Alla inlägg den 18 juni 2009

:'D

Av Johanna - 18 juni 2009 15:42

Vilken lyckad förmiddag. Eller.. vi hittade inte det vi var ute efter, student present till min syssling, men vi hade roligt ändå (:

Först åkte vi in till Globen, Elsis var så charmig hela tiden. Sen skulle hon sova men det var helt omöjligt för hon grät och ville bli buren. Min käre morbror försökte men det var bara jag som fick hålla henne.

.. har ni någonsin sett en pappa till sitt första barn avundsjuk? HAH, det har jag!!

Vi letade lite halsband i Globen men hittade inget. Min mamma kom dit en sväng, och hon fick också gulla med Elsis men inte morbror. Han såg ännu surare ut, dissad för hans syster OCH en mini-kopia av henne. Rena mardrömmen, jag förstår honom ^^


In till Gamla Stan, kollade lite på Volvo Ocean Race, tog en massa fina bilder. Elsis lyckades äntligen somna. Vidare, förbi NK, Gallerian, in på Teknik Magasinet. .. är det bara jag eller är personalen där alltid sjukt tillmötesgående, roliga och glada? Dem lekte med Elsis iaf. och blev helt överlyckliga när hon vinkade till dem.


Efter det gick vi hungriga till Kungsan och åt hamburgare, Elsis åt barnmat. Bara jag som tycker barnmat är gott!? Morbror försökte mata henne med pommes frites men hon åt bara om jag matade henne. Sen lekte vi en lek när Elsis skakade och nickade med huvudet om vartannat och jag härmade. Det var tydligen fruktansvärt roligt för hon skrattade så hon kiknade. Morbror försökte också vara med men då skrattade hon inte längre :P


När maten var uppäten ville jag promt ha glass trots att det regnade ute. Vi gick till McDonalds och jag och Elsis delade på en McFlurry medans vi gick i regnet mot Åhléns. Hela tiden sjöng jag på "när solen skiner vill jag ha glassar, när vinden viner vill jag ha glassar, i alla lägen där glassar paaa-aa-aassar, åååhh, jag måste ha glass!" Min käre morbror blev inte riktigt övertygad och ville inte smaka. Men det gjorde inget, då blev det mer glass åt Elsis och mig.


Inne på Åhléns skedde akut blöjbyte och fortsatt letande efter present. Resultatet blev ett par nya solglasögon till mig istället :P Väldigt fina, min morbror var lite emot blommönstret. Elsis däremot klappade i händerna så det fick avgöra. Visst är dem snygga?


Nu är jag hemma igen, väntar på att kameran ska laddas så jag kan lägga över alla bilderna på datorn. Efter det ska det packas inför imorgon..


<3

Av Johanna - 18 juni 2009 10:04

Igår var en riktigt händelse lös dag. I princip.. ingenting hände. Trots det åt jag nästan ingenting, bara en liten lunch vilket gjorde att jag höll på att avlida av hunger på kvällen. Det resulterade i sin tur att jag höll på att avlida av smärta från ett brännsår. .. det är ganska litet.. det gör inte ont längre.. kommer nog försvin... Men IGÅR KVÄLL!! DÅ!! gjorde det ONT!!


.. nu ska jag in till stan med morbror och Elsis iaf. Får se vad som händer. Ska bara borsta tänderna, sen drar jag.


Puss puss!

Presentation

Jag heter Johanna, är 18 år och bor i Stockholm. Min blogg handlar om mig själv och jag skriver främst för mitt eget syfte - jag tycker det är kul att pyssla med bilder och design samtidigt som jag kan skriva ner och minnas vad som händer i mitt liv!

Min briljanta musiksmak

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Hur ska ska en person vara/göra för att han/hon ska betyda mycket för dig?
 Man ler och skrattar med mig och inte åt mig.
 Man har samma stil som mig.
 Vi ska tänka likadant.
 Annan .
 Vi ska kunna ha långa samtal med varandra om allt och ingenting samtidigt som vi äter glass.
 Jag ska kunna känna mig trygg i ditt sällskap utan att behöva tänka efter.

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards