Alla inlägg den 14 juni 2009

Av Johanna - 14 juni 2009 15:31

Det var en intressant helg. En väldigt rolig helg. Och antagligen den tredje och sista gången vi åker dit. Men men.


Det gick jätte bra att åka ensam, jag gillar tåg. På centralen satte jag mig ner och lyssnade på musik i väntan på att tåget skulle komma. Då kom en man och ville sälja en bok om Buddhismen till mig. Jag tackade vänligt nej.


Läskig buddhist kille. - How old are yooou? 8')

Jag. - Oh.. ehm.. I'm.. six..teen..?

Läskig buddhist kille. - * drar efter andan * AHH, you're too YOUNG!!

Jag. - .. For what..?

Läskig buddhist. - Haha, for this book! * håller fram en väldigt ful bok * It is a book.. ABOUT YOURSELF!!

Jag. - :O .. oh.. wow.. but.. hey, I gotta go and catch my train now..

Läskig buddhist. - Ah, take it with you! :'D

Jag. - Err.. no thank you. I've got too much to carry anyway.

Läskig. - I see, I see.. are you sure?

Jag. - Yes, thank you. BYE!! :'D


.. sen i princip sprang jag därifrån och lyckades gå vilse, sms:ade C. i panik och han sa lugnande att jag iaf. kommer att dö lycklig. Det kändes bra att veta. .. tror jag. Sen fortsatte sms-kontakten, räkningen blev inte så hemsk som jag trodde.

Men jag hittade tåget ändå! Först satt jag bredvid en blond kvinna i 45-års åldern som låtsades sova för att undvika obehagliga situationer i möte med nya människor. Sen gick hon av efter halva vägen, jag fick fönster plats och en väldigt pratglad man satte sig bredvid mig. Han satt och gjorde någon power point presentation på sin dator, om någon Poker Online tjänst, och ville kolla på min sms-biljett, ville titta på min iPod.. Eller, "Lasses iPod". Han tyckte det var smart att jag "lånade en iPod av någon annan". Sen höll han på och glömma sin egen när han skulle gå av. Jag påminde honom - tror aldrig jag fått så många "åh tack så HEMSKT mycket!!" under en och samma minut.


Behövde gå ensam ifrån stationen till Nyköping centrum ("det är som Nyköpings drottninggata!" .. det fanns EN Åhléns. Stackars Nyköping.) där O. kom springande med öppna armar emot mig. Dem kan inte leva utan mig om ni inte förstått det :'x


Sen hade vi en allmänt trevlig helg. Vi kom fram till att det inte bara det där med att "killar tänker mer på sex än tjejer" som är en lögn, utan även att de skulle vara mer hungriga än oss. Vi åt non-stop, hela helgen! Och vi var hungriga, hela helgen!

Det är bara för att vi alltid ska vara smala och försiktiga, "hur ska jag orka äta upp den här mackan som middag, jag åt ju faktiskt nästan ett helt ägg till frukost! Guuuuud vad jag är MÄTT!", som ingen egentligen vet hur hungriga vi egentligen är! Word. ._.


Annars.. gjorde vi inte så mycket. Pratade. Såg på film. Lyssnade på musik. Dansade. Körde ingen Twister den här gången, tyvärr. Kramades. Var ute på bryggan. Tog en "peg" med M. Och lite annat.


Kom precis hem.. eller.. för två timmar sen. Skönt att vara ensam ett tag. M., O. och jag pratade om Gisle och det ser inte lovande ut.. aja.. hoppas att det löser det också.


<3

Presentation

Jag heter Johanna, är 18 år och bor i Stockholm. Min blogg handlar om mig själv och jag skriver främst för mitt eget syfte - jag tycker det är kul att pyssla med bilder och design samtidigt som jag kan skriva ner och minnas vad som händer i mitt liv!

Min briljanta musiksmak

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Hur ska ska en person vara/göra för att han/hon ska betyda mycket för dig?
 Man ler och skrattar med mig och inte åt mig.
 Man har samma stil som mig.
 Vi ska tänka likadant.
 Annan .
 Vi ska kunna ha långa samtal med varandra om allt och ingenting samtidigt som vi äter glass.
 Jag ska kunna känna mig trygg i ditt sällskap utan att behöva tänka efter.

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards