Alla inlägg under februari 2010

Av Johanna - 13 februari 2010 18:31

..vadå dag förresten? Jag har typ.. sovit hela tiden. Somna runt halv två och vaknade klockan 8:40 av att lillasyster och hennes kompis, som sov över, förde oväsen.. och då insåg jag att jag hade somnat med kläder, smink, linser och ett tuggummi i munnen! Aah.. så. jag fixade till mig och sen la jag mig och pratade med en person på msn till 11 typ. Och efter det försökte jag somna om men det gick inte så jag gick ner och åt jätte mycket till frukost..


- Seriöst! Igår! Jag åt så jääävla mycket! Det var inte klokt! Jag ska fan sluta äta!


..sen var jag uppe ett tag, sen gick jag upp och la mig, sen gick jag in på fb och pratade med Alex, sen somnade jag om nästan, sen gick jag upp och åt lite lunch och sen sov jag mera. Herregud, jag var verkligen inte gjort någonting idag! Och jag har fett mycket att göra: läxor, två prov nästa vecka, städa mitt rum..


Men nu har jag iaf:


  • Dushat.
  • Fixat mina naglar så dem inte ser förjävliga ut.
  • Börjat städa.
  • Tvättat min sminkborste.
  • Klätt på mig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • Gjort planer för kvällen.
  • Pratade med Mt.
  • Kollat på en massa störda filmer med Shane Dawson - han är fan inte riktigt normal<3

Och nu ska jag fortsätta städa och försöka hinna plugga lite.. puss.

Av Johanna - 13 februari 2010 18:20

Igår var en väldigt mysig fredagkväll. Chillade hela eftermiddagen, pluggade lite, tog det lugnt och bestämde planer för kvällen. Planerna resulterade i mig och O. som gick på bio - Valentine's day. Alex frågade mig idag om den sög som alla kritiker sa och om det bara var Taylor som lyckades väga upp det hela.. men vet ni vad, den var faktiskt bra! ..och Taylor bidrog såklart en hel del, tss.

Det var ingen sån där "och Oscars vinnaren för bästa film går till.." men det var en snyggt gjord feelgood, romantisk komedi som inte var allt för förutsägbar.

Några små insidenter med O. inträffade, inte så jätte farligt men tillräckligt för att ilskan skulle bubbla. Det är liksom hennes desperata ton och gnällighet i rösten när hon i princip ber mig att umgås med henne som gör mig mindre attraherad av situationen. Men annars kan vi bli grymt spralliga tillsammans, haha, när vi var på pressbyrån och skulle köpa godis så var det fan fjortis varning på oss. 20-åringen i kassan flörtade hejdlöst och följde vartenda steg vi tog med blicken. Det har hänt förut en gång där! När vi, jag M. och O., skulle se Bolt så var det en.. äldre man som typ stirrade på mig och bara "Förlåt att jag tittar men... du.. liknar min euhm.. systerdotter.."

Ja, det var äckligt. MEN om man bara lyckas dra till sig äldre, läskiga män och inga tillgängliga personer i sin egen ålder så får man väl leva med det!

..FAN!


Under skoldagen hade vi två timmars håltimme innan franskan och då passade vi, några tjejer i klassen, på att dra iväg och fika. Det var jättemysigt! Jag känner att jag behöver hålla mig lite balanserad mellan både killar och tjejer, ibland känns det som jag bara umgås med killarna.


Men men..

Av Johanna - 12 februari 2010 17:14



.. + O. <3

Av Johanna - 11 februari 2010 16:11

Sitter och läser lite gamla inlägg ur min blogg och guuud vad jag skäms! Stavfel! "Tuffa" formuleringar som vittnar om ett oerfaret inre! Smilisar över allt! Hjärtan påde här och där! Alldeles för många utropstecken! Gaaah.. jag blir så arg! Usch, jag märker verkligen hur jag inte är SÅN längre. .. Fast samtidigt är jag ju exakt sån fortfarande. Bara att jag döljer det lite bättre.. tss..


Nu ska jag gå ner och äta en rostad macka med pastej och gurka för ja, jag blev jätte sugen på gurka! Sen kommer älskade Mt. hit om en stund och jag har pjamas byxor! Woho! Men det löser sig.

Av Johanna - 10 februari 2010 22:59

Idag. Så. Har jag. Haft en bra dag! Och.. jag.. har.. varit på sjöscouterna! Och vi åkte pulka! Och hade lite snöbollskrig! Och det var roligt! Och helt.. stört, som vanligt. Och nu ska jag.. försöka sova! Så.. puss på dig! Jag vet, jag ska blogga ordentligt.. snart.. kanske.. jo.. snart :P

Av Johanna - 10 februari 2010 08:15

 

"Svenskan är inställd! :D Stod på både hemsidan och fronter :) Det enda man behöver göra är att läsa igenom texthäftet :D Sprid detta vidare om det behövs"

 

Det pågår nu en vild sms kontakt mellan alla klasskamrater i fina underbara NV!A som vänar om kärlek, lycka och vilken jävla tur det är att vi får sova en timme till. Och en väldans massa hjärtan. Jag är okej med det!

Av Johanna - 9 februari 2010 18:41

   


   


Mtldla.- Visst är bilderna fina!? :D

Jag.- Aa, jätte fina! :D

Mtldla.- Och kolla blommorna! :D

Jag.- Ja, jag vet, "de kommer upp ur snön - som krokusar!"!!

Mtldla.- Haha, precis :D

Jag.- Haha, aa :D

Mtdla.- Haha :D

Jag.- ..hahh..

Mtdla.- ..hehh..

Jag.- ..

Mtldla.- ...

Jag.- .. jag blir jätte avundsjuk..

Mtdla.- .. mm.. jag med..

Jag.- :/

Mtdla.- :\

Jag.- .. ska vi slakta henne? (:

Mtdla.- JAAAAAAAAAAAA :D

Jag.- Weeei :D


Av Johanna - 9 februari 2010 14:49

Jag vet, klockan är typ 15 men jag gick upp för ca. 2 timmar sen så för mig är det fortfarande morgon!

Studie dag idag och jag ska faktiskt använda den till studier.. snart.

Hittills har jag bara spelat gitarr, ätit och läst Dan Brown.


Igår var jag hos C. Vi låg i hans säng och såg på Scrubs och laga mat. Hans familj tycker om mig! Sen på kvällen kom en massa andra personer dit och skulle basta men jag orkade inte vara social så jag gick hem. Plus att jag var jätte trött. Sov nästan 12h nu (: .. eller 11 kanske, men ändå!


Nu ska jag snart ta tag i kemin, woho.

Presentation

Jag heter Johanna, är 18 år och bor i Stockholm. Min blogg handlar om mig själv och jag skriver främst för mitt eget syfte - jag tycker det är kul att pyssla med bilder och design samtidigt som jag kan skriva ner och minnas vad som händer i mitt liv!

Min briljanta musiksmak

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Hur ska ska en person vara/göra för att han/hon ska betyda mycket för dig?
 Man ler och skrattar med mig och inte åt mig.
 Man har samma stil som mig.
 Vi ska tänka likadant.
 Annan .
 Vi ska kunna ha långa samtal med varandra om allt och ingenting samtidigt som vi äter glass.
 Jag ska kunna känna mig trygg i ditt sällskap utan att behöva tänka efter.

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22 23 24
25
26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards