Alla inlägg den 22 oktober 2008

Av Johanna - 22 oktober 2008 21:11

Shit .. hela huvudet dunkar.

Kombinera aldrig er dag så här:


Går till skolan. Pluggar och skriver prov. Går på styrelse möte där du är Vice Ordförande när Miss F, ordförande, är övertröttare än tröttast och har sig själv inställd på max flum faktor. F. har också tagit med sig en kartong kakor som ökar sockerchockerna på de andra i styrelse. DU får hålla i mötet själv och bestämma vilket förlag som ska trycka skoltröjorna. Efteråt pratar du med 5 olika lärare om din nuvarande studiesituation. Allt inför utvecklingsamtalet. Försöker förhandla med Data-M. som andas "jag-har-rökt-och-druckit-svartkaffe-24/7-i-mitt-liv-och-mitt-favorit-godis-är-torkat-lama-kött" andedräkt på dig och han kallar dig allt ifrån "lilla flicketösen" och "sockertoppen". Du speed går hem och lyssnar på hög musik och väl hemma möter du din käre fader som går på morfin och helt random bestämmt sig för att dyrka Hip Hop och R'NB. (WTF!? Igår var han en renblodig rocker som strypte mig om jag inte kunde komma ihåg KISS's första livekonsert!) Han drar med dig på en fin upptäcksfärd till IKEA där ni är i 6h. Ja, du får bära alla de tunga grejjerna. I bilen hem, när du sitter fastklämd mellan olika sorters garderobs dörrar och skrivbord, berättar din käre fader uppmuntrande om hur många han känner som dött i bilolyckor när dem kört grejjer från IKEA och att han drar ner fönstret för annars kan ni "dö av avgaserna som strömmar in i bilen från den öppna bagageluckan". Väl hemma, och levande, springer du in för att snabbt äta en macka och sedan gå till det fruktade sjöscoutmötet, där du inte varit på hela terminen. I två timmar sitter du sedan och "planerar" de kommande mötena med 17:åriga, mycket seriösa pojkar.


Om ni, mot förmodan, lyckas tajma in en sån här dag rekomenderar jag 2 TREO och mycket sömn.


.. Vad jag ska göra imorgon?

Öva på min piano läxa som jag inte tittat på under hela veckan och på morgonen ska jag direkt på elevrådsmöte. Antingen kommer den underbara ordföranden inte ha sovit ett jota vilket betyder att jag kommer få hålla i mötet själv.


* suck *


Klagande på stavning och grammatik i detta inlägg sker på egen risk.

Presentation

Jag heter Johanna, är 18 år och bor i Stockholm. Min blogg handlar om mig själv och jag skriver främst för mitt eget syfte - jag tycker det är kul att pyssla med bilder och design samtidigt som jag kan skriva ner och minnas vad som händer i mitt liv!

Min briljanta musiksmak

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Hur ska ska en person vara/göra för att han/hon ska betyda mycket för dig?
 Man ler och skrattar med mig och inte åt mig.
 Man har samma stil som mig.
 Vi ska tänka likadant.
 Annan .
 Vi ska kunna ha långa samtal med varandra om allt och ingenting samtidigt som vi äter glass.
 Jag ska kunna känna mig trygg i ditt sällskap utan att behöva tänka efter.

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards