Alla inlägg den 28 oktober 2008

Av Johanna - 28 oktober 2008 22:47

Har inte jag berättat om dagen vi var i köpcentrumet? o_o

 Wojj wojj ..  (måste sluta säga så >:I)


Iaf.. kanske inte så jätte speciellt men vi hade gått runt där inne ett tag, Lyons mest kända köpcentrum. Vi hade köpt dricka och detta ledde till att O., O. och U. behövde gå på toaletten. Av naturliga skäl, ofc.

Inte jag dock, så jag tog på mig det äro fyllda uppdraget att vakta allas väskor och shopping påsar.

Ställde mig vid en av fontänerna och lutade mig lite nonchalant mot räcket.

Kollar åt höger och ser en man gå rakt emot mig. Han är lång, mörk, runt 30 och har mörka glasögon på sig så man ser inte hans ögon men något för mig att tro att han söker ögon kontakt. Vänder bort blicken och det känns som en inbillning att jag såg honom.

Tittar åt höger igen och han närmar sig. Ännu en gång får vi "ögonkontakt". Ignorerar impulsen att springa och gömma mig och när jag för tredje gången vrider på huvudet är han bara några meter ifrån mig och nu förstår jag att han verkligen har mig som mål.

Några sekunder senare, flinande, stryker han sig mot mig och viskar i mitt öra. "Tu est trés belle..". Jag känner hans andedräkt mot mitt ansikte och jag tror jag får ur mig något som låter som ett "oui".

Självklart får jag panik och tror att han ska våldta mig right there, right then. Men.. han bara glider lugnt vidare. Kan inte ge er informationen vart eftersom jag var paralyserad för att vrida på huvudet igen.


Mitt hjärta har nog aldrig slagit så fort i hela mitt liv. Och det läskigaste var att jag tappade alla mina fight kunskaper på en sekund. Mina ben blev till géle och jag hade aldrig kunnat springa därifrån.


Kanske lite sent att komma och berätta det nu. Med världens mest dramatiska formuleringar o_O Men jag kände att jag behövde få skriva av mig. Well well ..

Av Johanna - 28 oktober 2008 19:42


Konversation mellan B. och mig:


Jag - * tar upp hans iPod och kollar *

B. - * märker ingenting *

J. - * försöker sätta på den *

B. - * upptäcker, sliter den ur handen på mig * VAD FAN GÖR DU KVINNA!?

J. - .. men .. jag skulle ju bara kolla :I

B. - MEH! Du kan ju inte bara ta den! Fråga först!

J. - Förlåt.. det var inte meningen att du..

B. - Hur skulle du reagera om jag tex. tog din BH och bah "jag ska bara prova lite". Va?

J. - o_o WTF!? Av alla exempel?

B. - ._____________.


Av Johanna - 28 oktober 2008 19:38


Det luktar kaffe och havre kakor i hela huset och på bänken brevid mig står en proppfull godis påse. Vad betyder detta tror ni?

Jo, mormor och morfar :))


M. & O. citat angående mitt eventuella uppträdande på skolavslutningen:


Jag - Men.. tänk om ingen tycker det är bra? :'s

O. - Gumman.. vem bryr sig om dem? Det är ju jag och M. som räknas!

J. - Men.. tänk om inte ni heller tycker det är bra? :'s

O. - .. Ah.. men .. då ljuger vi för dig! ((:


Älsklingar <3

Presentation

Jag heter Johanna, är 18 år och bor i Stockholm. Min blogg handlar om mig själv och jag skriver främst för mitt eget syfte - jag tycker det är kul att pyssla med bilder och design samtidigt som jag kan skriva ner och minnas vad som händer i mitt liv!

Min briljanta musiksmak

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Hur ska ska en person vara/göra för att han/hon ska betyda mycket för dig?
 Man ler och skrattar med mig och inte åt mig.
 Man har samma stil som mig.
 Vi ska tänka likadant.
 Annan .
 Vi ska kunna ha långa samtal med varandra om allt och ingenting samtidigt som vi äter glass.
 Jag ska kunna känna mig trygg i ditt sällskap utan att behöva tänka efter.

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards