Alla inlägg den 11 november 2009

Av Johanna - 11 november 2009 21:31

Den första delen av dagen kände jag mig död. Bokstavligt talat. Mina ögonlock föll ihop om jag slappnade av, det var faktiskt lite läskigt. Men sen så började jag vakna lite, folk kittlade och pratade med mig hela tiden. Mest Mtldla. tror jag. Hah, vi är faktiskt läskigt lika ibland! På Kemi lektionen, första, så satt vi och retades lite med Gv. Han gjorde en massa miner och en av dem fick oss att reagera:


M.&Jag.- *lägger huvudet på sned* Men.. det ser ju ut som..

Jag.- .. Sune?

M.- Jag tänkte precis säga det!

Jag.- ..really? o_o

M.- Ja! Ärligt!

Jag.- Men visst är han lik honom!!?!?

M.- Absolut, hur likt som helst!

Gv.- ._. Sune? Tack.


För att vara väldigt seriös nu, han ser ut som Sune! Blondt hår, jätte blondt och sånna där djupblå ögon. Att jag inte tänkt på det förut! Han heter från och med nu Sune. Ja, han har lite damp över det men jag kan leva med det!


Sen på matte lektionen så satt vi och lyssnade på musik och jämförde med varandra, också läskigt lika. Fast hon hade mer spridda artister. Och så berättade hon att hon i smyg älskade Hannah Montana och lyssnar på Kill Bill soundtracket när hon går på stan för att det känns "fett coolt". ..Vet ni hur mycket jag känner igen mig?


Appropå musik så skulle vi översätta en engelsk låt till svenska och ta med på engelskan för att leka typ "så ska det låta". Ptt. förutspådde innan att "jag tror jag kommer kunna klara av allas låtar.. FÖRUTOM Johannas.. hon lyssnar på sån där.. underground musik.." .. Och ja.. ingen gissade rätt på min låt heller. Men jag hade ändå tagit en Journey låt, Ask the lonely!? Hur kick-ass är inte den på en skala!?


Aja, skoldagen var bra iaf. Och när jag kom hem pluggade jag och sen var det scouter som gällde. Vi hade skitkul, ska vara med i arkitektturmuséets pepparkaks hustävling. VI SKA VINNA!!!!!!!

    

(vår skiss på pepparkaks "huset" och ljusslingan i vårt senior rum)


..och nu ska jag sova. .. eller "sova".

Av Johanna - 11 november 2009 13:14
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Johanna - 11 november 2009 09:44

Hur dagen skulle bli stod klart redan från början, på tunnelbanan:


Ptt.- Usch.. idag har vi typ.. 15 lektioner!

Jag.- Aa.. och alla är typ 3 timmar långa!

Ptt.-  Mm.. och 3 gånger 15 är typ.. 700! Och 700 är nästan 1000.. så det är 1000 timmar idag!

Jag.- :(

Ptt.- :(


Men nu har vi iaf. halv tie rasten vilket ger en fin möjlighet att göra klart lite saker och för Mtldla. att mata sina fiskar på Happy Aquarium. Hur underbart är inte fejsbook livet?

Presentation

Jag heter Johanna, är 18 år och bor i Stockholm. Min blogg handlar om mig själv och jag skriver främst för mitt eget syfte - jag tycker det är kul att pyssla med bilder och design samtidigt som jag kan skriva ner och minnas vad som händer i mitt liv!

Min briljanta musiksmak

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Hur ska ska en person vara/göra för att han/hon ska betyda mycket för dig?
 Man ler och skrattar med mig och inte åt mig.
 Man har samma stil som mig.
 Vi ska tänka likadant.
 Annan .
 Vi ska kunna ha långa samtal med varandra om allt och ingenting samtidigt som vi äter glass.
 Jag ska kunna känna mig trygg i ditt sällskap utan att behöva tänka efter.

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16
17 18 19
20
21 22
23
24
25 26
27
28 29
30
<<< November 2009 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards