Alla inlägg den 21 november 2009

Av Johanna - 21 november 2009 15:01

Igår såg jag och Alex. en modell när vi skulle springa till Rigoletto för att köpa popcorn. Det var så uppenbart en modell att jag förstod det redan när jag först vara såg hennes ben, från knäna ner till marken. Hon var säkert två meter lång, perfekt smal och hennes ben var bokstavligt talat spiror. Hon hade på sig ett långt leopard mönstrat linne, svarta strumpbyxor och en kavaj. Hon måste har frusit något hemskt men vacker var hon. Blondy hår och ett perfekt format ansikte. Blev helt stum men när hon gått förbi och jag och Alex. kollade på varandra så mimade vi "modell!" med uppenbara läpp rörelser. Alex. sa att hon känt igen henne och att hon är jätte känd. Haha, en modell och en kändis samtidigt. Men vi kände oss ganska.. fula och ovärdiga att leva efteråt.. usch.. nu förstår man verkligen hur obetydlig man är, utseende mässigt, i jämförelse med alla vackra i världen.. hå hå jaja.. men man får väl stå ut med det ett tag till.


Lagade jätte god mat nyss, faktiskt, så nu är jag mätt och glad. Får se vad jag hittar på ikväll. O. frågade mig men träffade henne igår så jag orkar inte. Vill träffa några andra. Men vi får se hur det blir (:

Av Johanna - 21 november 2009 12:16

Det är LÄTT min nya raggningsreplik! .. okej.. jag har aldrig haft någon.. Men nu har jag det!

Efteråt var vi helt fnittriga och glada, sådär som man ska vara efter att ha sett en fullkomligt fantastisk film man längtat efter. Så vi gick en sväng, runt Stureplan och bort mot Humlan, till 7eleven (natt kaffe = <3), mot stadion och tunnelbanan och citerade filmen och pratade hela vägen. Vi träffade också Fx., från min klass. Han hade varit på "pressis" och han sms:ade senare och undrade om filmen var sevärd. Prffft... driver han eller? Men nu har jag övertalat honom att se den iaf. Hade en väldigt intressant sms konversation med Mtldla. också. Den gick i princip ut på "oh my god! Såg du!? Och när han.. och när dem.. gaaah!"

Sen gick vi hem till O.s källare och fortsatte prata och lyssna på musik innan vi gick hem i natten. Tack för en bra kväll tjejsor<3


Av Johanna - 21 november 2009 12:14

Där brast mina tårkanaler. Började skaka och visste inte vart jag skulle ta vägen. Men jag lyckades tygla mig, tänkte på en scen i början av filmen med Eric som fick mig att börja skratta istället. Vilket var väldigt tur, annars hade jag blivit helt hysterisk..

Av Johanna - 21 november 2009 12:00

  

Igår var den bästa dagen på väldigt väldigt länge. Förutom att jag såg en helt fantastisk film som jag längtat efter i ett år så hade jag ovanligt trevligt med personerna jag var med. Vi skrattade och pratade hela tiden, även jag och Ell. som aldrig hade pratat med varandra förut. Det var en riktigt tjejkväll och det var helt jevla underbart.


Och filmen sen. W-o-w. Den var bättre än bra, bättre än bättre, bättre än Twilight. Mycket bättre än Twilight. De hade tagit med så mycket de bara kunde ifrån boken, bara en besvikelse och det var att Bella aldrig fick en CD skiva av Edward i födelsedags present men annars så.. wow. Haha, och Jacob sen! Han är ju inte ful! Det var många som skrek på biografen, var jätte roligt, för då kan man skrika själv utan att känna sig totalt mobbad. .. Fast jag skrek när det var tyst också. Om ni var där och hörde någon som "sa" "Oh my god, kolla SKULDERBLADEN!" under Jacobs topless scener så kan jag erkänna mig skyldig. Det var också jag som skrek "Jaaaa!! 8'D" när han drog in henne i bilen igen.. varav O. skrek "Jävla pervo!" men det vare värt. Och sen när han höll på att kyssa henne så bestod hela biografen av en massa olika "Jaaa!!", "Neeeej!!" vilket var väldigt roligt att höra. OCH förutom allt det här så var sättet de gjort alltin på lyckat, är fruktansvärt nöjd. Absolut sevärd film om man ändå läst böckerna.


Idag vet jag inte vad jag ska hitta på men under dagen ska jag iaf. se till att göra iordning lite (mycket!) på mitt rum och skriva klart historian. Blää.. villl inte. Men måste.

Presentation

Jag heter Johanna, är 18 år och bor i Stockholm. Min blogg handlar om mig själv och jag skriver främst för mitt eget syfte - jag tycker det är kul att pyssla med bilder och design samtidigt som jag kan skriva ner och minnas vad som händer i mitt liv!

Min briljanta musiksmak

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Hur ska ska en person vara/göra för att han/hon ska betyda mycket för dig?
 Man ler och skrattar med mig och inte åt mig.
 Man har samma stil som mig.
 Vi ska tänka likadant.
 Annan .
 Vi ska kunna ha långa samtal med varandra om allt och ingenting samtidigt som vi äter glass.
 Jag ska kunna känna mig trygg i ditt sällskap utan att behöva tänka efter.

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16
17 18 19
20
21 22
23
24
25 26
27
28 29
30
<<< November 2009 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards