Alla inlägg under februari 2010

Av Johanna - 18 februari 2010 12:07

Har haft biologi provet nu, det gick bra förutom en enpoängs fråga som gick åt helvete. Men jag tror inte det spelar någon större roll. Provet var jätte lätt (förutom den frågan då som jag inte kunde.. eller.. jag kunde den egentligen!)! Jag har pluggat alldeles för mycket till det! Jag kan verkligen allt om gener och kladogram! Men med tanke på hur lätt provet var hade jag typ inte behövt plugga något alls! Aja, det var bra att jag gjorde "What did T.Rex taste like?" övnignen igår iaf. Hah,jag vet, det låter jätteskumt, men det var faktiskt intressant.


Nu är jag i skolan, höll på att somna under Kemin som var efter bio-provet. Efteråt köpte jag en dubbel latte och svepte den på en kvart. Det var nog den godaste latte jag druckit i hela mitt liv, inte för att det var något speciellt med den utan bara för att jag var så otroligt kaffe sugen. Dock resulterade det i extremt fnittrig mattelektion. Jnn. kunde inte koncentrera sig speciellt bra bredvid mig.. eller.. ingen kunde koncentrera sig bra pga. mig! Meeen det gjorde inget, för jag skötte mig ändå. Och Jnn. skrattade med mig (:


OCH nyss vare lunch - Tacos. Jätte gott men man får slåss för att komma fram till tillbehören. Sen när jag skulle ta mig nerför trappan mot skåphallen sprang Flx. efter mig och på nåt mirakulöst vis lyckas han ställa sig på min fot och jag faller handlöst framåt. Det gjrode ont. Han fick skäll. Han bad om ursäkt. Han är fortfarande dum. Mina knän gör ont. Men men.


Nu ska jag skriva ut franska läxan som jag kom ihåg den här gången och sen gå till lektionen. P-u-s-s.

Av Johanna - 17 februari 2010 19:39

Igår var en.. sådär dag. En helt okej dag, men sämst på vissa punkter. Men idag var en bra dag! Har tänkt på det mycket att det är verkligen varannan dag som är bra för mig och varannan som är dålig. Det är så det ska vara antar jag? Balans mellan allt bra och dåligt.


..åh, får flashbacks från New York hela tiden, det var så jävla underbart, vill tillbaka varje sekund.


  


Dagen började kanske inte så bra. Jag gick upp.. typ i tid. Dushade/vaknade, klädde på mig, åt och allt sånt nödvändigt. Sen när jag skulle packa väskan så kollade jag pappret med alla svenska läxorna till boken vi läste och såg till min chock att till på "Tisdag" så ska vi ha läst ut boken och mailat in romanfrågor. Jag. Fick. Panik.  Jag hade varken läst ut boken ELLER lämnat in några frågor. Och jag hade liksom 150 sidor kvar i boken! Man kan inte ha en bokdiskussion om man bara läst 92 sidor! Plus att jag började bli lite sen. Så jag sprang till tunnelbanan med boken i handen och försökte skumläsa så mycket det gick utan att trilla och slå ihjäl mig. Väl på tunnelbanan så såg jag inte heller någon jag kände så jag kunde inte fråga om slutet på boken eller dyl. Dessutom betyder det att jag är sen om ingen annan är där. Tanken "tänk om lektionen är inställd.. då finns nog gud på riktigt!" for igenom mitt huvud men jag avfärdade den snabbt för att inte börja hoppas allt för mycket. När jag steg av tunnelbanan kollade jag på klockan och såg att det var 5 minuter kvar innan lektionen skulle börja. Med boken i handen sprang jag så fort jag kunde i hala skor mot skolan och försökte snabbt, utan framgång, tänka ut några diskussionsfrågor om boken. Med andan i halsen slår jag upp dörrarna och rusar in i skåphallen där jag till min lättnad ser hela min klass. Frdkr. ställer sig lugnt framför mig medans jag försöker hämta andan och säger:


Vet du vad Johanna? Vår svenska lektion är inställd (:

 

Jag praktiskt tagit hoppade in i hans armar och omfamnade honom. Aldrig har jag blivit så lättad i hela mitt liv. Sen frågar jag, fortfarande i chocktillstånd, Gtv. vilken vecka det är och han svarar "vecka 7" - boken ska först vara utläst och klar tills tisdag vecka 8. Han fick också en kram.


Under håltimmen på en och en halv timme som blev satt jag och pluggade med Fnn. samtidigt som vi engagerat diskuterade våra morgon upplevelser som varit likadana. Och resten av dagen var allmänt smooth och var riktigt bra. Gud finns nog, visst.


Nu ska jag jag plugga stenhårt biologi de sista timmarna, imorn ska jag få högsta betyg om jag så ska dö för det!

Av Johanna - 15 februari 2010 15:31
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Johanna - 14 februari 2010 19:25

Tillåt mig att överrösa er med mina alla <3-dag bilder..








                     

Av Johanna - 14 februari 2010 11:00

Ska iväg och träna nu, när jag kommer hem ska ni få se mitt fina alla<3dag kort och så ska jag plugga, puss!

Presentation

Jag heter Johanna, är 18 år och bor i Stockholm. Min blogg handlar om mig själv och jag skriver främst för mitt eget syfte - jag tycker det är kul att pyssla med bilder och design samtidigt som jag kan skriva ner och minnas vad som händer i mitt liv!

Min briljanta musiksmak

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Hur ska ska en person vara/göra för att han/hon ska betyda mycket för dig?
 Man ler och skrattar med mig och inte åt mig.
 Man har samma stil som mig.
 Vi ska tänka likadant.
 Annan .
 Vi ska kunna ha långa samtal med varandra om allt och ingenting samtidigt som vi äter glass.
 Jag ska kunna känna mig trygg i ditt sällskap utan att behöva tänka efter.

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22 23 24
25
26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards