Alla inlägg den 16 januari 2010

Av Johanna - 16 januari 2010 19:29

Idag har varit en bra dag so far. Vaknade upp, tog det lugnt, åt frukost, lunch, gick till C. och vi har chillat och sett på Scrubs hela dagen. Jag visade honom säsong 8, avsnitt 2 och vi kollade på den nästan under tystnad. När dem börjar spela "I'll follow you into the dark" är det som om hela jag reagerar. En känsla sprider sig i hela kroppen och värmer hela mig. NEJ, jag blir inte kåt Mt.! Men jag har starka minnen till den låten, och avsnittet, om jag minns rätt.


Sen gick vi ut och gick. Ganska länge tror jag, minst en timme. Vi gick ner till vattnet, förbi julkalender husen och mot stranden. C. försökte gå ut på isen men jag fick damp och hindrade honom. I sånna situationer blir jag sådär panikslaget seriös och bara arg. Då har folk ganska svårt att säga emot mig. Jag är okej med det (:


Finns ett "utsiktsberg" där också så vi gick upp på det och såg ut över Stockholm.. iaf. den delen vi bor i och över vattnet och alla små öar, bort mot bron. Vi satte oss ner i snön och pratade lite och när mina tår började bli lite för kalla vände vi hemmåt. Slajdade (jag älskar min stavning) nerför skidbacken och jag trillade bara nästan! Sen fick han dra mig ner för andra delen. Det var en liten kille där som kom dit när vi gick och han började åka pulka. Själv, i mörkret. Det var nästan så att jag ville stanna kvar och åka med honom. Men vi behövde gå hem.


Och nu är jag hemma, sms:a M. på vägen hem och hon ringde mig och nu ska vi ses. Jag är faktiskt ganska trött så vi ska nog bara ta det lugnt, prata och se på film. Jag var jätte sugen på svenska landchips (gräddfil!) men nu åt jag lite smågodis så vet inte. ..annteckna det, för intressets skull, tack.


Hon borde komma snart.

Puss<3

Presentation

Jag heter Johanna, är 18 år och bor i Stockholm. Min blogg handlar om mig själv och jag skriver främst för mitt eget syfte - jag tycker det är kul att pyssla med bilder och design samtidigt som jag kan skriva ner och minnas vad som händer i mitt liv!

Min briljanta musiksmak

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Hur ska ska en person vara/göra för att han/hon ska betyda mycket för dig?
 Man ler och skrattar med mig och inte åt mig.
 Man har samma stil som mig.
 Vi ska tänka likadant.
 Annan .
 Vi ska kunna ha långa samtal med varandra om allt och ingenting samtidigt som vi äter glass.
 Jag ska kunna känna mig trygg i ditt sällskap utan att behöva tänka efter.

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards