Alla inlägg den 5 april 2008

Av Johanna - 5 april 2008 21:34

Kate Nash, Stitching leggins:


"Well sometimes I think that you hate me
And other times I think you that you think i'm endearing
Well sometimes I just don't know you at all
Even though i'd like to think I was a bit of a know it all
Sometimes I just can't work you out
Even though i'd like to know what you were about


Well atleast I don't have all the power in the world so I just can't fuck everything else up"


Kate Nash, Navy Taxi:


"Carrying bags and a navy taxi man said
"Take your time love
'Cause you don't have to rush
'Cause it's your life and it's no one else's, sweetheart
Don't let someone put you in a box."

Kate Nash, Birds:


"Right birds can fly so high
And they can shit on your head
Yeah they can almost fly into your eye
And make you feel so scared
But when you look at them
And you see that they are beautiful"


That's how I feel about you

Kate Nash, Dirt:


"You're just a piece of dirt where a heart used to be"

Av Johanna - 5 april 2008 21:07

.. sitter Kate Nash på en pall, med strålkastare på sig och sitt band. Folk skrattar åt ett skämt hon berättar mellan låtarna. Det är fullt på klubben och det luktar rök och sprit och överallt sitter människor med leenden på läpparna . Och nu lägger hon fingrarna på Pianot och spelar introt till Mouthwash.. OCH JAG ÄR INTE DÄR ;'(

..

Av Johanna - 5 april 2008 21:06

.. behöver jag säga att jag gråter? ._.

Av Johanna - 5 april 2008 21:04

Vet ni vad min pappa berättade för mig nyss? Jo, precis så här sa han: "Johanna, vet du vem som spelar i Sthlm ikväll? Kate Nash!" .

Jag började snyfta, ni vet, när ögonen fylls med tårar och:

"Men.. vad fan gör jag här då?"

Min pappa blir jätte sentimental och hämtar tidningen där det står tider och spelning . Hon spelar på Debaser . Nu . Det är 20 årsgräns..


* suckar * Livet är orättvist :/

Presentation

Jag heter Johanna, är 18 år och bor i Stockholm. Min blogg handlar om mig själv och jag skriver främst för mitt eget syfte - jag tycker det är kul att pyssla med bilder och design samtidigt som jag kan skriva ner och minnas vad som händer i mitt liv!

Min briljanta musiksmak

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Hur ska ska en person vara/göra för att han/hon ska betyda mycket för dig?
 Man ler och skrattar med mig och inte åt mig.
 Man har samma stil som mig.
 Vi ska tänka likadant.
 Annan .
 Vi ska kunna ha långa samtal med varandra om allt och ingenting samtidigt som vi äter glass.
 Jag ska kunna känna mig trygg i ditt sällskap utan att behöva tänka efter.

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards