Alla inlägg under december 2009

Av Johanna - 11 december 2009 15:05

Hah, det var så kul igår på min piano uppspelning. Mt. var ju med och hon fick typ kåtslag varje gång någon spelade. Och jag som trodde JAG tände på piano människor! Jag elsker dig min BFFFFFFF<3

Av Johanna - 11 december 2009 14:26

Idag har vi haft må-bra-dag på vamp. skolan. Det var faktiskt rätt mysigt! Först gemensam frukost, en flash-mob attack, en föreläsning med Marting Lidber (intressant!), afrikansk dans och sist yoga. Då fick vi en goodie-bag med lite roliga saker och sen åt vi lunch (:


Ikväll så trodde jag att jag skulle vara barnvakt så jag har inte något inplanerat. Men M. sms:a mig så kanske ska träffa henne, eller några andra. Vi får se! Denna helg ska bli liiiite mer levande än den förra iaf. Tror jag ska åka in och shoppa lite julhemligheter också...

Av Johanna - 10 december 2009 12:57

Åh vad jag önskar att jag bodde i USA ibland. Alla svenska ungdomar är så JÄVLA otrevliga. Man blir grymt bortskämd av stämningen i min skola för där är alla överdrivet trevliga och vänliga mot varandra, no matter om ålder. Men utanför den mysiga bubblan.. usch. Fyfan. Svenskar är nog seriöst det otrevligaste folkslaget som existerar och jag är SÅ JÄVLA TRÖTT PÅ DET!



Appropå min skola, hah. Igår när vi kom ut ur Kemi klassrummet så hade dem blåst upp en stor hoppborgs madrass i hela ljushallen! Istället för tävling på rasten så skulle några gymnaster uppträda. Alla går i vamp. skolan trorja, en i min franska klass. Dem var jätte duktiga! Såg så grymt coolt ut. Några klättrade upp på räckena och hoppade ner, vi har som.. olika öppna våningar till en enda stor sal.


Efter skolan tog jag med mig C. hem för vi har inte umgåtts ordentligt på jätte länge kändes det son. Han tyckte likadant så vi pratade lite och etc Vi hade jätte kul tills han skulle gå och jag kommenterade någonting med "där har du något att bita i! (;" och han BET MIG I ARMEN! DET GJORDE JÄTTE ONT! JAG FICK ETT BLÅMÄRKE! Men iofs.. vad får jag inte blåmärken av? Han bad om ursäkt en massa gånger och sa att han fått en "vild impuls" men det gjorde fortfarande ont. Jag friserade om i hans hår tills han såg ut som en anime figur och sen fick han gå.


Idag har jag ledigt! Hela dagen! Asnajs! Har spelat piano och nu ska jag snart klä på mig, städa i köket, laga mat, äta och skriva klart min engelska. Sen kommer Mt. och hon ska titta på min piano uppspelning. Men först ska jag bota extrem huvudvärk<3

Av Johanna - 7 december 2009 16:32

  

Ikväll ikväll ikväll! Jag känner mig taggad! ..okej, det är ingen sån där skrik och gap kosnert utan en mys konsert. En mys konsert med min mys O. Jag är väldigt okej med det! .. fast har matte prov imorgon bitti... kan ingenting.. måste plugga.. weeho, ingen sömn för mig inatt!


Nu skriker Elle att det luktar ris, ska försöka fixa klart maten. Önska mig lycka till (:

Av Johanna - 7 december 2009 12:28

(tjej musik är så underskattat egentligen.. så fort den stationära lever igen eller när jag laddat ner ett nytt nedladnings program så ska den här låten in på iPoden!)

Som sagt, den stationära är krashad, laptopen har jag inte alltid tillgång till och jag har inte riktigt tid att sitta framför datorn heller. Det är liksom inte något jag priorierar nu för tiden. Är inte inna på msn så mycket heller men ja.. stationära funkar inte, riktiga msn på laptopen funkar inte, det finns en cepe version där men där kan jag inte säga hej till nån och eftersom ingen säger hej till mig så blir antalet konversationer ganska få. Sen har jag msn på mobilen men den är typ helt sär och jag fattar fan inte hur den som bestämde layouten till den tänkte. I största allmänhet så är det ingen på msn jag pratar med längre så hela data konceptet börjar dö för mig. .. Sen så har jag ju återupptäckt Goldminer, men det är en annan historia!

Nu ska jag kolla alla tre miljoner mail jag har fått under de dygn jag inte har varit inne på min hotmail.

Puss!

Av Johanna - 6 december 2009 10:13

..fast alltså.. det är klart jag behöver er.. jag menar bara att.. ja.. ni fattar... 

Av Johanna - 5 december 2009 15:04

M.- Så hur går det med pojkarna? (;

Jag.- :(

M.- .. Johanna?

Jag.- Äh, jag är för ful och dum.

M.- Varför säger du så för?

Jag.- Men det är ju så!

M.- Jaha, så hur kommer det bli då?

Jag.- Jag ska bo ensam i en liten stuga i norrland med en massa katter och dö utan att någon bryr sig.

M.- .. ska du jobba som skogsvaktare också?

Jag.- Oh yes.

M.- *sucka*


Efter det följde en fin diskussion. Jag tycker om min morbror. På något underligt sätt.


Idag kommer jag, som igår, vara helt socialt missanpassad och efterbliven eftersom jag har ett nytt nummer ingen känner till och alla är typ upptagna. Jag försöker ta kontakt, men det går sådär. Jag är körd. Jag är inte omtyckt. Bleeeh.

Jag och Mtldla. hade ett fint samtal i matsalen igår btw. Vi började helt random berätta för varandra att vi grät i princip varje kväll och var värsta emotinal egentligen. Och vi gråter för samma saker. Dem andra var lite med i samtalet också men det märktes att det var vi två som connectade. Jag kan inte fatta hur hon inte kan vara "omtyckt"!? Hon är jätte söt/snygg, hur charmig som helst och jätte rolig! Önskar att jag hade ett jätte stort plåster jag kunde ge till henne, som hjälper.

Presentation

Jag heter Johanna, är 18 år och bor i Stockholm. Min blogg handlar om mig själv och jag skriver främst för mitt eget syfte - jag tycker det är kul att pyssla med bilder och design samtidigt som jag kan skriva ner och minnas vad som händer i mitt liv!

Min briljanta musiksmak

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Hur ska ska en person vara/göra för att han/hon ska betyda mycket för dig?
 Man ler och skrattar med mig och inte åt mig.
 Man har samma stil som mig.
 Vi ska tänka likadant.
 Annan .
 Vi ska kunna ha långa samtal med varandra om allt och ingenting samtidigt som vi äter glass.
 Jag ska kunna känna mig trygg i ditt sällskap utan att behöva tänka efter.

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< December 2009 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards