Alla inlägg under december 2009

Av Johanna - 15 december 2009 21:59
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Johanna - 15 december 2009 20:48

  

Ibland är jag så söt att jag inte vet vad jag ska ta vägen. Ha-ha-ha. Ha.

Jag känner mig ytterst efter i utveckling men jag har bara aldrig direkt använt min webcam! Men det gör inget. Höm. Just nu sitter jag och försöker skriva den där jävla ekonomi texten om den industriella revolutionen, det går faktiskt okej. De 9 rader jag skrivit hittills är ganska bra! Satte mig först nu för att ta itu med det, har varit med C. och M. under eftermiddagen. Vi har haft jättekul! Vårt mål var att baka en kladdkaka men eftersom det är oss det handlar om så blev det naturligtvis matkrig i köket och.. ja.. jag har nu kladdkake deg överallt. M. erbjöd sig att slicka bort det jag hade i ansiktet men jag tackade nej. Hon brydde sig inte utan gjorde det ändå. Det var äckligt, ja. Det blev krig. Eftersom jag hade masserat C.s rygg så hade han givit mig livslångt beskydd mot allehanda faror t.ex en M. som vill hoppa på mig. Därför blev hon ägd. HAH! ..faktumet att hon slickade på mig återstår.. men det gör inget, har hänt förut :D (var god ej misstolka).

M. kommenterade flera gånger "oj, UNDRAR VARFÖR folk tror att ni är ihop!" med ytterst ironisk stämma men alltså.. jag tror inte hon förstår. C. skulle kunna vara min bror! Eller min kusin då i detta fall eftersom dem är väldigt lika. Aja, det löser sig. Hon kom till min skola btw vilket var jätte kul. Dels för att jag fick visa upp min beste vän (hon är som en trofé - ser ut som en modell, skitsnygg, grymt trevlig, älskvärd, rolig etc. etc.) och för att jag saknat henne, såklart. Så jag har haft en väldigt bra dag (: .. förutom den lilla detaljen att mitt hår sett ut som crap. Men jag kan leva med det.

Och en annan anledning är att jag fått en ny sms tillgång, men honom kan vi prata om en annan gång *fnissar som en kär skolflicka på våren* för nu ska jag studera!

PUSS

Av Johanna - 14 december 2009 21:16

Av säkert 10 olika saker att forska om i Historian under upplysningstiden fanns både musik, konst, folosofi och uppfinningar. Vad tror ni jag får? Ekonomi! Gah! Karma karma karma! "Varför säger du karma för egentligen? Du är ju snäll som en kattunge?" (citat M.). Jag vet inte, men det känns som en logisk förklaring!


Idag har varit en väldigt onödig dag. Gick upp i gryningen för att se på lucia - som inte var obligatorisk. Sen trodde jag att jag hade biologi vid elva - men det hade jag inte. Och sen skulle det vara volleyboll turnering som är känd för att den är "SÅ rolig!" - det var den inte. Men jag hade ganska kul ändå. Första timmen så satt jag och pratade med Alex. medans Mtldla. spelade på min mobil. Han åt upp min lussebulle. Men det var okej för jag tycker inte om lussebullar. Så, nu var det sagt. Har förlorat två bästa kompisa pga. det! Efter det slaktade jag och Mtldla. lite zombies tills vi förlorade. Då gick vi och kramade dem andra och jag sms:ade runt och sa att det inte var biologi. Lyckades rädda livet på några iaf., yay! Vi bestämde oss för att vi minsann inte ville ha risgrynsgröt till lunch utan drog till McD "Donken" (damn vad det är ett fult smeknamn) och skrattade jätte mycket. Tillbaks till skolan och volleyboll turneringen. Det var kul att se alla galna utklädnader men sen blev det tråkigt. Jag kollade bara på C. och hans lags första match och efter det drog jag. Han spelade utan tröja och alla tjejer runt omkring mig diskuterade livligt vilkt "fine piece of meat!" han är. Sa det precis till honom, jag lovar er att han blev rörd! :P


Väl hemma så har jag gjort.. ingenting. Väldigt mycket slöseri med tid (:

Önskar nästan jag kunde spola tillbaks dan och göra om allt.. men.. det orkar jag inte.. så.. puss! 

Av Johanna - 13 december 2009 00:26

Åh, även fast dagen såg mörk ut där ett tag så slutade den jättebra<3

Tre tjejsor ifrån min klass var här och vi åt pizza och såg på transformers och Mulan och hade det hur kul som helst. Det kanske låter lite torrt med "film&pizza" men det var nåt som var bara.. liite extra med det. Inget dåligt på hela kvällen! Sånt är sällsynt! Jeg elsker min klass (: <3

Av Johanna - 12 december 2009 17:06

Gaaah, fick värsta impulsen imorse att åka in till stan och promenera i det vackra vädret. Det var en bra idé - den första timmen. Mitt mål vara att ta mig till Gröna Lund. Det tog längre tid än vad man kan tro. Sen hade jag inga vantar så jag köpte mig en latte för tretti spänn bara för att  värma händerna! Och så skulle jag på bussen. Mysigt, tänkte jag, nu är jag snart vid T-centralen och kan åka hem. Men då var det fel på den jävla buss trafiken så man hade behövt åka till Karlaplan och byta. Jag gav upp och promenerade tillbaka istället. Svängde fel vid dramaten (idioti!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!) och behövde gå typ 14 mil längre. Fy, nu är jag äntligen hemma. Om en timme ska jag hämta mina gäster. Måste vila lite tills dess. Utmattad. Sova. Hejdå.

Av Johanna - 12 december 2009 01:20

 

Hur känns det nu va? VA!? .. okej.. den här bilden är skitsöt på dig.. men vafan! Den du la ut var ju helt jävla gräslig!!! SHAME ON YOU!!!!!!



...<3 

Av Johanna - 12 december 2009 01:09

Varför gick jag in på bloggen för? Jag är för trött för att blogga! Jag har iaf. varit med O. och M. Sen gick jag en liten promenad och träffade lite trevliga människor och knöt nya vänskapsband.. typ. Nu ska jag sova. Puss på dig.

Av Johanna - 11 december 2009 15:08

Igår var jag på hälsokontroll hos skolsyster. Jag ställde mig spänd under mätstocken för att se om jag äntligen växt ifrån mina stackars 167,2 cm. Skolsköterskan:

Jaa.. då ska vi se.. jahapp, du är 166.. näästan 166,5 cm lång (:


!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ._.


Jag blev jätte ledsen och började skrika att mätstocken var felplacerad och att hon måste ha läst av fel men när hon kollat extra noga minst 4 gånger så var hon tyvärr ganska säker på att hon sett rätt. Tröstande sa hon dock att längde kan variera under dagen pga. kotorna i ryggraden. Jag muttrade surt och fick henne att skriva 167,2 cm på papprerna istället.


Så idag när vi skulle ta frukost så ställde jag mig bredvid Hlna. och sa hej.


Hlna.- Tja Johanna! Oj, vad lång du ser ut? Har du alltid varit det? :O

Jag.- O_O lång?

Hlna.- Haha, ja? Äre skorna eller? :P

Jag.- Sa du lång? o_o

Hlna.- .. ja..?

Mtldla.- ._. JA HON SA LÅNG! Kom nu kortis!

Jag.- :'> jag älskar dig Hlna <3

Hlna.- Hah, okej :P

Mtldla.- Jag sa KOM NU!!! ._.

Jag.- :'>


Tss...

Presentation

Jag heter Johanna, är 18 år och bor i Stockholm. Min blogg handlar om mig själv och jag skriver främst för mitt eget syfte - jag tycker det är kul att pyssla med bilder och design samtidigt som jag kan skriva ner och minnas vad som händer i mitt liv!

Min briljanta musiksmak

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Hur ska ska en person vara/göra för att han/hon ska betyda mycket för dig?
 Man ler och skrattar med mig och inte åt mig.
 Man har samma stil som mig.
 Vi ska tänka likadant.
 Annan .
 Vi ska kunna ha långa samtal med varandra om allt och ingenting samtidigt som vi äter glass.
 Jag ska kunna känna mig trygg i ditt sällskap utan att behöva tänka efter.

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< December 2009 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards