Alla inlägg den 7 mars 2010

Av Johanna - 7 mars 2010 21:31


Come on hold my hand,
I wanna contact the living.
Not sure I understand,
This role I've been given.

I sit and talk to god
And he just laughs at my plans,
My head speaks a language, I don't understand.

I don't wanna die,
But I ain't keen on living either.
I scare myself to death,
That's why I keep on running.
Before I've arrived, I can see myself coming.

I just wanna feel real love,
Feel the home that I live in.
'Cause I got too much life,
Running through my veins, going to waste.

I just wanna feel real love,
In a life ever after
There's a hole in my soul,
You can see it in my face, it's a real big place.



Av Johanna - 7 mars 2010 21:07

Inte för att så mycket annat har hänt ändå. Idag har varit ganska värdelös men jag behövde en chill dag, min första hittills på lovet och imorn är det slut. Känner verkligen inte för skola men jag är ganska förkyld och har ont i öronen så får se, jag kanske blir hemma.


Nu sitter jag iaf. här med mina värme ljus i fönstret och en vattenflaska och en gitarr. Just nu spelar jag och sjungar I shall believe - Sheryl Crow. Det låter helt okej tycker jag, heh, är hes och täppt i näsan också så det får en liten annan klang en vanligt ;P


Har faktiskt pluggat ganska bra i Idre, kände mig väldigt duktigt. Läste ut hela Twilight, underbart att ha den i läxa,  läste historia och gjorde halva uppvärmningsprogrammet. Och jobbade på fortsättningen, hopp och spring delen, nu idag när N. skickade mig låten. Låtarna jag ska ha är Got to be you - Daniel Lindström och Touch you right now - Basic Elements. Daniel Lindström, han som vann svenska idol för första gången över Darin som alla har glömt bort förutom jag eftersom hans första "plast skiva" (producerad för honom utan att han skrivit en enda låt själv) är skit bra. Han har lyckats göra varenda jävla låt personlig utan att han har ett dyft med innehållet att göra! Det tycker jag är förbannat bra och så sjunger han helt galet vackert. Han har släppt ett eget album också, det vet ni va? Det är på svenska.. eller vänta.. blandat svenska och engelska. .. han kanske har slätt tre album? Har dålig koll nu för tiden utan Spotify, det är svårt att vara musik diva då. Men jag gör mitt bästa, det vet ni. Och Touch you right now tycker jag faktiskt är en riktigt skön låt, jag brukar inte riktigt fastna får.. sådana. Men Alxd. som jag ska ha programmet med sitter antagligen på ett plan eftersom hon inte svarar på sms.. kom det ens fram? och när man ringer till henne så är det nåt om att "abonnenten" inte kan nås. Det jag varit nervös för är alltså om vi skulle haft den här uppvärmningen imorn men det kan hon ju absolut inte tvinga oss att göra. Idrottsläraren alltså. Nej, det får bli tidigast på fredag. Och jag undrar när historia provet är.. hm. Woah, har inte skrivit nåt i kalendern, men det kan vara på torsdag. Får se till att vara redo då.


Annars har jag matteprovs resultatet att vara nervös över. Men det tror jag löser sig, så länge jag inte får IG. Allvarligt talat, risken finns. Och pianoläxan kan jag rätt bra, har övat mycket nu på senaste tiden för jag har verkligen gett mig fan på att jag ska klara det. Så.. det antar jag att jag har gjort. Det är min favorit låt, soundtrack till King Kong, skriven av James Newton Howard. Låten heter A fateful meeting och även början av Central Park. Vacker att jag får ont i magen, skulle kunna dö till den låten.


Vad händer annars då? Idre resan var awesome, älskade varje sväng jag gjorde i backarna. Började köra carving lite mer seriöst tredje dagen, då hyrde vi även en privat skidlärare en timme. Han var drop dead gorgeous förövrigt och sjukt duktig på carving. Tänk om jag också kunde!? Andra dagen.. eller var det andra? Ja, det var det nog. Så såg jag J. i backen. Med I. och sin mamma. Jag sa aldrig hej. ..skäms lite, men, ja, jag frågade J. innan om han skulle till Idre och då sa han att jag inte visste och när jag såg honom kändes det som att han inte ville vara med mig. Och så tror jag inte om I. gillar mig. Men J. är lite som en hund. .. känslomässigt. Nog om det. Han och I. har gjort slut idag btw fick jag reda på imorse (allt händer på fejsbook). Eller, I. gjorde nog slut med honom. Känns ändå inte som att det är avslutat, som om dem kommer bli ihop igen. Han är så himla gullig mot henne.. fast hon.. öhm. kan vara lite små.. äsch, nevermind!


Mina planer nu för kvällen var egentligen att fixa klart idrottsprogammer, sen gå ut och sen.. sova eller nåt. Men nu fasta jag först framför gitarren och nu bloggen. Den nya planen ser ut så här:


  • Gå ut en stund, bara ett varv runt kvarteret med lite musik eller nåt bara för att kunna säga att jag har andats idag.
  • Komma hem, kanske se på Balto. Jag känner mig helt plötsligt supersugen (haha) på att skaffa hund, en Husky. Som ska heta Balto, självklart.
  • Sooova och vakna sent (sent för en som somnat 23, typ, och vaknat 8 hela lovet) och vara i skolan kl 11.

Nu har jag pratat ut lite, känns skönt.

Pussar!

Av Johanna - 7 mars 2010 15:30


  • Lyssnade på musik och åt förkylningspiller till klockan 00:58
  • Sovit till kl 9.
  • Suttit framför datorn och pratat med människor jag saknat.
  • Ätit frukost kl 13.
  • SMS:at med C. som inte är nöjd med maten i Österrike. ..jag kan nästan förstå honom.
  • Duschat.
  • Tagit på mig omatchande myskläder.
  • Funderat på att städa/packa upp/plugga etc. utan att göra något.
  • Fixat låten till idrotts uppvärmningen så jag kan börja jobba på det som är kvar.

..usch, skulle lika gärna kunna skriva "ingenting". Men det känns skönt, idag ska vara chill. Och jag är jätte förkyld. Ska försöka städa rummet iaf. för allt känns lättare och fräshare då. Och så funderar jag i att skita i linser idag. Såblire nog. Men först mat!

Av Johanna - 7 mars 2010 00:34




..erkänn att min kamera mobil är förbannat bra? ..ja, jag tycker det iaf!


Berättar mer om resan imorn men det jag kan säga nu är att jag har haft jättekul i backen, har blivit förkyld, har ont lite varstans, är trött och ska skita i träningen imorn och bara sova och på hemvägen så hälsa vi på A&M <3

Helt underbart att träffa dem igen, kommer sakna dem i sommar.


Nu ska jag försöka sova.. kanske.

Puss!        

Presentation

Jag heter Johanna, är 18 år och bor i Stockholm. Min blogg handlar om mig själv och jag skriver främst för mitt eget syfte - jag tycker det är kul att pyssla med bilder och design samtidigt som jag kan skriva ner och minnas vad som händer i mitt liv!

Min briljanta musiksmak

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Hur ska ska en person vara/göra för att han/hon ska betyda mycket för dig?
 Man ler och skrattar med mig och inte åt mig.
 Man har samma stil som mig.
 Vi ska tänka likadant.
 Annan .
 Vi ska kunna ha långa samtal med varandra om allt och ingenting samtidigt som vi äter glass.
 Jag ska kunna känna mig trygg i ditt sällskap utan att behöva tänka efter.

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2010 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards