Alla inlägg den 23 augusti 2008

Av Johanna - 23 augusti 2008 21:45

Tänka sig, igår (fredag) så hade vi en riktigt inressant svenskalektion. Vi har börjat prata mycket om gymnasium och framtiden och till min lättnad visar det sig att alla är lika nervösa som jag.

Just igår fick vi tänka och fundera mycket på vad vi kunde. Min lista blev relativt lång faktiskt. Det var allt från att hålla hemligheter (belive me, jag är grym), steka plättar och all onödig fakta jag kan om Harry Potter.

Sen fick vi fundera på vad vi VILLE kunna. Det blev mycket "flyga" och "trolla" men också en massa annat. M., den sötnosen, ville lära sig att vissla. O. ville sluta vara åksjuk. A. ville något så brilliant att kunna somna när man ville. Fatta vad bekvämt det skulle vara!

Jag sa att jag ville kunna flera olika språk. Visst, det är väl bra men egentligen skulle jag vilja vara bättre på att ta beslut. Inte för att mina val blir dåliga men jag får alltid en sån beslutsångest och velar jättemycket. Det kan handla om två olika sorters läsk men jag blir fortfarande velig!


Idag har jag och O. haft vuxendag. Typ..

Vi var jättemogna och tog tunnelbanan in till stan och åt på resturang. Vi betalade och lämnade dricks!! o_o

Efter det kollade vi i olika affärer på mogna kläder (och liiiite Hello Kitty glitter sprayer på H&M >_>) och sen gick vi på bio.

.. Okej, jag beställde en barnpopcorn men herregud! Jag var ju mätt!

Vi såg Arn. Den var riktigt bra. Vi var bara en aningen högljudda.

Detta kommer låta väldigt självföraktande men sitt aldrig brevid mig på bio.

En gång när jag , utan att tänka på det, satt jag och pillade på mitt sugrör. En tant.. ursäkta, dam tog tag i min hand jättehårt och stirrade på mig. Hon var skitsur. Sen liksom kastade hon iväg min hand. .. Jag tror fanimej hon var diskusskastare.

Iaf. På hemvägen diskuterade vi intressanta aspekter ur filmen och att killen som satt brevid oss var väldigt snygg. OCH han hade humor!

"Killar utan humor är som hästar utan havre" påpekade O. myndigt.


Nu är jag hemma igen och ska sova. Skönhetssömn ni vet. Och så ska jag träna imorgon bitti (vuxen poäng: 24,5) .


Jag överlevde första skolveckan iaf.!


Godnatt,

Johanna .

Presentation

Jag heter Johanna, är 18 år och bor i Stockholm. Min blogg handlar om mig själv och jag skriver främst för mitt eget syfte - jag tycker det är kul att pyssla med bilder och design samtidigt som jag kan skriva ner och minnas vad som händer i mitt liv!

Min briljanta musiksmak

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Hur ska ska en person vara/göra för att han/hon ska betyda mycket för dig?
 Man ler och skrattar med mig och inte åt mig.
 Man har samma stil som mig.
 Vi ska tänka likadant.
 Annan .
 Vi ska kunna ha långa samtal med varandra om allt och ingenting samtidigt som vi äter glass.
 Jag ska kunna känna mig trygg i ditt sällskap utan att behöva tänka efter.

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards