Alla inlägg under december 2009

<3

Av Johanna - 22 december 2009 17:18


Jag mår verkligen inget bra, fysiskt. Men har städat lite på mitt rum och bytt sängkläder. I feel svimfärdig, det vare värt! Ska försöka ta mig ut en stund i alla fall, behöver luft.

Samtidigt som jag mår dåligt, fysiskt, vet jag att du mår mycket sämre, psykiskt. Jag hatar att jag inte kunde hälsa på dig igår. Älskar dig M.<3


..och jag gillar hur skum min familj är nu. Det enda som serveras är flytande föda och alla är helt döda. Men vi har börjat le igen nu iaf., känns bra, vi kanske åker imorn ändå (:

Av Johanna - 22 december 2009 10:39

Har inte orkat blogga, fullt förståeligt. Jag ligger hemma i min säng med jätte hög feber och vintersjukan. Likaså gör hela min familj. Det är inte roligt (:

Den här julen kommer bli den sämsta någonsin. Jag har hunnit köpa EN julklapp. EN!? Och den är till Elle! Henne hade jag inte ens tänkt köpa till! ..det hade blivit två julklappar men mina pengar tog slut.


Aja.. men vad är väl en bal på slottet...?

Av Johanna - 19 december 2009 19:13

 

Tack E. för att du visade mig den här låten, har lyssnat på den non stop i säkert 12h nu<3

Av Johanna - 19 december 2009 19:03


  


  

Min morbror visade mig nån kool hemsida, http://photofunia.com. Ska nog vara hemma ikväll, kommer sitta och pyssla med den hela tiden :P  

Av Johanna - 17 december 2009 21:04

Det gynnar INTE min plånbok kan jag säga.. men fin är den! Köpte en jätte söt jeans blus i lite "girl-romantisk" stil. Jag vet, det kanske låter lite gay men den är SÅ fin. Sen försökte jag hitta vantar också. Hittade ett par grymt sköna på Indiska men, tbh, dem var så jävla fula. Lila rosa på ett väldigt.. omatchande sätt. Annars hade jag köpt dem! C. hotade med stryk idag när jag vägrade låna hans vantar. Men han har ingen mössa på sig så ha-ha-HA på honom. Hittade en present till mamma också.. men ska kompletera den med ett klädesplagg. Och så hittade jag världens sötaste sak till Elle men den får jag köpa vid ett senare tillfälle. Nu ska jag chilla lite och sen sova tidigt för att njuta av att jag är läxfri och över att det snart är jul. Längtar ihjäl mig till Idre, det var helt underbart förra året! Fast då var J där, det var en riktig bonus. Får se hur det blir i år.


.. alltså, det luktar pizza i hela huset! Men det finns ingen pizza! Gaah, så  kan man ju inte göra! Ren tortyr ju!


Vänta, ska lägga upp en bild.

Av Johanna - 16 december 2009 23:20

På engelskan ska vi göra  ett "X-mas quizzzzz" och en av frågorna är "hur många sidor har en snöflinga?". Eftersom vår klass är så extremt nördig, smart, snygg, älskvärd, cepe, underbar, keff och töntig så börjar diskussionen;


Klassen i mun på varandra: Vadå sidor!? Den är ju i 3D!? Ska man räkna varje sida då? Alla snöflingor ser ju olika ut! Ska man räkna proportionellt men andra snöflingor eller? Vilken form har de egentligen? Prisma!? Vadå, ska man räkna vatten molekylerna eller!? Det blir ju jätte svårt! .. men det går.. om man räknar varje dipol binding så borde det bli en sida.. hm.. Men vänta här nu! Det har ju med kristallisering att göra! Vi säger att vi gör ett test och multiplicerar genomsnittet av sidorna på en normal stor snöflinga så... Eller så delar vi sidorna med kvadratroten ut molen!? ..Ska man räkna ut volymen först då eller..?


Lärare: TYSTNAAAAAAAAAAD!!!


Klassen: *läskig tystnad*


Läraren: Åh herregud.. den här diskussionen hade aldrig hänt i en Sam klass..


Klassen: >_>


Läraren: Jag undrar naturligtvis hur många "förgreningar" en sån här vanlig snöflinga man ritar på julkort har *ritar en otroligt simpel snöflinga på tavlan med 3 streck*


Klassen: Aaha... men.. då beror det ju på hur man ritar snöfling..


Läraren: OKEJ! Det räcker! Hoppa över den frågan!


Klassen: <_<



<3

Presentation

Jag heter Johanna, är 18 år och bor i Stockholm. Min blogg handlar om mig själv och jag skriver främst för mitt eget syfte - jag tycker det är kul att pyssla med bilder och design samtidigt som jag kan skriva ner och minnas vad som händer i mitt liv!

Min briljanta musiksmak

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Hur ska ska en person vara/göra för att han/hon ska betyda mycket för dig?
 Man ler och skrattar med mig och inte åt mig.
 Man har samma stil som mig.
 Vi ska tänka likadant.
 Annan .
 Vi ska kunna ha långa samtal med varandra om allt och ingenting samtidigt som vi äter glass.
 Jag ska kunna känna mig trygg i ditt sällskap utan att behöva tänka efter.

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< December 2009 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards