt som vi äter glass.
 Jag ska kunna känna mig trygg i ditt sällskap utan att behöva tänka efter.

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17
18
19 20
21
22 23 24 25
26 27 28
29
30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards