Alla inlägg under mars 2008

Av Johanna - 2 mars 2008 21:59

20-åriga Londonartisten Kate Nash har spelat piano sedan barnsben men låtskrivandet tog fart för två år sedan när hon fick en gitarr av sina föräldrar under en sjukhusvistelse. Hon la ut låtarna på MySpace vilket ledde till skivkontrakt och nu skördar hon listframgångar i hemlandet.


På debutskivan framför hon känslofulla texter och blandar gärna in elektroniska element i sin singer/songwriter-pop. Fantastiska låten Mariella porträtterar charmigt en egensinnig liten tjej medan singeln Foundations skildrar ett bittert förhållande med en otrevlig pojkvän. Ett av årets bästa album!

Detta var inte mina ord utan någon dam ifrån "damernas värld". Enjoy.


..och det här är hennes "Navy Taxi" som dessvärre inte är med på skivan.


http://youtube.com/watch?v=fFxlrITU0L8

Av Johanna - 2 mars 2008 21:48

Huh .. Nu börjar mitt eviga tjat om hur genial och grym Kate Nash är. Min faders enda kommentar var "helt klart överskattad". * Fnys * tack då ! Jag tycker hon är skit bra :) Hennes låt "Navy Taxi" Får mig att gråta. Lyssna på den vetja!


Fick hennes första skiva "Made of Bricks" i julklapp. Jag blev superglad. Jag berättar för alla mina kompisar om henne men ingen har någonsin hört talas om henne. Har du det? Snälla, svara i såfall. Skulle bli glad :)

Av Johanna - 2 mars 2008 21:35

Okej.. Nu gäller det att inte skriva något pinsamt.. eller dumt.. eftersom alla kan läsa det här. Men, det finns en regel som gäller om du ska göra det. Bara.. liksom.. acceptera. At det här är jag. Du är du. Och jag är jag. Punkt slut. End of story. Okej? :)


Schysst :D

Sen ett litet tips/en bonusregel är att du gärna får lyssna på James Blunt, Kate Nash och din favoritmusik när du läser. Visst blir allt mycket bättre då? Med musik i bakgrunden? Haha, det har mina kompisar (och jag själv) lärt mig ;P


tex. den då, kolla nedanför.

http://youtube.com/watch?v=cueB7j4ZGrM

Presentation

Jag heter Johanna, är 18 år och bor i Stockholm. Min blogg handlar om mig själv och jag skriver främst för mitt eget syfte - jag tycker det är kul att pyssla med bilder och design samtidigt som jag kan skriva ner och minnas vad som händer i mitt liv!

Min briljanta musiksmak

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Hur ska ska en person vara/göra för att han/hon ska betyda mycket för dig?
 Man ler och skrattar med mig och inte åt mig.
 Man har samma stil som mig.
 Vi ska tänka likadant.
 Annan .
 Vi ska kunna ha långa samtal med varandra om allt och ingenting samtidigt som vi äter glass.
 Jag ska kunna känna mig trygg i ditt sällskap utan att behöva tänka efter.

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards