Alla inlägg under juni 2009

Av Johanna - 4 juni 2009 22:12

Oj.

orkar inte berätta allt, men kul hade vi. typ.


Först fick vi i klassen ett paket. I det låg en rebus. Alla samlar sig runt rebusen och börjar spekulera om vart vi ska. Jag står lite bakom, fattar efter en halv minut;


Jag. - Meh, det är ju Vasaparken! (:

9b. - * mumlar och stirrar på pappret utan att lyssna *

Jag. - .. hallå? Vasaparken?

9b. - Hm.. kan det vara nåt med en kung kanske?

Jag. - MEN HALLÅ!! Vasaparken!!

9b. - .. Det här var riktigt svårt.. nu måste alla hjälpas åt att tänka :/

Jag. - JAG SÄGER JU VASAPARKEN FÖRIHELV.. .. ,_, .. *suck*

 .. 7 minuter senare.. E. ställer sig upp och skriker;

E. - Vi ska ju till Vasaparken! :D

9b. - * ställer sig upp och jublar * BRA E.!! Starkt jobbat! Vi hade inte klarat det utan dig!! :DD

Jag. - ,_,


Kommunikationen i vår klass är helt exemplarisk.


Vi åker till Vasaparken. Får ny ledtråd. Åker till Sturplan. Går till Humlegården. Köper en present till vår klassföreståndare för 20:- Åker hem.


.. vill/orkar inte skriva mer nu.. Kan berätta mer sen. Ska "sova".

Av Johanna - 3 juni 2009 22:56

Snart är den slut. The end of 9b - på riktigt.


Idag gick jag, M., O., L., och E. till ICA för att köpa kakor.. vi var hungriga.. >_>


Killen i kassan. - .. Eeh.. wtf? Ska ni köpa ett paket kakor var? (DET GJORDE VI FAKTISKT INTE!! Jag och E. delade! Det blir 4 små kakor var!)

Jag. - Nej!? Vi ska ge bort dem till bättre behövande >:l


.. dem ska fan vara glada över att vi vill ha deras jävla kakor x_x


Sen när jag satt på huk för att få ut böcker ur skåpet (ja, jag har underskåp ,_,) ;


M. - Vad säger du om jag gör så här..? :'> * tar tag i mina axlar och puttar mig baklänges *

Jag. - * försöker hålla balansen men lägger mig till slut ner på golvet *

 Precis då går i princip alla killar i hela skolan förbi. D. tittar ner på mig och ser FRUKTANSVÄRT road ut.

Jag. - FöriHELVETE M!!!

M. - :'> Du är så söt när du är arg.


._.


Och sen när vi stod och pratade, jag i telefon, får jag för mig att det är jättekul att slå C. på armen. Han petar (vilket var ungefär vad min styrka räckte till x_x) tillbaka och det slutar efter mycket nyp i en tumfight. Den slutar i sin tur med att min tumme princip förstörs och hans nagel råkar skära in i den;


Jag. - AJSCH!! Det där var ju min enda tumme D;

Mx. - .. Johanna? Du har två?

Jag. - ... AJSCH!! Det där var ju en av mina två tummar D;

C. - :/

Jag. - D;

C. - * river sig själv över handleden jätte hårt med naglar (vilket ser ut att göra grymt ont :'s) *

Jag. - o_o vad fan gör du kvinna?

C. - Nu är det rättvist (:


.. har jag nämnt att han är speciell?


Sen klippte jag mig idag (:

Det blev ingen direkt speciell frisryr, uppklippt as usual. Inte så mycket kortare eftersom det ska räcka till frisyren på söndag :'>

Direkt efter åkte jag in till stan. Kom fram till att min nya balklännings outfit är helt underbar. Behöver nu bara en silvrig väska och ett par fina örhängen.. hittade ett par perfekta på Vero Moda men dem såg inge bra ut på :/ Köpte silvrigt nagellack iaf.


På tunnelbanan hem satt jag bredvid två grymt roliga killar.


A. - Alltså, hon är ju fan helt störd. Rolig men helt psykad alltså..

B. - Hah, jag vet :P Vad fan gör man med sånna människor egentligen?

.. kort tystnad.

A. - Alltså, om man har en hund som är psykisk störd så avlivar man den ju?

.. längre tystnad.

B. - >_>

A. - <_<

..

B. - Men TITTA vilket fint väder det är :'D (det regnade x_x)

A. - Wow, helt fantastiskt :'D


Håhå jaja...

sen har ju resten av dagen avslutats lite speciellt men.. ja.. i det stora hela var det väl en bra dag.. eller?

:(

Av Johanna - 2 juni 2009 15:31

Åheh.. var uppe jätte länge och pluggade andra världskriget. Tror det gick helt okej på provet.

Fick gå hem i spöregn utan jacka, kul.

Lyckades somna när jag kom hem så nu har jag spillt nästan 4 timmar av min värdefulla pluggtid till Genetik provet imorn. Dumma mig.

Sen har jag extra fysik på fredag också.. blä..

:(

Av Johanna - 1 juni 2009 21:57

Åheh, nu har jag pluggat andra världskriget hela dagen. Jag orkar inte mera.

Och imorgon ska jag plugga Genetik tills jag blir blind. Sedan blir det fysik.

    Idag gick jag från MVG till G i religion. Det går verkigen utför för mig.

Direkt efter skola avslutningen ska jag till E.s landställe också, jag pallar inte det. Vill vara hemma och kunna gå på systrarnas avslutning istället.

    Vill bara sluta nu.



Presentation

Jag heter Johanna, är 18 år och bor i Stockholm. Min blogg handlar om mig själv och jag skriver främst för mitt eget syfte - jag tycker det är kul att pyssla med bilder och design samtidigt som jag kan skriva ner och minnas vad som händer i mitt liv!

Min briljanta musiksmak

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Hur ska ska en person vara/göra för att han/hon ska betyda mycket för dig?
 Man ler och skrattar med mig och inte åt mig.
 Man har samma stil som mig.
 Vi ska tänka likadant.
 Annan .
 Vi ska kunna ha långa samtal med varandra om allt och ingenting samtidigt som vi äter glass.
 Jag ska kunna känna mig trygg i ditt sällskap utan att behöva tänka efter.

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards