Alla inlägg under juni 2010

Av Johanna - 3 juni 2010 22:32

..nåja, lite måste jag ha förstått. Betyg och i vissa fall förväntade (ganska säker) betyg av mina nuvarande kurser:


IDH: VG

Musik: MVG

Historia: MVG

Franska: MVG

Svenska: MVG

Engelska: MVG

Matte A: MVG

Matte B: VG

Biologi: VG

Kemi: VG


Summan av kardemumman: 6 MVG, 4 VG.


..det är ju ganska bra faktiskt. Jag som känt mig så orolig. Mer MVG än VG iaf, tjoho!

Dock känner jag att i skolan, klassen, så är MVG typ G. Allt under MVG är "ojdå.. okej.. aja.. men du är väl nöjd ändå? ..typ?". Inte så kul att höra alla gånger. Men men.. det är väl bara att.. kämpa på och vara "typ nöjd" ändå.

Av Johanna - 3 juni 2010 22:00


Ang. bilden: http://www.dn.se/nyheter/varlden/viss-hopp-om-tatning-bp-betyg-sanks-1.1116457


Idag har jag varit leeeedig. Tänkte eventuellt ha åkt till skolan runt 11 men pratade med min musiklärare om det förut och hon sa att jag kunde öva på tisdag och onsdag istället. Hon bad mig att vara med i kören nämligen (:

Så idag sov jag istället jäättelänge. Eller, vaknade runt 9 av en mardröm men låg kvar i sängen till halv 12 ungefär. Drömde en massa hemskheter. Bl.a om global warming, askmoln och dinosaurier som jagade mig. Min biologi lärare var med också! Jag tror helt klart biologin bidrar till drömmarna. Jag skulle springa ifrån dinosaurierna och jag sprang och sprang men mitt skosnöre gick upp och jag började tappa skon vilket försvagade mig. ..sen vaknade jag med bultande hjärta. Tack gode gud för det! Sen var jag rädder.

Jag gick upp, datade mig lite, åt, kollade på "Summer marathon of the Hills" på MTV (herregud vilken "realityserie" dem har mixat ihop!), smörjt in mig med sunkissed och sen.. ja.. sen ringde O.! Hon var också ledig idag och var inne i stan, dit jag också var på väg. Så runt halv fyra var jag inne i stan. Letade efter en vit skolavslutningsklänning. Jag vet exakt vad jag vill ha: Vit, ganska kort, över knäna, lätt, någon typ av ärmar, spets, sitta åt över bysten. Väääldigt svårt att hitta en sån klänning när man vet så precis! Såå.. därför hittade jag inget. Hittade en annan klänning på H&M som var fin, från deras Garden Collection, och ett par söta gladiator sandaler med utsmyckning. ..men köpte ingen av dem. Ska åka in i helgen igen. Har inga helgplaner direkt men jag ska inte träffa M. och O. Konstig plan kanske men jag försöker köra lite varannan. Inte bara samma människor och umgängeskretsar hela tiden. Ska försöka kontakta Mathilde-pilde, hon gömmer sig lite tycker jag. ..kan vara för att senaste gången jag undrade om vi kunde ses så hotade jag med döden..? Aja.. hrm.. det blir säkert bra!


Vad mer kan jag berätta om idag!? Jag kom hem ifrån stan, tomhänt, hade träffat O. sista timmen, det var mys. Hemma så bytte jag kläder, drack vatten, pratade med Ryan sen var det dags att åka. Vart då Johanna, berätta, vi vill så gärna veta!? Okej då! Mina syskon hade pianouppspelning. De är så hiiimla duktiga, blir helt varm i hela kroppen när jag tänker på det, jag älskar dem så otroligt mycket ♥


Hemma så fick vi choklad av mamma istället för blommor för våra uppspelningar. De fick inte komma på min. Ångrar det lite, jag spelade väldigt bra. Men det kändes skönt att vara där ensam. Det var mindre nervöst och jag behövde testa det. Kände mig väldigt trygg i mig själv och det var skönt.


Så nu sitter jag här, äter Lindt choklad-mousse, dricker té och pratar med Ryan. Perfekt slut på en bra dag. Snart är det sovdags dock, idrott om några timmar!

Av Johanna - 1 juni 2010 21:42

Hittar så otroligt fina smycken med anknutning till Alice i Underlandet.. det är ju näästan så att man blir sugen på att se den.


Håhå jaja, jag är mätt. Min pappa och lillasyster övar piano bakom mig. Och jag är trött, sov mindre än 5 timmar, och ska snart gå upp 'plumsa'. Imorn är det onsdag, tjoho! Justja, måste smörja in mig med kräm. Har tänkt göra det dem senaste dagarna men glömt.


Och min farmors man är döende och farmor är döende och bleh jag vill inte och bara nej och usch och hemskt och jag är jätte varm och har anmält mig till tyska-resan fast fick värsta ångesten innan och Fr. ska inte med den jäveln fick mig jätte osäker och J. har en ny tjej och han gav mig ett nytt blåmärke och jag vill bara ut och andas nu.

Av Johanna - 1 juni 2010 19:54

Min lilla lilla syster har gått inför att prata i-språket. Jag älskar mitt liv!

Av Johanna - 1 juni 2010 19:37

  


Kom ut ifrån tunnelbanan, på väg till ICA för att köpa något till min piano lärare som liten avslutningspresent. Gillar inte riktigt den stationen, det är liksom "knutpunkten" till alla bussar så det är för det mesta mycket folk och ganska stökigt. Och bänkarna är alltid ockuperade av människor som tyvärr inte har mer till livsuppgift än att supa och skratta åt varandra. När jag gick förbi stog en utav dem upp och plötsligt, när jag passerade, lyfte han upp sina händer mot himlen och slängde ut ett gäng papperslappar i luften. Rena konfettinedskräpningen, tänkte jag, suckade och gick vidare. När jag sedan sneglade neråt för att blänga lite extra på det sönderrivna papret så blev jag minst sagt förvånad när en utav bitarna vad stämplade med en ett lysande "100". Det var som att allt stannade upp en sekund, jag blev lite förvirrad. Och ledsen. Jag tvingade mig själv att fortsätta gå fast jag egentligen ville plocka upp "100" biten och ta med mig den hem, som minne av den obehagliga känslan jag fick i magen. Det var något fel med det hela. Något som inte riktigt stämde in i hur den här världen fungerar. Pengar kan nästan liknas vid någonting heligt. Fast när man tänker efter så tror jag det är många som tycker att så ska det inte behöva vara. Pengar är något vi är så oerhört beroende av, av naturliga skäl såklart, men ändå... Det är ju som våran biljett till att leva. Vi behöver inte längre gå ut och jaga och springa efter vildsvin för att överleva. Nu jobbar vi istället dag ut och dag in för att få de här värdefulla papperslapparna i handen för att slutligen kunna leva ännu lite till.

       Strax efter att jag hade passerat så kom mannens kompis, eller han som rivit sönder den, jag vet inte vilket, och började fötvivlat plocka upp bitarna. Jag tror inte att någon av de hade råd att riva sedlar sådär och jag orkade inte tänka på varför han kunde ha gjort det. Med bestämda steg fortsatte jag in i affären, fortfarande med en obehaglig känsla i kroppen.

Presentation

Jag heter Johanna, är 18 år och bor i Stockholm. Min blogg handlar om mig själv och jag skriver främst för mitt eget syfte - jag tycker det är kul att pyssla med bilder och design samtidigt som jag kan skriva ner och minnas vad som händer i mitt liv!

Min briljanta musiksmak

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Hur ska ska en person vara/göra för att han/hon ska betyda mycket för dig?
 Man ler och skrattar med mig och inte åt mig.
 Man har samma stil som mig.
 Vi ska tänka likadant.
 Annan .
 Vi ska kunna ha långa samtal med varandra om allt och ingenting samtidigt som vi äter glass.
 Jag ska kunna känna mig trygg i ditt sällskap utan att behöva tänka efter.

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16
17
18 19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards